Pierwszy samochód do 4000 zł

08 Gru 2012, 15:25

Witam. Noszę się z zamiarem kupna samochodu. Będzie to mój pierwszy samochód i w dodatku mam na niego ograniczone środki czyli 4000 (max 4500). Samochód jaki bym chciał powinien być ekonomiczny, nie szukam jakiegoś demona prędkości, myślę że silnik 1.0-1.2 wystarczy, chyba że przekonacie mnie ze warto wziąć coś większego. Bardzo bym prosił o jakieś propozycje.
Pozdrawiam.
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

08 Gru 2012, 15:53

Pewnie zostane skrytykowany przez krikusa ale coz.
Ja od siebie zaproponuje Punto I 1.2,Suzuki Swift,VW Polo III 1.3,Skoda Felicja,Fiat Seicento,Daewoo Matiz,Fiat Uno.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Gru 2012, 16:22

Za matiza podziękuję. To samo z Uno i seicento. Nie są to auta dla mnie.

a co powiesz o Corsie B?
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

08 Gru 2012, 22:50

No tak jeszcze Corsa jest,też dobre i wdzięczne autko,jak coś to szukaj z silnikiem 1.4 60KM lub 90KM,no chyba że chcesz diesla to Isuzu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Gru 2012, 09:46

Ja na Twoim miejscu nie inwestowalbym w samochod ktory ma mniej niz te 75 koni. Punto 1,1 czy 1,2 mysle ze jest dobre na poczatek ale szybko Ci sie znudzi, to typowe auto miejskie i jazda w trasie na dluzsza mete moze byc uciazliwa. Jesli juz mowa o Oplu to Astra 1,6 albo 1,4 16V mysle ze bylaby odpowiednia. W tych pieniadzach mialbys w miare zadbana sztuke, kilka wariantow nadwozia do wyboru i tanie czesci. Fakt ze blacha w Oplach jest slaba ale jesli kupisz Asterke za wspomniana sume to powinna Ci wystarczyc zanim dorobisz sie Mercedesa :)
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt

09 Gru 2012, 12:44

Właśnie nad Corsą myślałem najdłużej, ale nie wiem czy warto. Być może są inne samochody warte uwagi. Chociaż Corsa podoba mi się z wyglądu.
Gdybym kupił astre to by była już trzecia która by stała na placu. Ale domyślam się że nie bez powodu mi ją polecasz. A co do rodzaju paliwa to brać benzynę czy LPG?
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

09 Gru 2012, 13:25

Popatrz na ceny paliw i odpowiedz nasuwa sie sama:) Moj brat ma Astre 1,7td Isuzu i nie narzeka, a jezdzi nia juz ponad 6 lat, dba o nia, pilnuje i blacha tez sie nawet trzyma. Czesci masz na kazdym szrocie, a i nowe tez nie sa drogie. Mysle ze to fajny samochodzik, czasem troche nie doceniany. A zawsze bardziej przestronny niz Corsa... Nie slyszalem zeby ktos strasznie narzekal na LPG w tych autach, jesli trafisz sztuke ktora miala zakladana instalacje stosunkowo nie dawno to mysle ze spokojnie na niej pojezdzisz jeszcze. W tych pieniadzach ktore masz na pewno cos znajdziesz w odpowiednim stanie
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt

09 Gru 2012, 13:50

Hmm, nie wiem czy chcę diesla. Chyba będę celował w benzynę jednak. Muszę się zastanowić nad tą astrą. Chciałbym znać wszystkie możliwości jakie są. Musze wziąć wszystko pod uwagę. A jakie spalanie ma ta astra?
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

09 Gru 2012, 13:56

A nie chcesz bmw? audi?
Dominik328
 

09 Gru 2012, 13:59

bmw? nie, raczej nie. Jak Już BMW to tylko te nowe bym brał ale to w dalekiej przyszłości, jeśli mnie będzie stać oczywiście. Co do audi to jaki model konkretnie?
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

