Początkujący kierowca - kilka pytań

05 Maj 2012, 15:24

Mam samochód Polo III 2001.

1. Majówka, bardzo mały ruch, jechałem sobie A4 początkowo 130km/h. Przy tej prędkości samochód jest tak jakby dziurawy, słychać świsty w aucie, no ale to jeszcze ujdzie. Najgorsze jest to że troche niepewnie się czuję, bo od czasu do czasu auto lekko skręca przy tej prędkości, czuć to też w kierownicy. Zwolniłem do 110km/h i było już wszystko w porządku, przejechałem spokojnie całą autostradową trasę.
Czy to normalne i mam to zignorować, po prostu muszę się przyzwyczaić? Trochę sie boje że samochód może nagle mocniej skręcić i nie zdążę zareagować.

2. W razie jakiejś niewielkiej stłuczki jak można załatwić sprawy? Do ubezpieczyciela trzeba dzwonić czy jak?

3. Na jakich obrotach muszę trzymać silnik? Niektórzy mówią że bieg 1 służy jedynie do ruszania. Czasem jeżdżę na 1 gdy powoli się poruszam np. w tłumie na parkingu czy na bardzo wąskich osiedlowych uliczkach. Nie wiem czy mogę na 1 czy muszę na 2? Słyszałem też że na zbyt niskich obrotach silnik się męczy. Staram się żeby obroty nie spadały poniżej 2000, zwykle zmieniam bieg gdy obroty dochodzą do 3000.
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Maj 2012, 21:10

Ad1. Nie powinno tak być. Możesz na początek sprawdzić ciśnienie w oponach, zmienić opony, sprawdzić amortyzatory, sprężyny.
Generalnie to jest trochę jak szukanie igły w stogu siana. Ciężko znaleźć, ponosi się duże koszty, bez gwarancji, że osiągnie się sukces.

Ad2. Jak uważasz. Zależy czy to siebie pukną, czy Ty kogoś. Jeżeli Ty wjedziesz w kogoś, dobrze na szybko oszacować koszty. Ubezpieczyciel potrąci Ci 10-20% zniżek. Jeżeli więc składka roczna za OC wynosi 400 zł, to zgłoszenie do ubezpieczyciela będzie Cię kosztować 40-80 zł. Malowanie jednego elementu karoserii to 300 zł (plus wymiana i robocizna). To sobie sam policz co się opłaca.

Ad3. 1 bieg jest specyficzny. Służy głównie do rozpędzania. Chyba, że jedziesz z prędkością 5 km/h.
Niskimi obrotami bym się nie przejmował. Sam też zmieniam bieg przy 3 tys., jak silnik zimny, to i przy 2,5 tys. Wystarczy, żeby się sprawnie odpychać po miejskich uliczkach.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

05 Maj 2012, 21:55

Ad. 1 niedawno jestem po przeglądzie i amortyzatory są w porządku. A ciśnienie to znaczy że mogę mieć za wysokie czy za niskie?
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Maj 2012, 22:47

hehe napisał(a): niedawno jestem po przeglądzie

A zbieznośc czy ewentualnie geometria przedniego zawieszenia ok.... :?: :?: Bo z tego co napisales wcześniej wyglada mi to na potocznie nazywane "myszkowanie"samochodu....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Maj 2012, 09:16

hehe napisał(a): A ciśnienie to znaczy że mogę mieć za wysokie czy za niskie?


Najlepiej takie jak w instrukcji i ważne żeby było jednakowe na osi ..
Tak dla Twojego podejrzewam ok. 1,8-2,0 przód i 2,2 tył .. Szczegóły może masz na klapce wlewu paliwa .. Sprawdź
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

06 Maj 2012, 09:23

Jak przeszedłem przegląd to chyba wszystko ok. No ale mogę jeszcze sprawdzić to o czym piszesz.
Opony są prawie nowe. No ale może być tak że mimo że nowe to są po prostu kiepskie? Jeśli potrzeba to moge sprawdzić i napisze jakie mam opony?
Ciśnienie mam na klapce, sprawdzę i napompuję dokładnie tyle ile powinno być.

Ale ale jak miałem opony zimowe to mi zjeżdżał w prawo cały czas, opony były już łyse, i chyba jedna z opon od strony środka była bardziej zużyta niż od zewnętrznej strony, samochód po puszczeniu kierownicy cały czas zjeżdżał w prawo, musiałem kierownice trzymać.
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...

