Podatek - kupno samochodu

06 Gru 2008, 13:30

Witam,
Przyznam że nie znam się na tym kupowaniu samochodów ponieważ dopiero nie długo zamierzam kupić pierwszy pojazd :D

Ale dręczy mnie jedno pytanie.
Ponieważ chyba istnieje coś takiego jak podatek od kupna samochodu, czyli że trzeba zapłacić jakiś tam procent od ceny kupna samochodu :D

I kolega mówił że jego ojciec kupił passata b5 za 4700 euro i wpisał w umowie że płaci 50 euro i że ten podatek jest w tym wypadku mniejszy.

Czy ja bym mógł takie coś zrobić gdy bym kupywa samochód?
Prezes93
Nowicjusz

Miejscowość: Antwerpia

06 Gru 2008, 15:49

Trzeba zapłacić podatek skarbowy i wynosi on chyba 2% od ceny auta. Z tym że w Urzędzie jeżeli zaniżysz na umowie wartość auta to oni wyliczają podatek wełdug średniej wartości rynkowej tego konkretnie modelu. In jezeli samochód jest warty 10000zł, a Ty w umowi będziesz miał napisane ze zapłaciłeś 2000zł to i tak podatek będzie wynosił 2% x 10000zł = 200zł. Więc raczej ten twój kolega cos kłamał.
zbychu57
Aktywny

Miejscowość: Białystok

06 Gru 2008, 17:22

zbychu57 napisał(a):Więc raczej ten twój kolega cos kłamał.

Albo trafił na jakichś frajerów w urzędzie 8)
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świętochłowice

08 Gru 2008, 17:32

podatek 2% wartości rynkowej płacisz jeżeli kupisz samochód w Polsce, czyli na umowie w polu miejsce kupna jest np. Wrocław.

Jeżeli kupujesz auto z zagranicy, kupione za granicą np. Berlin to płacisz 160 zł jeżeli kupujesz prywatnie. Ta kwota nie zależy od ceny samochodu i jest to opłata za wydanie zaświadczenie o braku obowiązku podatku VAT.

pozdrawiam

Dariusz Sawicki
pozdrawiam

Dariusz Sawicki

Masz problem z rejestracją samochodu?
Daj znać zajmiemy się tym za Ciebie.
DariuszSawicki
Stały forumowicz

Miejscowość: Wrocław
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe