Pilnie !! Niezawodne kombi w dieslu ( 20-24 tys )

20 Sty 2014, 14:38

Witam. jak w temacie poszukuje aktualnie samochodu koniecznie w kombi ( potrzebna przestrzeń bagażowa ale w innych wypadkach możliwość przewozu 5 osób ). Jeśli chodzi o interesujące mnie samochody :
mazda 6 2.0 CiTD 143 KM rok 2006-2007 ( ponoc dobre silniki bezawaryjne miałem taka z roku 2004 wiec wiem ze autko jest warte ceny. Niestety problem z rdza ( nadkola, wew. klapa i drzwi )

golf V combi 1,9 Tdi 105 KM ogólnie nie jestem za Niemcami chodź ludzie na ogol sobie chwalą. Silnik 105 KM ponoć mało awaryjny ale tym samym nie ma co liczyć na cuda w osiągach...

Vectra C 1,9 diesel chyba najbardziej przestrzenne kombi z wszystkich przeze mnie wymienionych. Ale nic więcej nie mogę o tym samochodzie powiedzieć ...

Octavia 1,9 TDi 105 Km lub 2.0 TDi 140 KM ale czy to nie silniki te które montowane są w VW ? jeśli się mylę porsxe o korektę

Peugeot 407 SW 2.0 HDi i tu wiem ze bardziej awaryjne niz 1,6 HDi

Proszę o rady ewentualnie inne sugestie. Samochód ma być komfortowy mieć co pomieścić przy złożonych oparciach i koniecznie mało awaryjny. Moj wybór M-6 która średnio paliła 6,3-7 l/100 km i to jest do akceptacji. Bez większych problemów no chyba ze robiąc min 30 tys rocznie pakować się w autko z benzyniakiem + LPG
odom
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: honda
Silnik: 1,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2014, 15:23

Mazda w benzynie TAK bedzie niezawodna. Diesel :no: poczytaj sobie forum mazdaspeed. Jak chcesz diesla musisz ogarnać temat inaczej zatrzesz silnik nie jednego to spotkało.
Jestem na etapie zbierania info czy wersja poliftowa od 07r została poprawiona.
Z tych co podałeś to najpewniejszy jest diesel 1.9 JTD 120KM. dostępny w Oplach.
2.0TDI będą kłopoty. 1.9TDI 105KM nie należy do udanych. To nowa jednostka mająca wiele rzeczy do popsucia.
2.0HDI ok, ale z wtryskami Bosha. Starsze wersje dawały rade, gorzej elektronika.
Ten silnik znajdziesz tez w Volvo V50, ale ono duze nie jest. Jak juz to V70 z 2.4D.

Generalnie ja na Twoim miejscu rozejrzał bym się za benzynką i ja zagazował tym bardziej jak tyle latasz. Budzet na dobrego diesla masz bardzo lichy.
Za 24tys pln już ucelujesz coś ciekawego w benzynie na pewno z mniejszym przebiegiem.
Kupujesz auto bez gazu. Gaz zakładasz samemu w polecanym warsztacie zeby nie trafic na druciarza poczytaj sobie na forum lpg.
Koszt instalki do 150KM ok 2500zł. Zwróci się ok roku.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Sty 2014, 15:35

hmmm ciekawie to napisales musze przyznac :) tylko czy faktycznie ladowac w m-6 w lpg ?? no chyba wolalbym juz jakiegos GM w LPG :D
odom
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: honda
Silnik: 1,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2014, 15:49

Mazde 6 się gazuje bez problemu. Trzeba tylko znalezc odpowiedniego goscia co zrobi to fachowo. Ściągnie kolektor pod nawierty wystroi całość w trasie.
Wcześniej należy wyregulować zawory.
Ogólnie to moim zdaniem najlepszy silnik pd lpg jest od Reno 2.0 16v. Dostępny również w wersjach z turbo. Alternatywnie Vectre. Gazować opłaca się większe pojemności.
Jeżdżąc na lpg troszkę inaczej się operuje pedałem gazu :D
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Sty 2014, 15:54

no tak :) to innaczej dobry diesel do 35 tys ? :D
odom
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: honda
Silnik: 1,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2014, 16:39

Honda Accord 2.2 i-cdti przy nie wielkim spalaniu. Potem Volvo z 2.4D a potem BMW lub Audi z 3.0TDI. 6 garów spokojnie 9 łyknie w góre. Utrzymanie i części droższe bo to widły.
Volvo i Honda rzędowe. Diesel Hondy bardzo udany jedyny problem to kolektor, który zazwyczaj w autach z przebiegiem pow 150tys był juz wymieniany. Sa też zamienniki żeliwne, które nie pękną.
Wtryski Bosha w pełni regenerowalne. Turbiny duze z zapasem pod tuning.
Ceny części w normie jak wszędzie. Awaryjność na niskim poziomie.
Plus dla diesla Hondy również za dość cichą prace. Szwagier ma obecnie taka Hanie nie narzeka.
Wcześniej miał bejce 3.0 w ON spijało mu to w mieście ok 12literków sprzedał.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Opel Mokka otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
    Niezależna organizacja konsumencka Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowego Pojazdu) przyznała kompaktowemu SUV-owi Mokka pięć gwiazdek. A zatem kolejne auto wyprodukowane przez Opla otrzymało od Euro NCAP najwyższą ocenę. ...