06 Maj 2012, 09:36

Jeśli masz wszystkie jednakowe - możesz zamienić przód i tył .. Czasem pomaga ..
Wyważyć trzeba przy zmianie z zimowych na letnie ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

06 Maj 2012, 09:43

hehe napisał(a): samochód po puszczeniu kierownicy cały czas zjeżdżał w prawo,

Do wyrzucenia opona z prawej strony.Jest uszkodzona i występuje wtedy tzw.ściąganie...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Maj 2012, 10:38

Te opony wszystkie były do wyrzucenia bo były całkowicie łyse, z jednej druty już wystawały, tylko nie wiem dlaczego tak nierównomiernie się zużyły, kierownica była cały czas skrzywiona w prawo, po wymianie opon problem ustąpił

Nowe opony wyglądają że wszystkie są takie same, to mogę zamienić przód z tyłem tak jak kolega wyżej radził.
Przód P

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Przód L

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tył L

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tył P

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ciśnienie mam mieć 2.0 i 1.9 wg klapki paliwa, no i raczej tak napompowałem, chyba że pompka jest niewiarygodna i źle wskazuje. Rozumiem że 2.0 z przodu i 1.9 z tyłu?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tylko że przednie opony są spłaszczone, tylne prawie w ogóle, to może coś nie tak z ciśnieniem.

A jest możliwość żeby poprosić ze stacji diagnostycznej pełny raport przeglądu? No bo nie pamiętam co mi tam wyszło, przegląd robiłem w połowie kwietnia

A może ten samochód jest za lekki? Jechałem sam wtedy. Może mnie jakiś tir zdmuchnąć z drogi?
Ostatnio edytowany przez silvo44, 06 Maj 2012, 11:22, edytowano w sumie 1 raz
Powód: scaliłem posty - używaj ,,edycji'' nie pisz posta pod postem ...
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Maj 2012, 11:23

Zdmuchnąć to raczej ciężko, ale spowodować zagrożenie zawsze może ...
Trzeba uważać i trzymać kierę dwoma rękami ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

06 Maj 2012, 16:54

hehe napisał(a):A jest możliwość żeby poprosić ze stacji diagnostycznej pełny raport przeglądu? No bo nie pamiętam co mi tam wyszło, przegląd robiłem w połowie kwietnia

Oczywiście ze tak.Jest jednak mały drobiazg-fakt ten musisz zglsić diagnoście przed przystąpieniem do wykonania OBT samochodu.No chyba ze mają mozliwość wydrukować przebieg calej ściezki w chwili obecnej/ja takiej nie mam.../.....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Maj 2012, 14:47

Tzn. ten problem ze statecznością miałeś na starym komplecie opon czy już po wymianie? Bo przyznam, że nie idzie wywnioskować z tego co napisałeś, chyba, że coś przeoczyłem :mrgreen:
arkadiusz31
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 24
Miejscowość: Szczecin
Auto: Audi A4

11 Maj 2012, 11:18

Po pierwsze nieco starsze samochody przy większych prędkościach maja już lekki problem ze stabilnością,a tym samym stwarzają zagrożenie na drodze. Druga sprawa to same opony-masz nowe czy dzieje się tak na tych starszych?
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Miejscowość: Warszawa

12 Maj 2012, 10:13

Problem ze stabilnością dzieje się już na nowych oponach. Jeśli mi ma tak skręcać to mogę sobie wolno jeździć, ale chciałem ustalić tylko czy wszystko z tym autem jest w porządku.
A auto nie jest jakieś stare. Rocznik 2001
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Maj 2012, 19:18

Jedź zrobić geometrie, przy okazji wymień sobie końcówki drążków kierowniczych ( nie są drogie a będziesz już miał to z głowy przy okazji geometri ) i zobacz czy problem ustąpił. Jeżeli nie to przełóż koła z tyłu na przód. To powinno rozwiązać twój problem. A jeżeli nie to są szanse, że masz powypadkowe auto i jest troszkę przekrzywione przez co skręca, chociaż ja bym stawiał na geometrie ( jak będą Ci robić geometrie to pilnuj żeby zablokowali kierownice )
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001