Pierwszy samochód do 5 tys.

20 Cze 2017, 14:45

Witam wszystkich, na samym wstępie chciałbym zaznaczyć, że ten temat zakładam aby wybrać konkretny model, markę jak i silnik do samochodu, a nie po to by ów samochód już kupić.
A więc moje pierwsze auto będę kupować za jakiś miesiąc, może półtora. Budżet jakim będę dysponować to 5 tysięcy na sam samochód. I teraz ważna rzecz: wiele osób twierdzi, że za takie pieniądze to lepiej kupić sobie rower lub że najlepiej jest kupić cokolwiek byle w dobrym stanie. Otóż samochód, który kupię nie będzie samochodem na miesiąc czy nawet rok. Planuję używać go co najmniej pięć lat, więc według mnie lepiej jest pojechać te kilkadziesiąt kilometrów więcej i kupić porządny model niż auto, które obecnie jest w dobrym stanie, ale co z tego skoro będzie palić jak smok, a części do niego będą kosmiczne.
Mimo tak niskiego budżetu mam kilka wymagań. Po pierwsze: szukam samochodu jak najmniej awaryjnego, do którego części będą tanie i łatwo dostępne a przy tym spalanie nie zrobi ze mnie bankruta. Po drugie: jestem dość wysoki, więc musi to być samochód stosunkowo duży, czyli takie Tico czy Seicento odpada. Po trzecie: musi to być samochód tylko i wyłącznie 4/5 drzwiowy. Wiem, że nie ma samochodu idealnego, lecz szukam takiego, który najbardziej pasuje do moich wymagań właśnie do 5 tysięcy.
Poniżej podam kilka moich propozycji i byłoby miło gdyby ktoś się wypowiedział choć na temat jednego z nich.

Opel Astra G - 1.6 8v Samochód widuję codziennie w niezliczonej ilości na drogach, więc raczej z częściami nie byłoby problemu. Słyszałem opinie, że Astra G jest prosta w naprawie i nie psuje się przesadnie często.

Nissan Almera N16 - 2.2di Podobno japończyki się nie psują. O Almerze słyszałem wiele dobrego, jednak zastanawiam się czy silnik o dość sporej pojemności nie odbije się później w ubezpieczeniu?

Ford Focus Mk1 - 1.6 Focus podoba mi się najbardziej jeśli chodzi o aspekty wizualne. Czytałem, że zapewnia on chyba największy komfort jazdy ze wszystkich tu wymienionych pojazdów. Nie wiem czy eksploatacja nie będzie o wiele wyższa niż w przypadku reszty - mógłby się ktoś wypowiedzieć na ten temat? Martwi mnie też to, że do 5 tyś. kupię jedynie trupa na kółkach.

Audi 80 B4 - 1.9 TDI Osiemdziesiątka jest chyba najbardziej polecanym samochodem ze wszystkich. Tony pozytywnych opinii sprawiły, że mocno zastanawiam się nad kupnem takowej. A zastanawiam się dlatego, że czytałem o częściach do marki Audi, które uchodzą za drogie - czy również tutaj mógłby się ktoś wypowiedzieć?

Opel Vectra B Rzekomo do 5 tyś. można kupić zadbaną Vectrę, która zapewni jakiś komfort jazdy, jednak nie wiem czy Vectra nie jest samochodem, który często się psuje. Nie mam pojęcia, jakiego silnika miałbym szukać.

Renault Laguna I Wśród znajomych dwóch posiadało Lagunę i bardzo sobie ją chwalili. Myślę, że do 5 tyś. dałoby się kupić zadbany egzemplarz jednak czy warto? Tak jak wyżej nie wiem jakiego silnika miałbym szukać.

Mercedes W202 Stare Mercedesy uchodzą za auta nie do zajechania. Dlatego wrzuciłem W202 na tą listę. No, ale jeśli już się coś popsuje to czy nie wyczyści mi to portfela go granic możliwości. Martwi mnie też ubezpieczenie bo jest to samochód leciwy ze sporymi silnikami. Jak w dwóch poprzednich samochodach nie mam pojęcia co do silnika.

