Po raz kolejny - czego szukać: 7 osób, stały napęd

14 Wrz 2011, 17:46

Witajcie.

Rzeczywistość weryfikuje życzenia ;)

Pomóżcie. Co wybrać, przy następujących założeniach:

- buda 7-osobowa
- centralny dyfer lub wiskoza (napęd stały lub dopinany)
- skrzynia automatyczna
- tempomat

Uda mi się może wywalczyć pożyczkę na około 30 tys. zł, z czego myślę przeznaczyć ok. 20 tys. na pojazd, ok. 5 do 7 na "pakiet startowy", reszta - rezerwa.

Jednak nie będzie mnie stać na wyprawówkę. Będzie to bardziej "wycieczkowóz" ;)
Myślę o aucie, którym można wyskoczyć do dawnej Jugosławii, do Rumunii czy na Ukrainę. Teren raczej lekki.
Także aby nie bać się jechać przez Austrię czy inne Niemcy ;)

To, co spełnnia powyższe warunki, to LR Disco 1 i Mitsubishi Pajero II ze skrzynią SuperSelect (ciężko znaleźć z tempomatem). Są jeszcze Toyotki LC, ale tych się nieco boję, gdyż wtryskiwacz potrafi kosztować tyle, co cały silnik do LR :(
Wolałbym Diesla. W przypadku benzyny nie chciałbym kupować auta "zagazowanego" - ale to już inny temat.
Jeszcze jedno: nie boję się grzebać przy aucie, ale też nie chcę wozić pół warsztatu ze sobą. Dlatego wolałbym np. Disco 1 niż 2.


Jakie jeszcze autka przegapiłem?
Jakieś inne sugestie?
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2011, 23:35

witam ;
jeśli auto wyprawowe rozumiem, że dłuższa jazda niezawsze po utwardzonej szosie - i tu problem bo zarówno Disco i Montery/trooper mają 5 miesc i po 2 dostawki - nie pisałbym się na takie miejsce w dłuższej trasie / choć jezdziłem maluchem na skos przez Polske /poasfalach/, dalej jeśli wezmiesz diselka o niebogatej mocy i full obciązenie to na przelot autobahnem troche czasu zleci... ci z tyłu na prochach ?
nie znam z bliska TLC któres z największych 90 ?
chyba że coś z hamerykanskich - nie wiem jak cenowo
ale nie wiem czy tu bardziej jako wycieczkowóz nie sprawdził by się
Vw t4 lub Sharan/alhambra z 4x4 które na szutrach, polnych drogach powinny dać radę
a dla 7 osób napewno bedą wygodniejsze i żwawsze na asfaltach
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2011, 07:07

-range rover,
-TLC za 30 to nie będzie hitem stanu technicznego :mrgreen: zwłaszcza jakaś większa :wink:
-Isuzu trooper nowsze w automacie i z tempomatem mają ToD (jeden z fajniejszych systemów pędzenia 4 kółek) lepsza benzyna V6 niż diesel
-Pajero, zanikająca rama w ięc trzeba uważać i to mocno przy zakupie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Wrz 2011, 09:24

sympatyk napisał(a):jeśli auto wyprawowe rozumiem, że dłuższa jazda niezawsze po utwardzonej szosie - i tu problem bo zarówno Disco i Montery/trooper mają 5 miesc i po 2 dostawki


Trochę "za szybko" pisałem, stąd moje zeznania są niepełne :wink:

W trasy "wycieczkowe" po Europie będę jeździł w 3 do 4 osób.
Natomiast 7 miejsc jest potrzebnych tylko po to, aby wyskoczyć na ryby czy inne grzyby, tylko kilkadziesiąt kilometrów. Poza tym "dostawki" LR nie są gorsze, niż "ławeczki" w Nysce ;)

- nie pisałbym się na takie miejsce w dłuższej trasie / choć jezdziłem maluchem na skos przez Polske /poasfalach/, dalej jeśli wezmiesz diselka o niebogatej mocy i full obciązenie to na przelot autobahnem troche czasu zleci... ci z tyłu na prochach ?


Chyy ... chyyyb ... :roll: chybbbba nieee :lol:

nie znam z bliska TLC któres z największych 90 ?


To byłby jeden z najlepszych wyborów, ale jak już coś padnie, to może być problem cenowy. Do Toyoty ciężej dobrać np. łożysko od snopowiązałki, jak można to zrobić w przypadku LR ;)

chyba że coś z hamerykanskich - nie wiem jak cenowo


Cenowo nie jest tak źle, ale może być problem z częściami. Może nie w Polsce, ale w Chorwacji czy innej Czarnogórze...

ale nie wiem czy tu bardziej jako wycieczkowóz nie sprawdził by się
Vw t4 lub Sharan/alhambra z 4x4 które na szutrach, polnych drogach powinny dać radę
a dla 7 osób napewno bedą wygodniejsze i żwawsze na asfaltach


Albo też Toyota Previa I z wiskozą 4x4 - też wygodne, obszerne autko.
Kilka lat temu podobały mi się takie, ale ostatnio mam parcie na coś, do czego później można dorzucić blokady, może nieco (ale tylko troszkę) podnieść i przełożyć kapcie, może dołożyć snorkel (wiem o odpowietrznikach od skrzyni automatycznej).

Reasumując:
Zdaję sobie sprawę z niedogodności starszych terenówek. Od kilku lat jeżdżę Freelanderem - zresztą widać go choćby tutaj: http://www.free4x4.pl/galeria/1/more/62.html a dokładniej tu: http://www.free4x4.pl/gallery/1019_900_900.jpg

Jest to autko dość wygodne do "zwykłej" turystyki, a i w błocie poniżej kolan daje sobie radę. Ale jest zbyt kapryśne i nieco za małe, stąd chcę go wymienić na coś innego.

Mam sentyment do LR, stąd głównie skupiam się na Dyskotece, znając nieco jej "przypadłości". Jak się coś podzieje, to można ją powiązać drutem i może dojedzie ;)
Natomiast, jak Miśkowi wybuchnie się przedni dyfer, to już może być problem :(

Stąd szukam autka w miarę bezawaryjnego, ale i prostego - więc wolę choćby Disco I niż Disco II.

Ale mit o "bezawaryjności" rodzi paradoksalnie problemy:
Jeśli ktoś ma przykładowo Toyotę LC w wersji HZJ - to jeździ i jeździ i jeździ, a nie patrzy na stan podzespołów czy inne rzeczy, "bo to auto się nie psuje". Kupując takie auto, można kupić bombę zegarową.
Aczkolwiek chyba bezpieczniej kupić takie auto, przy którym niewiele było robione, niż przerabianego Patrola, naprawianego przez dziesięciu "druciarzy".
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Wrz 2011, 09:43

pocieszny napisał(a):-range rover,


Myślałem o "klasyku", ale chyba nie ma możliwości rejestracji na 7 osób :(

-TLC za 30 to nie będzie hitem stanu technicznego :mrgreen: zwłaszcza jakaś większa :wink:


Niestety :(

-Isuzu trooper nowsze w automacie i z tempomatem mają ToD (jeden z fajniejszych systemów pędzenia 4 kółek) lepsza benzyna V6 niż diesel


Też się nad nim zastanawiam (w obu wersjach: i Monterey, i Trooper), ale coś mam wrażenie, że to "białe kruki", jeśli miałby mieć tempomat o 7 miejsc.

-Pajero, zanikająca rama w ięc trzeba uważać i to mocno przy zakupie


Młotek w dłoń et voilà! :lol:
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Wrz 2011, 13:21

Pocieszny, od którego roku montowali w montkach TOD ? Montowali to we wszystkich wersjach z automatem ? Po czym zdiagnozować czy osobnik posiada TOD ? Kłaść się pod auto i szukać elektromagnesów ? :mrgreen:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW ActiveE (od r. 2010) - samochód elektryczny
    Na początku 2010 r., zaledwie rok po debiucie MINI E, BMW Group poczyniła kolejny wielki krok w kierunku opracowania pojazdów produkcyjnych o zerowym poziomie emisji spalin w postaci światowej premiery BMW Concept ...

17 Wrz 2011, 20:36

Stiopa trzeba się położyć pod montkiem i jak Ci elektromagnes powyrywa plomby z zębów to znaczy, że jest ToD.
:mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Wrz 2011, 19:41

Było o tym na forum. Auto ma kontrolki napędów i włącznik trybów.
Zdjęcie
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

19 Wrz 2011, 07:09

Mam zdrowe uzębienie, może nieco krzywe ale póki co bez dziur. Nie trzeba plombować w przeciwieństwie do naszych dróg :mrgreen:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

20 Wrz 2011, 06:38

kontrolki, czasem włącznik z napisem ToD (niektóre mają opcje włączania tego systemu, inne mają go włączone stale) montek z todem ma jak kolega wspomniał wyświetlacz, reszta ma go nie aktywnego ;)
ToD był montowany z tego co się orientuje tylko ze skrzynią automatyczną z silnikami 3,5V6 oraz 3,0DTI, czyli po 2000 roku, zębów ani koronek nie wyrywa :mrgreen: system w zasadzie jest bezobsługowy, znam kilka autek co z powodzeniem ciorane są w dość ciężkim błotku to działa jak małe dżapońskie głółki wymyśliły :mrgreen: ogólnie na szuterek bardzo fajny system, na zime też, przy autach bez możliwości włączenia ToDa ciut większe zużycie paliwa,ale nie tak wieka różnica jak w Pachero czy GC :wink:
ogólnie fajna sprawa, tylko podaż dobrych egzęplaży dość niska :|
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
 
cron