Pierwszy samochód i od razu leasing

15 Lut 2021, 23:14

Witam wszystkich!

Jestem świeżo upieczonym kierowcą. Dość późno zabrałem się za prawo jazdy - mam 26 lat. Do tej pory nie potrzebowałem prawa jazdy, więc nie było to dla mnie priorytetem. Obecnie sytuacja się zmieniła, więc po zdaniu egzaminu chcę kupić swój pierwszy samochód. I tutaj pytania. Jestem przedsiębiorcą, prowadzę własną działalność i chciałbym wziąć auto najlepiej w leasing. Tylko, czy warto jako "młody" kierowca brać od razu samochód w leasing, czy lepiej kupić jakieś auto powiedzmy w niższym progu cenowym, żeby pojeździć? Nie ciągnie mnie do sportowych wozów, budżet mam tak naprawdę do 90 000 brutto. Myślałem o Seacie Leonie/Seacie Aronie/Skodzie Kamiq, ale czy wzięcie leasingu świeżo po zdaniu prawka na samochód za ok. 90 000zł, to dobry pomysł? W sumie w leasingu mam wliczone ubezpieczenie, full serwis i inne opcje i taki rodzaj finansowania mi się najbardziej opłaca podatkowo i kosztowo. Może znacie podobne przypadki i możecie doradzić coś zdrowo rozsądkowego?

Pozdrawiam serdecznie
tenkjusomacz
Nowicjusz

16 Lut 2021, 06:33

tenkjusomacz napisał(a):możecie doradzić coś zdrowo rozsądkowego?

Ogarnij sobie na początek coś tańszego, powiedzmy w granicach 15-20k. Nie będzie jeszcze totalnym zlomem a jak w coś przywalisz, przetrzesz, porysujesz to będzie mniej szkoda.
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km

16 Lut 2021, 07:20

Też wydaje mi się, że z pół roku powinieneś pojeździć czymś tańszym.
Ale zachęcam do wizyty w salonie by pojeździć różnymi typami aut(suv, van, sedan, kombi), żeby zorientować się co będzie dla ciebie najlepsze.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna