Po odpaleniu znika płyn, wraca po zgaszeniu silnika.

06 Wrz 2012, 13:38

Witam.
Mam taki problem ze swoim puntem.
Ostatnio wentylator chłodnicy włączał się zbyt późno.
Wczoraj sprawdziłem stan płynu - prawie max.
Odpaliłem i po chwili (kilkunastu minutach) płynu było na dnie zbiorniczka, postanowiłem odpowietrzyć układ. Jednak przez odpowietrznik nie leciało ani powietrze, ani płyn (na odpalonym silniku). Dopiero kiedy zacząłem dmuchać we wlew płynu, to zaczął wylewać z odpowietrznika na chłodnicy. Wtedy zakręciłem odpowietrznik (nie odrywając ust od wlewu, żeby nie wciągało powietrza). Teraz wentylator chłodnicy niby załącza się dobrze, ale płyn dalej gdzieś wciąga.

Jeszcze raz - jaki jest problem?
Zgaszone auto ma max płynu, po odpaleniu płynu powoli ubywa. Gdy wyłączę silnik, płyn wraca nie wiadomo skąd. Silnik nie grzeje się nadmiernie, w trakcie jazdy nic się nie dzieje. Wentylator chłodnicy załącza się już dobrze. Węże są ciepłe. Mam instalacje LPG mieszalnikową. Kiedy dolewam na odpalonym, tak aby było max, to po zgaszeniu płyn wywala przez korek bo jest go za dużo, w końcu napływa z powrotem. Oczywiście jak odkręciłem korek to zaraz fontanna.

Nie kopci, nie zostawia śladów, olej czysty, płyn czysty, nagrzewnica nie cieknie, moc raczej w normie.

Boję się tylko dlaczego ubywa płynu w trakcie odpalenia silnika, a po zgaszeniu i odczekaniu kilku chwil (nawet z zakręconym korkiem) płyn wraca do zbiorniczka na swój poprzedni stan.
stah
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 03 2010
Auto: Fiat Punto I 1.2 Mpi 73km

06 Wrz 2012, 14:07

witaj ,
rozumiem że Twoje Punto ma zbiornik wyrównawczy zblokowany z chłodnicą, jest na jednym poziomie , ale zaobserwuj że oznaczenie MAX jest poniżej odpowietrznika chłodnicy :?
taki układ kiedyś wymyślono, mnie też sie nie podoba
po zapaleniu pompa zasysa płyn i dlatego poziom siada, po zgaszeniu wraca , musi pzostac jednak troche objetości na rozszerzlnośc pod wpływem wysokiej temperatury
pozostaje obserwować aby nigdy poziom nie zszedł poniżej minimum i skład - w razie ...HGF
póki co szerokiej drogi :wink:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2012, 15:09

aby nigdy poziom nie zszedł poniżej minimum i skład - w razie ...HGF


Nie zrozumiałem drugiej części zdania. Szczególnie skrótu na końcu, i co ze składem?
Tak, punto ma zbiorniczek razem z chłodnicą i faktycznie odpowietrznik jest powyżej. Ale wiem, że kiedyś odpowietrzałem i tamtędy leciało powietrze, powietrze z płynem i płyn. Teraz nie leci nic, dopóki nie dmuchnę w zbiorniczek.
W zbiorniczku na postoju mam max, w trakcie pracy spada poniżej minimum. Niezbyt jest jak to wyrównać, tzn żeby w trakcie pracy miał jeszcze stan. Tak jakby brało bardzo dużo ze zbiorniczka, a później tyle samo oddaje - w końcu wraca na max.

Szczerze mówiąc wydaje mi się, że nigdy tak nie było, albo nie aż tak. Dlatego trochę się tym przeraziłem.
stah
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 03 2010
Auto: Fiat Punto I 1.2 Mpi 73km

06 Wrz 2012, 15:40

Po otworzeniu pełnego obiegu- płynu jest więcej, po zamknięciu obiegu (zimny silnik)- jest mniej. Tak mi się wydaje (sam do końca tego nie rozumiem). Miałem identycznie w Megane. Nic z tym nie robiłem i nic się nie stało.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

06 Wrz 2012, 17:20

Head Gasket F.. - wadliwa uszczelka głowicy -
skład/czystość płynu chłodzącego , analogicznie czystość oleju silnikowego " bez dodatków" wzajemnych , choć bywa, że tylko płyn znika przez uszczelkę i wydech duchając kompresją w zbiornik
poziom płynu sprawdza sie na zimno/letnio/ :wink:
jak wysoko zamontowany reduktor gazu to zwieksza efekt napełniania układu przez pompę
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2012, 18:40

Dziękuję :)
Wszystko jasne, mogę jeździć.
stah
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 03 2010
Auto: Fiat Punto I 1.2 Mpi 73km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Citigo - nr 1 w segmencie aut mini!
    SKODA Citigo zajęła 1. miejsce pod względem sprzedaży w segmencie A na polskim rynku w styczniu 2013 roku. Model Citigo od momentu wprowadzenia na rynek cały czas zajmował bardzo wysokie pozycje, jednak pierwszy raz udało ...

15 Wrz 2012, 15:25

Również obstawiam uszczelkę pod głowicą. Miałem tak w Mondeo, gdzie po nagrzaniu ubywało płynu w zbiorniczku więc dolewałem aby chociaż min utrzymywał, a po ostygnięciu było nieraz pod korek. Uszczelka była wydmuchana do kanału wodnego.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997