19 Mar 2021, 20:40
Bierze dużo oleju,być może spaliny przedostają się do skrzyni korbowej,ten olej index lepkości ma b.słaby,poniżej 150,tutaj może leżeć przyczyna jego konsumowania,to jest silnik 145 KM? Jeśli tak, to,to udana jednostka bodajże na łańcuchu,silnik o ile pamiętam Mazdy,Mazda do swoich aut zaleca olej 10W30,FORD 5W30,ciekawostka,mechanicy coraz częściej odkrywają ciekawą rzecz,przyjeżdżaja klienci,którzy po kupnie aut wlewają inne oleje niż zaleca producent nie sprawdziwszy nawet czy na oleju zalecanym silnik ma tendencję do papania oleju,potem odkrywają,że silnik je olej(z reguły stosują oleje 10W40 zamiast np.5W30,bo auto leciwe,silnik zuzyty,po zastosowaniu oleju zalecanego czyli 5W30 silnik przestaje olej zużywać,jest jedno ale,jak najwyższy wskażnik lepkości,jestem pewien,że olej 5W30 o wysokim wskażniku będzie stabilniejszy(bardziej lepki)w temperaturach roboczych od tego Valvoline 10W40,uważam,że to kiepski pomysł.Czy na pewno przecieka olej przez uszczelniacz wału?! Ja widzę,ze leje się raczej od góry silnika,gdy przeciek jest z wału,olej zbiera się tylko na dnie,tylko dno jest zaolejone,musisz to sprawdzić,być moze leje z uszczelki pokrywy zaworowej.