Po umyciu silnika nie pracuje prawidłowo 1,8T

31 Maj 2023, 09:56

Witam,
coś mnie podkusiło i chciałem umyć silnik, te wszystkie rurki i ten szlam olejowy poczyścić i użyłem do tego środka K2, spłukiwałem wodą z butelki.
No i teraz jest taki problem, że auto pracuje jak pokraka, tzn silnik.
Zastanawiam się czy to nie cewka któraś ale co się mogło stać? Ja przecież celowo nie polewałem je wodą...
Silnik topornie wkręca się na obroty jak w jakimś Żuku, do tego nie ma mocy, szarpie, a najbardziej to się odczuwa jak się nagrzeje.

Myślicie że warto kupić używaną cewkę? Bo ponoć te nowe wytrzymują rok i padają, oryginały działają bardzo długo, bo to jeszcze ten typ co to nie było akcji serwisowej, bo potem wprowadzili i na gwarancji je wymieniali.
Nie wiem jak to sprawdzić.
Jaki objaw ogólnie dają uwalone cewki?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

31 Maj 2023, 10:07

Zawsze po myciu trzeba zdjąć cewki lub kable ze świec i porządnie wszystko wysuszyć. Najpierw sprzężone powietrze, a później zostawić do wyschnięcia najlepiej na słońcu. Jak polewając wodą uważałeś na elementy instalacji elektrycznej to raczej nic się nie powinno stać i problem który opisujesz to gdzieś zalegająca wilgoć.

Przy myciu silnika trzeba być naprawdę ostrożnym tym bardziej że teraz samochody maja masę elektroniki.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

31 Maj 2023, 10:35

Ja myłem ten silnik punktowo, tylko pytanie czy po 3 dniach od mycia (sobota) a dziś odpalałem go po raz pierwszy, czy to by się nie wysuszyło?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

31 Maj 2023, 10:45

Ghandi napisał(a):tylko pytanie czy po 3 dniach od mycia (sobota) a dziś odpalałem go po raz pierwszy, czy to by się nie wysuszyło?
Uwierz mi że są miejsca gdzie nie wyschnie nawet i przez tydzień jak zostawisz :wink:

Zdejmij cewki zobacz czy nie jest wilgotno, przedmuchaj powietrzem. Przyjrzyj się gdzie jeszcze ewentualnie mogłeś olewać wodą itd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

31 Maj 2023, 11:30

Być może mogłoby pomóc gdybyś dał zdjęcie silnika ze wskazaniem gdzie polewałeś. Nie wiem czy takie objawy by wystąpiły, gdyby woda dostała się do filtra powietrza, czy do dolotu na przykład.
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2023, 11:48

Tak to wygląda: dolot jest wręcz zakurzony tak jak widać, nie lałem po prawej stronie wody bo tam jest akumulator i po środku tam gdzie cewki też nie, więc to dziwne

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS - samochód do driftu
    Większy brat Lexusa IS to kolejna warta rozważenia propozycja do driftu. Tylnonapędowe auto jest produkowane od 1993 roku, a pierwsza i druga generacja modelu również występowały z silnikiem 2JZ. W ofercie była dostępna ...

31 Maj 2023, 13:03

A alternator się wykąpał? Może tutaj coś.
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2023, 14:28

Cewki odpadają bo według tego co narysowałeś nie zostały zamoczone ale przy przepustnicy już tak i czujnik który tam jest też warto do niego zajrzeć do złącza czy nie jest mokro, idąc dalej masz złącza elektryczne na listwie wtryskowej...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

31 Maj 2023, 14:48

Ghandi napisał(a):więc to dziwne


Nie, nie dziwne. Lejąc wodę nie masz 100% kontroli gdzie poleci, zamoczyłeś coś, siedzi wilgoć i to jest przyczyną.

Porządnie wydmuchać, rozpiąć wtyczki itp itd.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2023, 16:06

Ale ja nie lałem z węża tylko z butelki....
wszystkie wtyczki mam porozpinać? to raczej będzie ciężko to auto naprawić.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

01 Cze 2023, 06:51

Nie jest ważne, z czego lałeś - czy z węża czy z butelki. Polałeś wodą i teraz gdzieś siedzi wilgoć. generalnie wtyczki nie powinny się zalać bo zazwyczaj mają uszczelnienia gumowe i to dość ciasne. Ale nikt, nawet ty nie jesteś pewny czy wszystkie mają ( mógł ktoś coś robić, nie mógł włożyć wtyczki i gumkę wywalił - mało prawdopodobne, ale możliwe ). Musisz teraz szukać niestety.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Cze 2023, 08:05

Na odpalonym silniku, najlepiej po zagrzaniu, odłączaj po kolei cewki, tam gdzie nie będzie reakcji to na 99% jest cewka uszkodzona.
Podmień może nawet na początek na używkę, a później skoro tam wilgoć była to sobie może po prostu kup komplet nowych Beru/NGK
tylko pamiętaj, bo masz chyba AGU - to jest starszy typ pasywny z modułem, cewki przykręcane (imbus 5 bodajże)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

01 Cze 2023, 09:16

MotoAlbercik napisał(a):wtyczki nie powinny się zalać bo zazwyczaj mają uszczelnienia gumowe


Proszę Cię, to stary 1.8T gdzie te uszczelki pewnie wołają o wymianę :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2023, 14:44

No niekoniecznie - moja Nubirka miała 18 lat, a gumy we wtyczkach takie ciasne, że ciężko wyciągnąć i włożyć...No ale różnie z tym bywa. Faktem jednak jest, że gdzieś zapewne wilgoć siedzi. I nie wykluczone, że to wtyczki. Zacznie wyciągać jedną, drugą to się przekona w jakim są stanie uszczelnienia i tyle.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Cze 2023, 14:50

Ja bym troszkę był ostrożny z rozpinaniem wszystkich wtyczek bo za chwilę wypnie z wszystkiego i auto nie odpali, odepnie sterownik silnika, czujnik temp, przepływomierz, N75, cewki, wtryski itd
Niestety 1,8T jest zbyt "skomplikowany" dla kogoś kto nie wie co robi.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017