octavie SDI ? sobie żartujecie ? tym się ludzi straszy że dostaną jako służbowe ... przeciez to 60 konny silnik wolnossący diesla ? tyle ze na bezpośrednim wtrysku i na vp44. milion razy lepszym wyborem jest TDI 90 koni
Droga Magdo , zapewne jako kobieta doceniasz 3 d civica i takiego Ci osobiscie polecam , jako oszczędne auto z silnikiem 1.6 o mocy 110 koni , przy tej masie auta jest idealnym wzorem kompromisu jednostki napędowej oraz cena paliwa nie powinna Cię już martwić bo auto spala bardzo małe ilości , w razie potrzeby możesz założyć sekwencyjny wtrysk gazu koszt takiej instalacji do civica to około 2000zł biorąc pod uwagę stag 300+/tomasseto/valtek
przykładowe ogłoszenie :
[link do oferty na Allegro wygasł] - cena moim zdaniem zawyżona o 2-3 tysiące a i tak bym go nie kupił bo zdaje się być od młodego katownika .
wersje 1.4 90 konną też można przyjąć , zależy jak się lubisz poruszać , dla mnie 90 koni to za mało , ale spalanie nie przekraczające w mieście 8 litrów brzmi dobrze .
Wbrew opinii jaka ciąży na kobietach , znam kilka które lubią przycisnąć , dlatego traktuje Cię jako bardziej wymagającą osobę , honda = niezawodność pomimo tego że jestem przeciwnikiem tej marki , sam wolę duże niemieckie limuzyny , ale do miasta i okazjonalne trasy po 300 KM diesel się nie nadaje a wręcz mała benzynówka , jeśli dojezdzasz na codzień dalej niż 10km w jedną stronę to instajacja LPG jak najbardziej ma sens i również polecam Ci odrazu ją zamontować jeśli rocznie robisz więcej niż 10 tysięcy kilometrów
zakup wcześniej wspomnianej np octavii z silnikiem SDI będzie raczej śmieszny , bo auto jest warte połowę wspomnianej kwoty , do tego brak elastyki silnika jak i jakiejkolwiek mocy do miasta również mija się z celem bo czasem ze świateł trzeba odjechać a w znacznie mniejszej fabi SDI należy sobie wręcz pomagać poprzez odpychanie nogą w trybie "
hulajnoga" i ma to sens jeśli chcemy budować mięśnie łydki .
jeśli chcesz jeżdzić tanio to zostają CI w tych pieniązkach głównie właśnie jakieś civic oraz corolle
i dodatkowo zaleca się instalacje LPG w celu dodatkowego zmniejszenia kosztów
Polo IV, Golf IV, Bora, Skoda Fabia - odradzam , dożucic mozna leona , toledo i reszte i znowu odradzam , to nie są złe auta , wręcz przeciwnie ale wyjaśni mi ktoś od kiedy grupa VAG specjalizuje się w robieniu małych miejskich silników i jest w tym liderem lub chociaż faworytem?
bo jest , ale w przypadku gdy na klapie mamy napis TSI w przypadku pozostałych pojazdów mamy wadliwe 1.4 16v 75 KM - falujące obroty , zamarzające odmy oraz 1.6 MPI również znane jako SR lub AKL oraz odpowiedniki , moc około 100-102 koni , czasem trafiały się bardziej egzotyczne . Są to silniki 8 zaworowe , elastyczne , bardzo dobrze się nimi jeżdzi ale ,,, ZERO EKONOMI W MIEŚCIE
no i znowu , falujące obroty , ścinanie nitów w skrzyniach biegów-również w przypadku 1.4 , pękające plastiki oraz plastikowy kolektor o zmiennej długośći który również jest specjalnej troski
w fabi mamy jeszcze 8 zaworową jednostke 1.4 MPI o mocy 60 koni , to dobry silnik , co prawda nie volkswagena , ale jest na łańcuchu rozrządu ... ale dużo pali w mieście oraz nie oferuje żadnej dynamiki , dodatkowym plusem jest fakt iż najlepiej spisuje się tam instalacja LPG podcisnieniowa , w przypadku miasta jest ona najlepsza... ale wnętrze onieśmiela ...
poza tym mamy do wydania 5 tyś euro , a nie 2-3 ... więc proponujmy auta za 4-4.5 i 500 euro na pakiet startowy razem z OC wystarczy
pozdrawiam
PS focus to ciekawa alternatywa , może bardziej awaryjna ale gusta biorą górę
a no i diesel może i spali 5l , ale przy 90 km/h w trasie a w mieście 6.5-9 oraz ewentualne naprawy są kilkakrotnie droższe + są częstsze w autach z kilku letnia historią