09 Gru 2012, 14:08

Ok 6,5 w miescie. Ta Astra jest w kombi, tak ze troche ciezsza. Ale wiadomo ze to zalezy jak ciezka masz noge. Jesli chodzi o koszta bierzace to polecilbym Ci LPG mimo wszystko, jednak roznica miedzy ON a LPG jest spora. Diesel to juz nie jest taki interes jak kiedys, ale zawsze masz z nim mniej niespodzianek. Tak na forum to nic nie wymyslimy, musisz sam pomyslec do czego Ci ten samochod, czy bardziej w trase czy na miasto, czy czesciej sam bedziesz jezdzil czy z pasazerami itd.. Poogladaj pare aut w Dieslu i w gazie czy Pb i zobaczysz co Ci najbardziej odpowiada. A dlaczego nie chcesz "grzechotnika"?
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt

09 Gru 2012, 14:17

Samochodu raczej bym używał do krótkich tras(dojazd do szkoły, jazda po mieście). Czasami kogoś do auta wpuszczę ale nie zawsze i nie będą się ładować do pełna.
Przez "grzechotnika" mam rozumieć BMW? Po prostu nie widzę siebie w tym samochodzie. Wiem że to są naprawde dobre samochody, ale pewnie drogie w utrzymaniu i mają opinie "auta dla dresów" co osobiście uważam za nie trafną opinię.
przy kupnie samochodu z LPG na co zwrócić największą uwagę?

d..a nie BMW. chodziło pewnie o diesla a nie BMW. Wybacz ale dopiero teraz zajarzyłem o co chodzi. Wczorajszy jestem jeszcze...
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

09 Gru 2012, 14:49

Na Diesle kiedys mowilo sie "grzechotnik":) Wczesniej wspomniales ze nie chciabys takiego silnika, nie wiem dlaczego... Przede wszystkim zwroc uwage kiedy byla zakladana instalacja, zebys nie kupil auta z 9-letnim gazem... Bo po pierwsze za rok skonczy mu sie legalizacja a po drugie raczej nikt samochodu z lpg nie oszczedza i przez te 9 lat pewnie niezle dostal w d... Dobrze jest zwrocic uwage na stan ukladu wydechowego bo przy gazie szybciej sie on przepala, szczegolnie kolektor wydechowy, sprawdz czy silnik nie jest podejrzanie czysty bo moze to oznaczac ze zaczyna sie "pocic" i byl umyty zebys nie widzial wady przy ogledzinach. Przygotuj se tez na czestsza wymiane swiec i przewodow WN. Najlepiej zabrac ze soba jakiegos znajomego mechanika bo jesli to Twoje pierwsze auto, to jest duze ryzyko ze kupisz ladnie wygladajacego trupa. Przy gazie nabardziej po kosciach dostaje glowica silnika - zawory, popychacze itd, mechanik powinien sie na tym poznac jesli sa juz bardzo zuzyte. Ja tez zastanawiam sie nad gazem do swojego auta, nawet zaczalem watek na tym forum bo mam Japonczyka a one za gazem podobno nie przepadaja...
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt

09 Gru 2012, 14:54

A co ze spadkiem mocy? będzie on bardzo zauważalny? ponoć jest on znaczny bo dochodzi do 20%. Tak przynajmniej słyszałem. Co do diesla, to czy w zimy nie mają problemu z odpalaniem? I też naprawy są droższe od silnika benzynowego.
Fancik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

09 Gru 2012, 15:47

Spadek mocy zapewne bedzie, ale to tez zalezy jak gaz jest wyregulowany. Z reguly jak zajezdzasz do gazownika na regulacje to pyta sie na wstepie czy to ma jechac czy byc oszczedne... Co do spadku osiagow to niestety "cos za cos" tak jak to w zyciu bywa. No i ma znaczenie tez jak dbal o silnik poprzedni wlasciciel. Co do Diesli, to juz nie jest era starych topornych ropniakow ktore nie chcialy ruszyc z miejsca przy -5 stopni:) poza tym na stacjach jest zimowe paliwo do Diesli i dodatki do ropy zeby nie "zamarzala". Co do serwisu tych silnikow to najbardziej kosztowne sa turbiny i dwumasy, ale tez raczej rzadko wymagaja naprawy i jesli kupisz ropniaka w miare mlodego to pewnie predzej go sprzedasz niz cos sie posypie. No ale na to nie ma reguly, auto po prostu trzeba trafic....
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt