Pierwszy samochód do 30-35 tysięcy

07 Sie 2019, 11:54

Szanowni Koledzy,

Staję przed wyborem pierwszego własnego samochodu, do tej pory jeździłem głównie Kią Picanto, która jest w rodzinie, ale uważam ją za niezbyt wygodną (mam 187 cm wzrostu).
Zależy mi przede wszystkim na niskiej awaryjności i niskich kosztach utrzymania pojazdu.
1. Z racji tego, że nie jestem doświadczonym kierowcą nie są mi potrzebne duże osiągi, dlatego myślę o mocy silnika w granicach 90-120 koni.
2. Głównie będę poruszał się samochodem po mieście, do tego trasa weekendowa ok 250 km (długość całej trasy) dwa razy w miesiącu, dlatego skłaniam się ku benzynie lub benzyna + gaz.
3. Samochód nie musi być duży, celuję w segment B-C.
4. Zależy mi na małym przebiegu (tak do 125 tysięcy km) i żeby pojazd był dość młody, powiedzmy od 2010 roku.
5. Koniecznie samochód zakupiony w polskim salonie i nie wykorzystywany we flocie ani na taksówce.

Do tej pory rozważam takie samochody jak: Suzuki Swift, Chevrolet Cruze, Renault Megane, Renault Fluence, Fiat Bravo, Fiat Tipo.

Co Koledzy sądzą o tych propozycjach, może ktoś podsunie mi jakiś fajny pomysł?
Który z powyższych samochodów byłby dla mnie najlepszy?

Będę wdzięczny za uwagi i pomoc,

Pozdrawiam,
Marcin
Marcin1987krk
Nowicjusz

07 Sie 2019, 12:29

Skoro chciałeś uwagi to jedną masz - nie lepiej kupić coś w miarę taniego za 5-7 tysięcy (a można znaleźć w miarę znośny samochód) maks.? Kupujesz pierwsze auto, a ono z reguły nie powinno za dużo kosztować, by nabrać chociaż trochę wprawy - a pierwsze jazdy z prawkiem są najważniejszym etapem.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika

Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

07 Sie 2019, 12:35