Płyn z chłodnicy wycieka przy złączeniu - Opel Astra

11 Sty 2020, 21:15

Witam wszystkim, niestety nie mam sie kogo poradzic, a przez nastepne 2tyg nie mam mozliwosci podjechania do mechanika.
Czy ktorys z was mial taka sytuacje? Plyn z chlodnicy wycieka na potege, pol baniaka idzie w dwa dni, chyba zlokalizowalam winowajce ale wlasnie czym moge to uszczelnic? Czy trzeba caly przewod wymienic?
Przepraszam jezeli temat w zlym dziale, lub jesli pytanie dla was jest proste i strata czasu.
DIekuje za kazda porade.
Aleksandra1
Nowicjusz
 
Posty: 5

11 Sty 2020, 21:39

Aleksandra1 napisał(a): Czy trzeba caly przewod wymienic?
Niestety ale wg.mnie cały przewód do wymiany... :(
Ps.Owszem mozna spróbować tasmą zawinąć w tym miejscu ale musi to byc zrobione bardzo dokladnie.Efekt moze być zerowy...ale nie musi...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sty 2020, 22:13

Dziekuje za odpowiedz, dobrze wiedziec na czym stoje, w takim razie bede poki co dolewac a w miedzy czasie szukac wolnego terminu u mechanika.
Czy wymiana tego przewodu to cos kosztownego?
Aleksandra1
Nowicjusz
 
Posty: 5

11 Sty 2020, 22:33

Aleksandra1 napisał(a):Czy wymiana tego przewodu to cos kosztownego?
Na to pytanie to Ci nie odpowiem...Jak pracowałem to byłem"znachorem" ktory szukał choroby ale nie leczył... :D Badania tech.pojazdów... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Sty 2020, 15:01

Dzieki za odpowiedz :) nic nie pozostaje jak wycieczka do mechanika
Aleksandra1
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Sty 2020, 16:37

Sama wymiana węża to kilkanaście minut roboty kwestia węża który musisz kupić w ASO lub używany, co do węża z drugiego zdjęcia jest on od klimatyzacji....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sty 2020, 17:33

Kao napisał(a):co do węża z drugiego zdjęcia jest on od klimatyzacji....

Też mi się tak właśnie wydawało - takie zakuwane węże są tylko z klimy. W układzie chłodzenia nie ma raczej takich węży. Przynajmniej ja nie spotkałem. Jak klima pracuje, to może on być mokry.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sty 2020, 18:25

Nawet na wezu jest AC :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sty 2020, 19:36

Klima pracuje, w sensie ze jak wleje plynu do chlodnicy to bede miala cieplo w aucie :) jak za dwa dni wszystko uleci to juz nie grzeje.
Co ciekawe auto sie nie przegrzewa, temperatura na wskazniku w odpowiedniej pozycji caly czas nawet jak plynu brak.
Aleksandra1
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Sty 2020, 19:44

Wiec ktorys z tych 2ch bedzie winny tego calego wyciekania
Aleksandra1
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Sty 2020, 21:02

ani jeden ani drugi, tą są węże klimatyzacji, z nich nic nie wycieka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sty 2020, 09:53

Układ klimatyzacji i układ chłodzenia silnika to dwa odrębne układy nie połączone ze sobą płynami. Mają osobne chłodnice, osobne węże itd. Nie są ze sobą w żaden sposób połączone.
Tak jak napisał kolega wyżej oba węże to węże z układu klimatyzacji. Jeżeli z nich coś wycieka na tyle, że to widać, to klima na pewno ci nie działa. Ale klima służy do ochładzania powietrza, a nie do jego nagrzewania.
Natomiast jeżeli musisz dolewać płynu chłodzącego do, zbiorniczka tak często i po dwóch dniach nie działa ci ogrzewanie w aucie, to masz gdzieś wyciek z układu chłodzenia silnika. I musisz poszukać gdzie ten wyciek jest. Są tylko dwie opcje - albo wyciek zewnętrzny albo wewnętrzny. Jak wewnętrzny, to olej w silniku musiałby przybrać kolor kawy z mlekiem i musiałoby go przybyć i to dużo. Sprawdź tern olej bo jak jeździsz z tym już jakiś czas, to można wykończyć silnik.
Jak olej jest ok, to musi być wyciek zewnętrzny. Pooglądaj dokładnie czy płyn nie wycieka ze zbiorniczka gdzieś z boku albo od spodu - często się tak zdarza. Pooglądaj też węże, a w szczególności zwróć uwagę na połączenia przy opaskach zaciskowych, bo tam najczęściej płyn ucieka.
Dodam jeszcze, że układ pod kątem wycieków trzeba obserwować przez cały czas nagrzewania silnika, ponieważ np na zimnym silniku wycieku może nie być, ale pojawi się on jak silnik się zacznie nagrzewać, bo wtedy wzrasta ciśnienie w układzie.
Jeżeli sama nie dasz sobie z tym rady, to lepiej odstawić auto do mechanika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000