Płukanka silnika

21 Gru 2018, 12:25

Chciałbym się dowiedzieć ile faktycznie razy trzeba przepłukać silnik ,zanim po zastosowaniu płukanki dolanej do starego oleju, wlejemy już ten docelowy olej?

Co sądzicie na temat płukania silnika ropą?

Czy za każdym wlaniem nowego oleju lub ropy na 10 minut ,trzeba załozyć nowy filtr??

Co będzie lepsze?
1. Płukanka do silnika (praca 15 minut) + ropa (praca 10 minut) + ropa (praca 5 minut) + nowy olej docelowy

czy może :
2. Płukanka do silnika (praca 15 minut) + nowy najtańszy olej (praca godzinę) + nowy olej docelowy

??
Ktoś ma jakieś doświadczenia?? jakieś porady??
Chętnie skorzystam ,bo mam 3 auta swoje do płukania i nie za bardzo wiem na co się zdecydować. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Gru 2018, 14:34

Temat przerabiałem setki razy, mam maly warsztacik to uważam, że bądź co bądź trochę sie znam.

Robiłem na wszystkie sposoby płukanki silnika, ale najlepsze efekty daje zalanie płukanki (ja zalewałem Liqui Moly bądź Valvoline), na rozgrzanym silniku i tak zostawić samochód na 15 minut. Później spuszczam cały szlam i zalewam nowy olej.

Czasami też robiłem tak, że zalewałem płukankę, spuszczałem wszystko później od razu zalewałem olej (taki który ma dobre właściwości czyszczące, ja osobiście polecam oleje PMO do takich celów) Jeździłem na nim tysiąc kilometrów, spuszczałem olej i znowu zalewałem nowy (tutaj też ten sam, bo lubię jak silnik ma czysto w srodku)

A co do płukania silnika ropą to opcja jest spoko, ale w niektórych silnikach jest zbyt agresywna. Także podusmowując polecam dobrą płukanę a poźniej dobry olej, który to wszystko doczyści i utrzyma w ładzie i porządku :ok:
Niko800
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

26 Gru 2018, 21:02

A możesz wytłumaczyć dlaczego akurat te PMO? Przyznam szczerze ze nigdy nie slyszałem o tych olejach.

A teraz kupiłem auto ktore stalo praktycznie więcej niż jeździło (w ciągu 3 lat 5 tysięcy km przejechało) I olej nie był wymieniany od 3 lat bo wlasciciel stwierdził ,ze olej sie wymienia co 20 tysiecy i on co 5 nie bedzie tego robił, ehh.. Wiec plukanka i dobry olej muszą wejść.
Pawlik88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 10 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Gru 2018, 21:19

Nie musi być PMO. Może być Millers albo Amsoil (tylko te dwie marki są dużo droższe) A dlatego polecam te trzy marki? A no dlatego, że są to oleje oparte na pełnych bazach PAO i estrowych a nie jak inne popularne oleje na bazach tylko HC. A baza PAO jak wiadomo, jest bazą bardzo czystą samą w sobie nawet po duzych przebiegach + dobre dodatki czyszczące i silnik przy każdym przebiegu wygląda jak nówka. :ok: Może te trzy firmy (Amsoil, Millers i PMO), nie są znane (chociaż Millers raczej jest) ale robią moim zdaniem aktualne najlepsze oleje.
Niko800
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

27 Gru 2018, 18:15

Szukałem, szukałem, niewiele jest opinii o tym PMO. Długo są na rynku czy poprostu jest to mało popularny producent?

O ile wgl dobrze znalazłem, to to pmo-lubricants.com :?: :?: :?:

Gdzieś tam na forum są opinie o tym oleju, ale są głównie z okresu tego roku tak jakby w Polsce nie sprzedawali długo.

Pytam bo niestety moja Hania jest mocno zasyfiona w środku, nawet na korku odłożył się taki brud, czy szlam czy co to jest. I chce kupić dobrą płukanę, a poźniej zalać olej który juz nie zrobi mi tego co mam teraz. :ok:
Introx542
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Gru 2018, 20:45

Szukałem, szukałem, niewiele jest opinii o tym PMO. Długo są na rynku czy poprostu jest to mało popularny producent?

W sumie nie wiem ile są na rynku, ja ich produkty znam od mniej więcej roku, ale kiedy weszli do Polski to ci nie powiem.

O ile wgl dobrze znalazłem, to to pmo-lubricants.com :?: :?: :?:

Gdzieś tam na forum są opinie o tym oleju, ale są głównie z okresu tego roku tak jakby w Polsce nie sprzedawali długo.

Tak to ich strona. Ale duzo jest marek, które są dobre a jakoś po forach ludzie ich nie polecają. Przykładowo Amsoil czy Millers, chociaż tego drugiego czasami polecają ale w porównaniu z Castrolem to szkoda gadać :D

Pytam bo niestety moja Hania jest mocno zasyfiona w środku, nawet na korku odłożył się taki brud, czy szlam czy co to jest. I chce kupić dobrą płukanę, a poźniej zalać olej który juz nie zrobi mi tego co mam teraz. :ok:


No to zrób jak mówiłem. Na początek zalej dobrą płukankę (ja ostatnio stosuje Liqui Moly i jest ok) a poźniej zalej dobry olej. Tylko nie Castrola czy jakiegoś Totala, bo to jeszcze bardziej zasyfia silnik. Tylko coś na bazie PAO. Jak masz dużo pieniędzy to możesz śmiało lać Amsoila, a jak szukasz czegoś dosyć taniego (w cenie Castrola) to polecam ci PMO. U mnie w warsztacie ze względu na to, że jednak ludzie nie rzucają się kasą to Amsoila rzadko leje, ale sam olej bardzo polecam :]
Niko800
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Sports 800 - 1965 rok
    W 1962 roku Toyota zaprezentowała prototypowy model Toyota Publica Sports z dwucylindrowym silnikiem 697cc o mocy 28 KM. Dopiero w 1965 samochód trafił do produkcji, już jako Toyota Sports 800 z silnikiem typu bokser ...

10 Lip 2019, 12:40

Ja kilka tygodni temu zrobiłem płukankę silnika przy wymianie oleju preparatem z tec2000 i jestem mega zadowolony. Autko śmiga super i w końcu zaczęło spalać mniej oleju.
WojtekM
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Lip 2019, 16:10

WojtekM napisał(a):Ja kilka tygodni temu zrobiłem płukankę
WojtekM napisał(a):w końcu zaczęło spalać mniej oleju.
podejrzanie szybko to zauważyłeś..... chyba odkryłeś złoty środek :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lip 2019, 09:34

Zakładając ten temat ,nie miałem za sobą żadnej płukanki. Teraz mam. Efekt?? Żadnych minusów tej operacji ,a plusy..? Ciężko stwierdzić na oko. Żony Clio wypłukałem w benzynie z przebiegiem oryginalnym lekko ponad 100 tys.km bo wcześniej przez 3 lata to auto poprzedni właściciel zalewał 10/w40...Ja wróciłem do pełnego syntetyku ale ...niedrogiego relatywnie czyli ELF Evolution 900 NF. Płukanka kilkuetapowa i nawet muszę przyznać ,że trochę syfu wylatywało pomimo niewielkiego relatywnie przebiegu... Zużyłem 4 filtry oleju. :) Ten 4-ty docelowy.

Subiektywnie...to żona która jest w stanie ocenić jazdę (bo jeździ na codzień tym autem) od razu stwierdziła ,że jest lepiej tzn. niby ciszej silnik pracuje w każdym zakresie obrotów i jakby ...lżej mu się wkręcało na obroty. Może... :roll:
No ale tak jak mówię. Syf leciał trochę.

Najpierw dałem płukankę na 15 minut Liqui.
Później spuściłem całość i nalałem 2 litry pełnego taniego syntetyku 5/w40 (rafineria w Jaśle :yes: ) i do tego dowaliłem ponad litr ropy. Pochodził na wolnych 10 minut i spuściłem. Oczywiście za każdym razem dawałem nowy filtr oleju.
Następnie wlałem do pełnego stanu (rafinerię w Jaśle) i pojechałem na przejażdżkę kilkadziesiąt kilometrów po szosie.
Wróciłem ,spuściłęm (nie był już czarny) i wlałem docelowego tego ELF-a i jeżdzi auto już 6 tys. km , a olej w środku jest nadal klarowny i tylko nieznacznie ściemniał.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lip 2019, 10:25

@artur73 powiem Ci że płukanie silnika zrobiłeś porządnie :) ja przy każdej wymianie dolewam płukankę liqui moly od jakiś trzech wymian na pierwszą poszło więcej płukanki czyli dwa razy tyle co zalecał producent. Generalnie olej od wymiany do wymiany na bagnecie jest klarowny a przy spuszczaniu jest czarny ale nie tak jak np. z diesla jak wylatuje z miski to jeszcze widać jego lekką klarowność/przejrzystość pomimo ciemnego koloru.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Lip 2019, 15:46

Cichy77 napisał(a):a przy spuszczaniu jest czarny
:)
I to że jest ciemny to normalne! Tak musi być. Jednak warto zaznaczyć ,że istotą kilkukrotnego płukania albo tak jak u ciebie każdorazowego dodawania płukanki przed wymianą oleju na nowy jest to , aby na bieżąco nie osadzały się nowe nagary wewnątrz silnika. Przy płukance i lekko myjącym silnik pełnym syntetyku ,żadnych nowych nalotów np.zapiekających pierścienie nie powinno być :)
Ja tamto Clio popłukałem intensywnie ,bo nie chciałem żeby po wlaniu nowego oleju doszło do sytuacji ,że ten nowonalany syntetyk ,po jakimś niewielkim przebiegu, uwolnił wewnątrz stare osady ,które mogłyby coś tam wewnątrz pozapychać w magistrali olejowej czy na smoku. A ilość filtrów każdorazowo zmieniania przy procesie wielokrotnego płukania tego samego dnia ,jest niestety nieodzowna i konieczna ,bo jaki sens miałoby płukanie silnika skoro nowy nalany olej zabierałby syf z niezmienionego filtra...? :yes:

Teraz stoję przed dylematem ,czy wypłukać kolejne swoje auto ,które jeździ ok i jak nowe ale... ma na blacie 260 tys...a leję w niego świadomie 10/w40... Tu to musiałby być syf po płukance ... I czy wrócić do 5/w40..?
Niby można ,bo stary silnik w skodzie to jeszcze 2,0-8v .który pamięta czasy "normalnych" silników i wywodzi się wprost od Audi 80 - 2,0 E. Czyli "pancerka". :piwo:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2019, 09:43

Płukanie silnika ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Niektórzy uważają że przynosi to tylko skutki uboczne, takie jak chociażby rozszczelnienie uszczelek, drudzy dla drugich jest to korzystne rozwiązanie, które zawsze stosują. Jednak jeśli już zdecydujemy się na płukanie silnika, warto wiedzieć czy i jakich preparatów używać. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w naszym artykule: [link do iParts wygasł] Zapraszamy! ;)
iparts
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa
Auto: Skoda Octavia
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2019, 10:41

Ja używam płukanki tec2000. Nie widzę po niej żadnych negatywnych efektów, a wręcz odwrotnie po jej użyciu auto zrobiło się jakieś takie żwawsze.
RobertoN
Początkujący
 
Posty: 60

20 Gru 2019, 11:33

RobertoN napisał(a):zrobiło się jakieś takie żwawsze.
chyba w podświadomości :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2021, 12:44

Mnie właśnie niedawno mechanik polecał zielonego TECA. To naprawdę tak fajnie usuwa wszelki nagar?
Pała
Nowicjusz
 
Posty: 13