Plus pod maską w komorze silnika - Toyota Auris Hybryda

16 Lis 2021, 20:49

Witam ,jestem nowy ale widzę ,że to przyjazne forum.Chcialbym się dowiedzieć gdzie pod maską silnika znajdę wyjście plusowe.Toyota Auris hybryda 2011.Jestem od niedawna właścicielem w,w auta i pod wieloma względami jestem zielony.
Wojtas294
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1

17 Lis 2021, 15:07

Nie masz instrukcji obsługi? Masz w niej dokładnie opisane to w rozdziale dotyczącym akumulatora ze wskazaniem miejsca podłączenie (+) i (-) w komorze silnika.

Tu krótka instrukcja serwisowa w której jest opisane co na należy zrobić w takim przypadku. Co prawda z nowszego modelu Aurisa ale silnik jest taki sam więc myślę, że i podłączenie pewnie będą takie same.

Gdy zostanie rozładowany akumulator 12-woltowy
Opisana poniżej procedura postępowania umożliwia uruchomienie
hybrydowego układu napędowego w przypadku, gdy akumulator 12-woltowy ulegnie rozładowaniu. W razie potrzeby można zwrócić się o pomoc do autoryzowanej stacji obsługi Toyoty lub innego specjalistycznego warsztatu.

Mając do dyspozycji komplet przewodów rozruchowych, można skorzystać
z akumulatora 12-woltowego w innym samochodzie, postępując według podanych wskazówek.

  1. Otworzyć pokrywę silnika i skrzynki bezpieczników.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

  2. Zdjąć pokrywę zacisku do rozruchu awaryjnego.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

  3. Podłączyć przewody rozruchowe zgodnie z poniższą procedurą:

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    1. Podłączyć koniec dodatniego przewodu rozruchowego do dodatniego (+) bieguna akumulatora rozładowanego.
    2. Podłączyć drugi koniec dodatniego przewodu rozruchowego do dodatniego (+) bieguna akumulatora wspomagającego.
    3. Podłączyć koniec ujemnego przewodu rozruchowego do ujemnego (-) bieguna akumulatora wspomagającego.
    4. Drugi koniec ujemnego przewodu rozruchowego podłączyć ze stałym, nieruchomym, niepomalowanym, metalowym elementem nadwozia, z dala od zacisku do awaryjnego rozruchu i ruchomych części, tak jak pokazano na ilustracji.
  4. Uruchomić silnik w drugim samochodzie. Przez około 5 minut utrzymywać nieco podwyższoną prędkość obrotową silnika w celu podładowania rozładowanego akumulatora 12-woltowego.
  5. Otworzyć i zamknąć którekolwiek drzwi, gdy przyciskiem rozruchu wybrany jest stan wyłączony.
  6. Utrzymując w drugim samochodzie dotychczasową prędkość obrotową silnika, przyciskiem rozruchu wybrać stan ON, a następnie uruchomić hybrydowy układ napędowy w samochodzie z rozładowanym akumulatorem 12-woltowym.
  7. Upewnić się, że zaświeciła się lampka kontrolna stanu gotowości "READY". Jeżeli to nie nastąpi, należy skontaktować się z autoryzowaną stacją obsługi Toyoty lub innym specjalistycznym warsztatem.
  8. Po uruchomieniu hybrydowego układu napędowego odłączyć przewody rozruchowe w dokładnie odwrotnej kolejności do tej, w jakiej były podłączane.
  9. Zamontować pokrywę zacisku do awaryjnego rozruchu i skrzynki bezpieczników. Zamykając skrzynkę bezpieczników, najpierw należy zahaczyć pokrywą o dwa tylne zaczepy.

Po uruchomieniu hybrydowego układu napędowego należy jak najszybciej zlecić autoryzowanej stacji obsługi Toyoty lub innemu specjalistycznemu warsztatowi sprawdzenie samochodu.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Lis 2021, 16:33

Dziękuję.
Wojtas294
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...