Pierwszy samochód - Trabant

14 Kwi 2008, 12:38

Witam,

Na początku zaznaczę, że poza posiadaniem prawa jazdy i użytkowaniem "nie swoich" aut (nie, nie chodzi o kradzieże...) jestem "zielony" w temacie motoryzacji. Postanowiłem zapytać o poradę ekspertów lub przynajmniej ludzi którzy znają się na temacie.

Do rzeczy: planuje zakup pierwszego własnego samochodu, wybór padł na odrestaurowanego Trabanta 601 - wybór pomiędzy [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] a [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł].

I tutaj kilka spraw, odnośnie których chciałbym uzyskać odpowiedzi:

1. Czego potrzebuję do zakupu samochodu (poza pieniędzmi oczywiście);
2. Jak wygląda proces zakupu od osoby prywatnej, o co powinienem zapytać, jakie dokumenty auta obejrzeć?
3. Jak wygląda sprawa ubezpieczenia? Co powinienem o nim wiedzieć? Czy muszę mieć AC i NW? (wiem, że OC jest wymagane);
4. Jakie są koszty takich ubezpieczeń?
5. Jakie są koszty przeglądów (pewnie zależy od tego gdzie się je robi, ale tak orientacyjnie);
6. Na czym polega rejestracja pojazdu, gdzie się jej dokonuje?

Poza tymi pytaniami prosiłbym o napisanie mi wszelkich rzeczy które przyjdą Wam do głowy a wydadzą się przydatne przy zakupie pierwszego auta. Zdaje sobie sprawę, że wielu rzeczy mogę nie wiedzieć, dlatego proszę o wszelkie wskazówki.

Dziękuję.

Pozdr.
zeddead
Nowicjusz

14 Kwi 2008, 20:39

Czy sądzisz, że jeżeli nie znasz się na motoryzacji, bo piszesz, że jesteś w tym "zielony", to zakup 30-letniego auta jest dobrym pomysłem? Chyba, że auto ma stać i pachnieć w garażu.

Do zakupu ze swojej strony potrzebujesz pieniędzy i dobrych chęci. Proces zakupu to spisanie zwykłej umowy kupna/sprzedaży, wzory i formularze dostępne w internecie pod adresem www.google.pl . Dokumenty jakie powinieneś obejrzeć to karta pojazdu i dowód rejestracyjny.
Z ubezpieczeń musisz mieć tylko OC. Reszta jest dobrowolna, czyli nieobowiązkowa.
Koszty ubezpieczeń zależą od dwóch czynników: