Ola121090 napisał(a):1) filtr oleju
2) filtr paliwa
3) filtr powietrza
4) filtr kabinowy
5) olej silnikowy
6) klocki hamulcowe przód
7) klocki hamulcowe tył
8 ) tarcze hamulcowe przód
9) tarcze hamulcowe tył
10) rozrząd
Punkty 1, 3 i 5 czyli olej silnikowy wymieniasz razem z filtrem oleju i powietrza najlepiej co 12-15tyś. przy twoich przebiegach na pewno nie więcej.
Punkt 2 czyli filtr paliwa na pewno nie rzadziej niż co druga wymianę oleju.
Punkt 4 filtr kabinowy najlepiej wymienić przed zimą. warto zajrzeć do niego też na wiosnę i sprawdzić jak wygląda jak będzie sporo brudu to warto go wtedy też zmienić.
Punkty 6, 7, 8 9 Tu w zależności od zużycia wymienia się parami czyli zawsze na jednej osi. Jak klocki słabe i już się kończą to warto sprawdzić tarcze jaka mają grubość i czy nie mają sporego rantu. Dobrze jest sprawdzić ich grubość.
Punkt 10 rozrząd wymieniasz moim zdaniem przy przebiegu nie większym niż 90tyś. km choć z tego co pamiętam w instrukcji było co 120tyś. km lub co 5 lat. Warto sprawdzić w jakim jest stanie przy twoim przebiegu powinien już być dwa razy wymieniony. Z rozrządem wymieniasz pompę wody.
Ola121090 napisał(a):Jeśli są jeszcze jakieś rzeczy, których nie wymieniłam, a które należy cyklicznie wymieniać to bardzo uprzejmie proszę o sugestie. Nie mam większego rozeznania w samochodach, a jednak chcąc jeździć to trzeba troszkę o to autko zadbać, by służyło jak najdłużej.
Sama jazda, pamiętaj żeby nie cisnąć mocno na niskich obrotach bo w ten sposób załatwisz szybko dwumasę, a po dłuższej trasie warto przed wyłączeniem auta chwilę ostudzić turbinę np. jak lecisz autostradą i zjeżdżasz na parking to pozwól chwilę popracować silnikowi na wolnych obrotach lub pomału przemieszczając się na parkingu znajdź miejsce
Co tam jeszcze hm... silnika nie rozgrzanego nie ciśniemy mocno pozwól mu niech złapie odpowiednią temperaturę. Paliwo tankuj na sprawdzonych stacjach, a do baku co jakiś czas warto wlać sprawdzony dodatek uszlachetniający lub czyszczący układ wtryskowy. Olej też warto wybierać sprawdzonych producentów np. Motul, Valvoline, oryginalny oplowski dobierając go odpowiednio do Twojego silnika.
Zajrzyj również do instrukcji bo pewnie taką dostałaś przy kupnie. Tam jest też sporo rzeczy wyjaśnionych i opisanych.