Piski na zimnym silniku

05 Lis 2020, 18:53

Hej wszystkim,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Hyundaia i10 z silnikiem 1.1 z 2009 roku. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak jest mokro/wjadę na szybko w dużą kałużę (czego unikam) albo rano/po pracy odpalam samochód, to kilka sekund piszczy mi coś z auta (pewnie pasek), a potem ustępuje, czasami jak przejadę kawałek i mocno skręcę w lewo/prawo to wtedy też kilka sekund piszczy, oczywiście wskaźnik temperatury silnika jest wtedy na samym dole. Przy obecnych temperaturach zauważyłem, że to zawsze tylko trwa kilka sekund i zawsze jak padała albo mamy temperatury bliskie zeru jak teraz. Czy może być to "naturalne" (bo chłodno lub wilgotno) czy też warto wybadać temat? Będę jechać do mechanika zmieniać opony, to może warto będzie żeby mi pasek zobaczył (aczkolwiek z tego co pamiętam to z trzy miesiące temu go oglądał i było ok), ale jestem ciekaw czy ktoś miał podobne problemy i czy po prostu wynikały one z naturalnych czynników czy faktycznie pasek był do wymiany albo naciągnięcia. Druga sprawa, to pomyślałem też może o oporze, bo jak odpalam auto to faktycznie dzisiaj dmuchawa na 3, radio i skręt kierownicy w lewo do oporu (wyjazd z parkingu), a ostatnio jak to wszystko prócz radia wyłączyłem to pisków nie było. Jeżdżę też dosyć krótkie trasy (8 km w jedną stronę to maks, jeszcze czasami przed pracą stanę pod sklepem, a to dodatkowy rozruch silnika), więc pomyślałem że akumulator też nie ma za bardzo pola do ładowania i może duży opór (sprzęty odpalone kilka razem) też powoduje piski.



Może i pierdoła, ale wcześniej byłem nieszczęśliwym posiadaczem Peugeota 206, dlatego teraz na każdą potencjalną usterkę dmucham i chucham, aż pewnie mechanik ma mnie dość, bo na razie (tfu, tfu) bilans wynosi zero i byłoby miło gdyby tak zostało :D


Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dzejkop07
Obserwowany
 
Posty: 1

20 Lis 2020, 12:30

Najprawdopodobniej będzie to wina już wysłużonego paska wielorowkowego który potrafi się czasem ślizgać. Kup go na wymianę i po zmianie nie powinno być już takich dźwięków słychać czy to przy wilgotnej pogodzie czy też po wjechaniu w kałużę.

Z czasem guma się starzeje przez co robi się bardziej śliska i nawet poprawnie naciągnięty pasek może ulegać lekkiemu uślizgowi.

Wszystko co opisałeś wskazuje na pasek :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10136
Zdjęcia: 35

05 Mar 2021, 21:26

Pasek zapewne juz ze starości
iskupaut
Nowicjusz
 
Posty: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Aston Martin Vanquish Vision
    Ten zupełnie nowy model Astona Martina będzie się wyróżniał centralnie umieszczonym silnikiem z tyłu Jest to całkowicie nowa konstrukcja która została zbudowana od podstaw i nie bazuje na żadnym z poprzednich ...