REKLAMA
Witam!
Zastanawiam się nad kupnem swojego pierwszego auta. Mam 20 lat i obecnie studiuje. Chce, żeby to był mój samochód i dla tego nie proszę rodziców o pomoc finansową w jego kupnie. Na auto przeznaczyłem skromny budżet w wysokości około 7000 zł. Mam na celowniku dwa modele, ale o tym później.
Od swojego przyszłego samochodu wymagam kilku rzeczy:
- tanich i łatwo dostępnych części zamiennych
- taniego ubezpieczenia OC ( prawo jazdy posiadam od 2 lat więc na razie w grę wchodzą samochody o małej pojemności silnika rzędu 0,9-1,4)
- małego przebiegu (maksymalnie do 130 tyś kilometrów)
- stosunkowo "młodego" rocznika (w grę wchodzą roczniki od 98 do 2001)
- w miarę nowoczesnego wyglądu nadwozia
- małego spalania
- w miarę małej awaryjności, ponieważ na mechanice pojazdowej nie znam się prawie wcale
- samochód będzie stał pod przysłowiową chmurką więc nie może być mocno podatny na korozje
Auto będzie mi służyć głownie do przemieszczania się po mieście. Raz w tygodniu będę jeździł do swojego rodzinnego miasta oddalonego o około 42 km. Samochodem będę podróżował głownie ja. Rzadziej będę jeździł we dwie osoby a naprawdę rzadko we 3 -4 (to będzie okres wakacyjny). Nie kupuję samochodu do szpanowania, ale nie chcę zarazem wstydzić się do niego wsiadać. Będzie mi on służył do podszkolenia techniki jazdy i nabicia zniżek OC, dla tego na razie celuję w małą pojemność silnika. Za taką cenę od samochodu nie oczekuję dużego komfortu jazdy, ma mi on to wynagrodzić w miarę ekonomicznym przemieszczaniem się. Jednym słowem potrzebuję dupowozu, który przewiezie mnie w miarę bezawaryjnie z punktu A do punktu B. Ma mi on posłużyć z 5 lat później oddam go dla siostry bądź sprzedam, a sam kupie sobie coś lepszego.
Mam nadzieje, że nakreśliłem wam mniej więcej czego oczekuję od przyszłego auta. Proszę was o pomoc w jego wybraniu. Mam na celowniku dwa modele:
1 Fiat Seicento
2 Opel Corsa B
Który z nich wybralibyście wy. A może podsuniecie mi jeszcze inne propozycje.