Pierwszy samochód do 8k [LPG], ekonomiczny

19 Sty 2016, 23:29

Witam.
Zacznę od tego, że samochód kupię za około 2-3 miesiące, póki co rozglądam się.
Dziennie pokonuję dystans 50-ciu km (dojazd do pracy i powrót). Jakieś 90% w trasie, 10% w mieście. Biorąc pod uwagę to, że pracuję 24 dni w miesiącu (24dni * 50km = 1200km) = 14,5 tys km rocznie.
Dodając do tego weekendy - w sumie około 15,5-16 tys. km rocznie.
Do pracy dojeżdżam sam. Kwota jaką mogę przeznaczyć na samochód to 8tys zł (wraz z instalacją LPG [sekwencja]).
Samochód może być w czystej benzynie, ważne bym zmieścił się w 8k wraz z zagazowaniem.
Samochody które przykuły moją uwagę:
-Skoda Fabia I (1.4 16V - bardzo niskie spalanie LPG na trasie),
-VW Golf 4 (1.8 16V? ponoć 1.4 mało dynamiczny )
-VW Polo
-Fiat Stilo (1.6 16V 103km lub 1.4 ? ),
-Fiat Punto II (1.4 16V, 1.6 16V) - minusy - ponoć skrzynia biegów i przełożenia [5 bieg 80km/h i silnik ma ponad 3300 obr),
-Opel Astra GII
-Audii A3
-Seat Cordoba

Aktualnie dojeżdżam do pracy Skodą Octavią (1.9TDI 90KM [AGR]) oraz Golfem 3 (2.0 8V 115km +LPG). Octavią jeździ mi się zdecydowanie lepiej. Przy wyprzedzaniu wystarczy 2 tys obr, w golfie trzeba redukować o 2 biegi niżej :oops: octavia w zimę trzyma się lepiej drogi, ma lepsze wyposażenie :ok:

Jeździłem też Puntem II - lecz po tuningu (1,2 150km) - wujek jeździ takim na torze :-p
Fabią II z silnikiem 1.9 TDI 130KM - bardzo mocna jednostka, samochód nawet na plus :ok:
Astrą G 1.6 z LPG - dużo słabszy silnik niż w Octavii 1.9 czy Golfie 2.0 i rdzewiejące progi :/

Ale do rzeczy. Zniosę jazdę 70km/h na trasach, ważne by było tanio :) Wiadomo, że mniejszy silnik to niższe opłaty, ale nie zawsze mniejsze spalanie :unsure:
Proszę, pomóżcie w znalezieniu złotego środka, nakierowaniu na konkretny model. Żeby był to samochód w miarę dynamiczny, oszczędny, nie miał rudej na nadkolach :P

P.S Mile widziana klimatyzacja
djseba3
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2014
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Octavia 1 hatchback
Silnik: 1.9 TDI 90KM (AGR)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Sty 2016, 23:49

Przy Twoim użytkowaniu nie sprawdzi się auto mniejsze niż kompakt, wieć wszelkie Fabie, Cordoby czy inne Punta odpadają. Bierz segment C z sensownym silnikiem np. wymieniony Golf IV z silnikiem 1.8/2.0, Astra G 1.8 itd :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Sty 2016, 00:20

B. ekonomiczne są małe silniki Toyoty, np. bazowy 1.3/1.4 (w sumie nie wiem, ajk się oficjalnie nazywa :D) w Corolli E11 - można spokojnie kupić b. zadbany egzemplarz za 5-6 klocków i koszty eksploatacji będą znikome, paliwa też za wiele nie zeżre.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Sty 2016, 01:35

Mam kolegę który sprowadza auta z Niemiec. Twierdzi że za 8k bez problemu kupi Golfa 4 z silnikiem 2.0 w benzynie, w tej kwocie zmiesci się również we wszystkich opłatach i instalacji sekwencji. Obiecał że jeśli się zdecyduje obliczymy wszystkie koszty żeby wiedział za ile € może kupić samochód.
Co o tym uważacie? Lepszy pomysł niż szukanie MK4 w Polsce?
djseba3
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2014
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Octavia 1 hatchback
Silnik: 1.9 TDI 90KM (AGR)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Sty 2016, 02:10

Ja nie bardzo rozumiem, chcesz kupić golfa iv 1,8 lub 2,0 do 8 tys i jeszcze w tym zmieścić się z instalacją lpg? Czyli w sumie na zakup auta masz 6 tys..
To obawiam się że nić młodszego niż 97-98 i silniki 1,6 nie kupisz..
A za granicą to chyba tylko golfa mk3..
Pamiętaj że sprowadzenie, opłacenie tez swoje kosztuje na dodatek tam nikt za pół darmo samochodu nie odda.

Zobacz sobie po ile w PL chodzą 2,0 i to 99 rok
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


a tu masz dla porównania 99 rok + LPG silnik 2.0
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


a tutaj masz taki najbardziej w miare wyglądający oprócz śmieci 2,0 Golf IV 3 drzwi...
to sobie dolicz opłaty, przewóz, oraz instalację lpg..
[link do mobile.de wygasł]

Jak dla mnie przy Twoim budżecie bez 10 tys..nie masz co szukać Golfa IV 1,8 albo 2,0.. z lpg
jedynie max 1.6
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2016, 13:46

Za 8tyś.zł sprowadzisz dobrego Golfa z Niemiec, ale dobrego gazu w tej cenie nie zmieścisz. Wiec jeśli zależy Ci na LPG, to szkoda zachodu, chyba, ze będziesz mógł dołożyć do gazu.
Druga sprawa, jeśli twój kilometraż składa się głównie z tych 25km dojazdu do pracy, to samochód segmentu B spokojnie wystarczy, tym bardziej jak nie będziesz się poruszał trasami szybkiego ruchu, tylko lokalnymi drogami.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

20 Sty 2016, 21:53

Golf IV 2.0 sprowadzony plus do tego opłaty i montaż lpg,to wszystko za 8k? Proszę Cię zmień kolegę.. :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Sty 2016, 01:45

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i cenne rady :piwo: Odpuśćmy ten silnik 1.8/2.0. Przecież spali 2x więcej lpg niż np 1.4 :) Wracając do tematu i uzupełniając. Te 50 km dziennie to drogi lokalne na których na codzień jeździ znikoma liczba samochodów. Także uważam, że jadąc około 70km/h nie będę tamował ruchu a np. przy silniku 1.4 - 1.6 zaoszczędze na opłatach i gazie. Skoro diesel w Octavii na takiej trasie spali 4,5L/100 km (z zagrzaniem silnika) to 1,4 myślę że około 5,5-6,5l LPG + trochę benzyny.
Co uważacie o:
-Golfie 4 z silnikiem 1.4 16v 75 km
-Skodzie Fabii 1 1.4 16V 75km
Lepiej kupić Fabię czy Golfa? Biorąc pod uwagę osiągi, spalanie, komfort jazdy,
Z wyposażenia tak jak pisałem - mile widziana klimatyzacja.
djseba3
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2014
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Octavia 1 hatchback
Silnik: 1.9 TDI 90KM (AGR)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Sty 2016, 16:33

Golf 1.4 nie spali mniej niż 2.0 :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2016, 17:10

djseba3 napisał(a):-Golfie 4 z silnikiem 1.4 16v 75 km

kompletna pomyłka - żeby kupić tą wersję trzeba na prawdę być zaślepionym znaczkiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Sty 2016, 01:56

Jakieś alternatywy?
djseba3
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2014
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Octavia 1 hatchback
Silnik: 1.9 TDI 90KM (AGR)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Sty 2016, 21:55

Corolla E11?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Rover 45?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Volvo S40?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Mitsubishi Carisma?
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012