Jak najbardziej jestem otwarty na inne propozycje. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Crach
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 21:48

Crach napisał(a):najlepiej jest kupić cokolwiek byle w dobrym stanie.
dokładnie tak

Za te kilka tys nie warto kupować diesla, bo bo będą miały kosmiczne przebiegi, a ich żywot będzie dobiegać końca (zwłaszcza w takim 80)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2017, 14:40

80 spokojnie kupi w ładnym stanie za 5k ale fakt swoje będzie miała nakręcone.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Cze 2017, 20:43

tak jak chłopaki piszą, nie szukaj diesli, ta foka 1.6 będzie ok, żona ma i jeździ, części tanie jak barszcz, sprzęgło od 210zł, rozrząd od 120zł, spalanie 7-8 litrów w cyklu mieszanym, silnik prosty bez zbędnych pierdół nie ma zabardzo się tam co popsuć. jedyny minus to rdza - zwróć uwagę na drzwi,progi i tylną klapę, podobno podwozie ocynkowane ale są podzielone opinie na ten temat :yes:
slawekk
Nowicjusz
 
Posty: 6

21 Cze 2017, 21:03

Jak auto ma służyć ok 5 lat to unikałbym modeli, które mają tendencję do rdzewienia czyli vectra b, focus i merc 202. A jeżeli już to brać taki egzemplarz, który jest naprawdę "igłą". Wszelkie kompromisy typu "trochę rdzy na progach, nadkolach i klapie" prędzej czy później będą prowadzić do kompleksowej naprawy blacharskiej, która może być już po prostu nieopłacalna.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Cze 2017, 22:25

Czyli Astra G i Laguna I byłyby ok? A co do Almery N16 mimo iż słyszałem o tym samochodzie sporo dobrego to przeczytałem dwie oponie, które mówiły, że Almera jest mega awaryjnym autem a druga była o tym, że o wadach Almery można zrobić długą listę. Jednak te wypowiedzi kierowane były do "Almery" nie wiem czy N15 czy N16. Wypowiedziałby się ktoś kto miał styczność chociaż z jednym z tych dwóch modeli?
Crach
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Drogo, szybko i luksusowo - zestawienie wyjątkowych coupe!
    Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe ...
    Targi TTM 2019
    Dla każdego mechanika i właściciela warsztatu targi branżowe to dobra okazja do obejrzenia najnowszych produktów i urządzeń do codziennej pracy. W jednym miejscu można zobaczyć, dotknąć, porozmawiać z producentem, ...

21 Cze 2017, 23:14

W skrócie - n15 blacha z papieru, wieczna mechanika, n16 - blacha z papieru, elektronika z chińskiego marketu (choć tutaj akurat z francuskiego, bo ma sporo wspólnego z Megane II), silniki to dno (polecany jedynie 2.2 di).

Nie skupiaj się jednak na jednym czy nawet trzech modelach, bo nigdy nic nie kupisz. Szukaj auto wokół komina za trochę ponad 5k (mniej więcej 5300-5400), bo idzie znegocjować te kilka stówek.

Ogólnie rzecz biorąc pracowałem kiedyś w komisie, którego trzon sprzedaży stanowiły auta tanie. Na podstawie doświadczeń oraz obserwacji klientów stworzyłem poradnik, który opisuje jak zabierać się do kupna takiego taniego auta https://www.forumsamochodowe.pl/poradnik-kupujemy-auto-za-kilka-tys-zl-vt92465.htm
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Cze 2017, 15:28

Crach napisał(a):Czyli Astra G i Laguna I byłyby ok?


krótko mówiąc tak :wink:

Popatrz też na Megane I fl,mechanika na dobrym poziomie,blacha znacznie poprawiona niż w poprzedniku,części tanie i dostępne w każdym spożywczaku.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
linki przykładowe.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012