Po czym poznać, że padł katalizator (BMW320D)

17 Cze 2008, 20:22

Witam
Od paru dni podczas odpalania i gaszenia auta, słyszę, że coś "rzęzi". To samo, jak lekko przyspieszam podczas jazdy (przy małej prędkości).
Myślałem, że poluzowało się coś w wydechu. Byłem na warsztacie, jeden koleś powiedział mi, że padł katalizator, drugi mówił, że to nie katalizator. Jak sprawdzić czy odgłos to rzeczywiście wina katalizatora.
Auto przyspiesza dobrze, cicho chodzi (wszystko jak przed usterką).

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witek
Witek70
Nowicjusz
 
Posty: 33
  • 17 Cze 2008, 22:33

    Jaki przebieg ma te auto?
    Czy zapalają się jakieś kontrolki ostrzegawcze?
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie

    19 Cze 2008, 14:50

    Padnięty katalizator można poznać albo po osłabionej mocy samochodu,albo po badaniu składu spalin.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Cze 2008, 18:31

    200tys km, nie palą się.
    Lepiej wsadzić strumienice, czy coś innego?
    Nie zależy mi na osiągach. Jest dobrze jak jest.
    Pozdrawiam
    Witek
    Witek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    19 Cze 2008, 18:34

    Oprócz tego hałasu oczywiście :)
    Stumienica może zepsuć silnik?
    Pozdrawiam
    Witek
    Witek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    20 Cze 2008, 18:50

    Najważniejsze jest,to,że strumieniaca jest nielegalna.Tak więc nie przejdziesz badań technicznych z dwóch powodów - to,że masz strumienicę i może być zły skład spalin,ponieważ nie będzie katalizatora i będzie przekroczona emisja dwutlenku węgla.Dodatkowo,samochód ze strumienicą głośniej pracuje,co słychać podczas jazdy.Policjanci podczas kontroli mogą to zauważyć i sprawdzić.A wówczas dowód zabrany.I kupę problemów.Może być nawet holowanie.No ale strumienica ma też swoje zalety - samochód podobno ma większą moc i jest tańsza od katalizatora.Wielu kierowców tak więc robi,że wycinają katalizator i zakładają właśnie strumienice.Jest to też niestety znane policjantom,którzy przecież na codzień są również kierowcami i wiedzą,że tak się robi.To ich też niestety wyczula podczas kontroli.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Cze 2008, 21:01

    Sprawa załatwiona, katalizator wybebeszony i tyle. Na razie nie dawałem żadnych rurek w jego środek. Koszt 150zł. Auto idzie w sumie tak samo jak wcześniej, tyle, że przy ok 3000 obrotów bardziej je słychać, ale nie wiem czy to wada, fajnie mruczy :)
    Zawartość podobno mogę sprzedać za 100-200zł. To prawda?
    Pozdrawiam
    Witek
    Witek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    20 Cze 2008, 21:27

    Tak , to prawda.
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4901
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Cze 2008, 23:35

    Słyszałem, że jednak od Diesla środek kata jest nic nie wart. Prawda?
    Pozdrawiam
    Witek
    Witek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 33