Początkujący kierowca - pomóżcie bo to ważne!

04 Sie 2008, 11:08

Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem początkującym kierowcą. Trzy miesiące temu odebrałem prawo jazdy a od miesiąca jeżdże sam po drogach. Niestety mój tato nie miał prawa jazdy więc nie bardzo mogę poradzić się kogoś w pewnych sprawach.Przejde do rzeczy.
Kupiłem autko i wiem że trzeba się nim opiekować. Pytanie mam do was następujące: Jakie czynności powinienem robić regularnie aby moje autko miało dobrą kondycje i nie zaskoczyło mnie w miare możliwości niczym. Chciałbym abyście wymienili wszystkie które przychodzą wam do głowy jak np. nakarmienie go (wlanie do baku),jakieś regularne przeglądy , czyszczenie klimatyzacji itp...itd..
Może dla niektórych to głupie o co pytam ale dla mojego (i waszego bezpieczeństwa ;)) zabierzcie udział w dysucji prosze. Z góry dziekuje wszystkim!!!
Pozdrawiam,
t_bag11
Nowicjusz

04 Sie 2008, 11:33

jak kupisz dobre (nie starego lumpa) w miare mlode autko to nie bedziesz mial z nim problemow, tak bylo ze mna mialem na poczatku malucha je..any sie ciagle psul a to rozrusznik a to jakies uszczelki itd, pozniej gdy oddalem na zlom malucha zakupilem fiata CC 700 97r. bylo to samo co z maluchem po prostu zal,az w koncu sie wkur..... i uzbieralem przez rok kase i zakupilem 10 letniego golfa 4 chodzi jak burza i nic sie nie psuje, wymienilem w nim filtry olej , uzupelnilem plyny i jeszcze musze po wakacjach wymienic rozrzad (bardzo wazna rzecz) a po za tym regularnie go woskuje i jezdze powoli po naszych dziurwaych drogach !!! ;]
czesc jestem grzes
krree
Początkujący

Miejscowość: dąbrowa gónicza

04 Sie 2008, 11:44

Dzięki za szybką odpowiedź. Moje auto to 7 letnia Toyota i póki co to jestem zadowolony.Tylko właśnie moje pytanie tyczy się detali...jakie płyny wymienić i jak ewentualnie badać ich brak...albo po czym poznac ich brak.O co chodzi z filtrami i ich wymiana?:/
Rozumiem ze chodzi o pasek rozrządu i jego wymiane?Słyszalem ze auto moze miec tez lancuch.Jak to poznac?