REKLAMA
Witam.
Zacznę od tego, że samochód kupię za około 2-3 miesiące, póki co rozglądam się.
Dziennie pokonuję dystans 50-ciu km (dojazd do pracy i powrót). Jakieś 90% w trasie, 10% w mieście. Biorąc pod uwagę to, że pracuję 24 dni w miesiącu (24dni * 50km = 1200km) = 14,5 tys km rocznie.
Dodając do tego weekendy - w sumie około 15,5-16 tys. km rocznie.
Do pracy dojeżdżam sam. Kwota jaką mogę przeznaczyć na samochód to 8tys zł (wraz z instalacją LPG [sekwencja]).
Samochód może być w czystej benzynie, ważne bym zmieścił się w 8k wraz z zagazowaniem.
Samochody które przykuły moją uwagę:
-Skoda Fabia I (1.4 16V - bardzo niskie spalanie LPG na trasie),
-VW Golf 4 (1.8 16V? ponoć 1.4 mało dynamiczny )
-VW Polo
-Fiat Stilo (1.6 16V 103km lub 1.4 ? ),
-Fiat Punto II (1.4 16V, 1.6 16V) - minusy - ponoć skrzynia biegów i przełożenia [5 bieg 80km/h i silnik ma ponad 3300 obr),
-Opel Astra GII
-Audii A3
-Seat Cordoba
Aktualnie dojeżdżam do pracy Skodą Octavią (1.9TDI 90KM [AGR]) oraz Golfem 3 (2.0 8V 115km +LPG). Octavią jeździ mi się zdecydowanie lepiej. Przy wyprzedzaniu wystarczy 2 tys obr, w golfie trzeba redukować o 2 biegi niżej octavia w zimę trzyma się lepiej drogi, ma lepsze wyposażenie
Jeździłem też Puntem II - lecz po tuningu (1,2 150km) - wujek jeździ takim na torze :-p
Fabią II z silnikiem 1.9 TDI 130KM - bardzo mocna jednostka, samochód nawet na plus
Astrą G 1.6 z LPG - dużo słabszy silnik niż w Octavii 1.9 czy Golfie 2.0 i rdzewiejące progi
Ale do rzeczy. Zniosę jazdę 70km/h na trasach, ważne by było tanio Wiadomo, że mniejszy silnik to niższe opłaty, ale nie zawsze mniejsze spalanie
Proszę, pomóżcie w znalezieniu złotego środka, nakierowaniu na konkretny model. Żeby był to samochód w miarę dynamiczny, oszczędny, nie miał rudej na nadkolach
P.S Mile widziana klimatyzacja