Pierwszy własny samochód 20-25tys. Proszę o pomoc.

21 Lip 2019, 22:00

Witajcie, przeglądam tematy na forum od dłuższego czasu i chciałbym prosić o poradę, nie znam się zbytnio na autach, a chciałbym dokonać po prostu dobrego wyboru. Szukam samochodu dla siebie segment c/d kompakt/sedan. Wcześniej jeździłem starym fiatem uno z 98 oraz oplem astrą z 99r :naughty: Wiem, szał jest :D
Samochodu będę używał, by dojechać na siłownię, do sklepu na zakupy i w weekend czasami jakiś wypad 30-60km w jedną stronę. Wychodzi miesięcznie koło 500km. Nie jeżdżę w długie trasy. Przebieg może wzrosnąć, ponieważ noszę się z zamiarem zmiany pracy i wtedy jest możliwość, że dodatkowo będę dziennie pokonywał 25km w jedną stronę. Patrząc na moje przebiegi stwierdziłem, że najlepszym wyborem będzie tutaj benzyna. diesel ma tutaj sens? Chciałbym samochód, który będzie się w miarę fajnie odpychał, w 80% jeżdżę po wiejskich drogach. W kwestii ubezpieczenia mam 22 lata i w zależności od kosztów samochód ubezpieczę na mnie, ew. współwłasność z ojcem, akurat to jest najmniejzy problem :) . Pojemność najlepiej do 2.0.
Jeśli chodzi o typy to są to:
Ford Focus MK2 Polift 2.0 ew.1.8 - Czy te 20 koni robi tutaj wielką różnicę? Słyszałem, że 1.8 lubi łyknąć olej.

Fiat Bravo Tutaj 1.4 t-jet bądź multiair - który z nich byłby lepszy, są tam jakieś znaczące różnice? Nie chcę tutaj trafić na skrzynię m32, która podobno lubi generować koszty, roczniki od 2010.

Honda Accord VII 2.0 polift - Jak ten samochód wypada w porównaniu do focusa jeśli chodzi o właściwości jezdne i dynamikę?

Nie wiem jak bravo, ale słyszałem, że focus i accord są słabo wyciszone- jest tam bardzo głośno? Jak z blachami w tych samochodach, lubi się pojawić ruda? Jak z trwałością tych silników i czy koszty utrzymania są jakieś duże?

Zastanawiałem się jeszcze nad oplem astrą j 1.4 turbo, ale tutaj budżet chyba trochę za mały, a do tego pakowali tam z tego co mi wiadomo skrzynię m32, którą mi odradzano. Poprawili tam coś czy nadal lubi się popsuć? Bazuję na tym co przeczytałem w internecie i tym co usłyszałem od innych osób, jeśli jestem w błędzie to wyprowadźcie mnie z niego :)
Patrzyłem jeszcze na samochody z koncernu vag, ale z tego co mi wiadomo są tam same tfsi fsi itd. i w tym budżecie nie ma się tam co pchać?

Proszę o porady co do tych samochodów, auta będę szukał w Polsce i Niemczech, gdzie mam znajomego i pomógłby mi w sprowadzeniu go do Polski. Bardzo liczę na Waszą pomoc i również propozycje innych modeli. Jakieś francuzy są godne uwagi? Przepraszam, że, aż tak się rozpisałem, ale po prostu nie znam się na samochodach, a chciałbym dobrze wybrać.
Pozdrawiam.
NEZT
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolskie

21 Lip 2019, 22:29

Bravo to dobry kompromis, kupisz w miarę młode auto za rozsądne pieniądze. Wyciszenie nie jest najlepsze, ale odczujesz to powyżej 100km/h czyli głównie na autostradzie.
Focusa szukaj z 2.0, 1.8 odpuść. Będzie lepiej wyciszony od Bravo.
Accord będzie droższy w eksploatacji - to segment wyżej i auto japońskie.
Popatrz jeszcze na:
Honda Civic VIII 1.8
Mazda 3 II 2.0
Renault Megane III 1.4 TCE
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2019, 21:11

Dzisiaj pojawiło się ogłoszenie Focusa mk2 i mam pytanie odnośnie LPG w tym modelu. Czytałem, że dobrze wykonana instalacja u fachowca nie robi krzywdy silnikowi. Jak ma się sprawa odnośnie kupywania auta z LPG, da radę sprawdzić czy instalacja jest dobrze wykonana? Jeśli jest źle wyregulowana kumaty gazownik da radę znaleźć błędy i je naprawić? Ma to sens? Nie wiem czemu tylko ogłoszenie jest bez zdjęć, chyba, że dopiero się pojawią. Gdzie najlepiej sprawdzić VIN?
Oczywiście jeśli się wybiorę na oględziny jakiegoś samochodu, to z mechanikiem.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
NEZT
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolskie

26 Kwi 2020, 22:48

Odświeżam temat, bo nie chcę zakładać nowego, a jednak z powodów osobistych i pracy w delegacji musiałem odłożyć kupno auta. Teraz zmieniłem pracę i najwyższy czas przeskoczyć ze starej astry. Dojeżdżam codziennie 15 km gdzie poruszam się z prędkościami 80-120km/h. Dodatkowo czasami nie zostawiam samochodu na parkingu tylko zabieram kolegę i dojeżdżamy ~10km na robotę, czyli robi się koło 25-30km.
Typy to jak wcześniej, czytałem, że trwałe jednostki z wyjątkiem golfa?
Focus mk2 2.0 benzyna +lpg
Bravo 1.4 120/150 +lpg
Civic Viii 1.8
Golf Vi 1.4 tsi 122
Jak chodzi i pierwszą trójkę wiem, że są słabo wyciszone. Golf na tym polu wygrywa, tylko czy to 1.4 tsi jest naprawdę tak tragiczne?(Czytałem wątek Killaza o golfie na forum, 1.6mpi będzie za słabe i padło tam, że ten silnik jest trochę skrzywdzony, gdzie 160konna wersja jest bardziej awaryjna). Doradzicie coś, może jezdziliscie tymi autami i przedstawicie odczucia z podróżowania? Może warto zastanowić się nad dieslem 2.0 psa bądź 1.9 fiata? Budżet może wzrosnąć do 30k w razie potrzeby. Nie lubię wyrzucać pieniędzy w błoto temu piszę jeszcze raz, a może warto iść segment wyżej?
NEZT
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolskie

05 Maj 2020, 22:37

NEZT napisał(a): Jak ma się sprawa odnośnie kupywania auta z LPG, da radę sprawdzić czy instalacja jest dobrze wykonana? Jeśli jest źle wyregulowana kumaty gazownik da radę znaleźć błędy i je naprawić?


Generalnie da radę ale objęłoby to kilka czynności. Przede wszystkim papiery z przeglądów instalacji oraz regulacji luzu zaworowego. Jeżeli to będziesz miał to można być raczej spokojnym. W innym przypadku cóż... dogłębna kontrola stanu głowicy ale to mógłbyś zrobić raczej dopiero po zakupie.
Najbezpieczniej kupić czystą benzynę i dołożyć instalację.

W diesle przy Twoich przebiegach się nie pakuj.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Mokka otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
    Niezależna organizacja konsumencka Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowego Pojazdu) przyznała kompaktowemu SUV-owi Mokka pięć gwiazdek. A zatem kolejne auto wyprodukowane przez Opla otrzymało od Euro NCAP najwyższą ocenę. ...