Pierwszy samochód

06 Lut 2011, 15:43

Witam, jestem świeżym kierowcą i dysponuje kwotą 15 tys zł.
Zastanawialem się nad kupnem Forda fiesty ale ludzie mi odradzali bo, jak ford to rdza, jak diesel to bede na poczatku sprzeglo slizgal, jestem z malego miasta wiec nie bede robil dlugich tras wiec diesel odpada bo bede jezdzil na zimbym, no i nic bardzo małego bo w razie wypadku zebym wyszedl cało.
Zastanawialem się nad Skoda Fabia okolo 2005r lub Peugeotem 206. Co wy na to ?? Polecacie cos innego ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
Dmcc
Nowicjusz

Miejscowość: Łańcut / Rzeszów

06 Lut 2011, 22:00

Nic małego a piszesz o Fabii i 206? :shock:
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

07 Lut 2011, 13:35

Fabia i 206 to segment B - kolega pisząc nic bardzo małego pewnie miał na myśli że nie chce czegoś z segmentu A typu Ford Ka albo Smart for2:)

206 jest ok, bardzo przemyślany wózek, sam takiego miałem jako mój pierwszy samochód:) Musisz o nim tylko wiedzieć kilka rzeczy:
-unikaj wersji łysych, tj bez klimy, obrotomierza, elektrycznych lusterek, centralnego zamka itp - będziesz się w takim męczył, a np. klima jest użyteczna nie tylko w lato, ale też w trakcie deszczu gdy parują szyby - z klimatyzacją znacznie szybciej się osuszają.
-unikaj podstawowego benzyniaka 1.1 o mocy 60KM bo nie dość za zamula, to jeszcze dużo pali - nieproporcjonalnie dużo jak na taki mały silnik (benzynka 1.4 i diesle 1.9D bez turbo oraz 1.4 HDI będą dobre jeśli nie zależy ci na ściganiu się spod świateł, od benzynowego 1.6 wzwyż/2.0HDI to autko zaczyna mieć całkiem przyjemne osiągi)
-tylna belka wymaga czasem regeneracji co kilka lat - lepiej zwracaj na to uwagę bo jeśli jej w porę nie zregenerujesz będziesz musiał kupić nową