Podczas agresywniejszej jazdy czuć spalenizną

19 Mar 2021, 10:32

Witam
Posiadam Mondeo mk3 2.0 lpg 2001
Problem polega na na tym że podczas dłuższej/agresywniejszej jazdy czuć paloną gumą lub olejem.
Problem zaczął się po wymianie skrzyni, sprzęgła oraz uszczelniacza na wale.
Uszczelniacza na wale wymienianymi był dwa razy.
Po drugiej wymianie uszczelniacza przez pewien czas było okej lecz po pewnym czasie znów zaczął kąpać olej.
Czym jest spowodowane to że te uszczelniacze tak przeciekają?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 12:55

Nuclear napisał(a):Czym jest spowodowane to że te uszczelniacze tak przeciekają?
Tu bardzo ważne jest dokładnie prawidłowe założenie uszczelniacza, a dwa to to że często zamienniki nie sprawdzają się.
Uszczelniacz w obu przypadkachkupowałeś oryginalny czy zamiennik?

Pewnie tu wymiana sprzęgła nie ma nic do rzeczy i problemem jest uszczelniacz na wale.

Nuclear napisał(a):Problem polega na na tym że podczas dłuższej/agresywniejszej jazdy czuć paloną gumą lub olejem
Po zaciekach na silniku nie dziwie się że czuć olejem który mocno się rozgrzeje, a może jeszcze dostaje się do sprzęgła i powoduje jego ślizganie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

19 Mar 2021, 17:14

Uszczelniacze bodajże erlinga.
Raz wymieniony sam uszczelniacz a za drugim razem uszczelniacz z obudową.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 18:17

Śmierdzi paloną gumą,gdyż masz olej syntetyczny,pólsyntetyki kapiące np.na wydech cuchną parafiną,mineralne też.Pierwsze co musisz sprawdzić,było to już poruszane,to czy nie ma bicia osiowego wału,wypcha każde uszczelnienie,potem odma,jeśli to nie to,to nagar w dolocie(jego nadmiar tworzy podciśnienie i w momencie suwu tłoka do góry zaczyna wypychać uszczelnienie,ta ostatnia teoria przyszła mi do głowy,może być mylna,mogę być w błędzie,gdyż nigdy nigdzie jej nie słyszałem,no ale jeśli bicia wału nie ma,odma sprawna,to co innego?!,prócz oczywiście wadliwego montażu uszczelki,to też się zdarza.W tym wypadku nagar jest najmniej prawdopodobny(silnik benzynowy,pośredni wtrysk,lpg)Sprawdż czy po wyjęciu bagnetu leci dymek z gniazda,oraz czy nie ma ciśnienia delikatnie działającego na palec po jego przyłożeniu do otworu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Mar 2021, 19:40

Jak odkręcam bagnet/korek wlewu to podczas dodawania gazu czuć że robi się podciśnienie (odkręcony korek będzie leżał na miejscu).
Olej jaki leje to valvoline maxlive 10w40 bierze około 0.7l na 1000km (jazda od 4 do 7k rpm) nie dymi.
Stary uszczelniacz trzymał więc wał powinien być okej, chyba że ten od skrzyni może być nieciekawy.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 20:40

Bierze dużo oleju,być może spaliny przedostają się do skrzyni korbowej,ten olej index lepkości ma b.słaby,poniżej 150,tutaj może leżeć przyczyna jego konsumowania,to jest silnik 145 KM? Jeśli tak, to,to udana jednostka bodajże na łańcuchu,silnik o ile pamiętam Mazdy,Mazda do swoich aut zaleca olej 10W30,FORD 5W30,ciekawostka,mechanicy coraz częściej odkrywają ciekawą rzecz,przyjeżdżaja klienci,którzy po kupnie aut wlewają inne oleje niż zaleca producent nie sprawdziwszy nawet czy na oleju zalecanym silnik ma tendencję do papania oleju,potem odkrywają,że silnik je olej(z reguły stosują oleje 10W40 zamiast np.5W30,bo auto leciwe,silnik zuzyty,po zastosowaniu oleju zalecanego czyli 5W30 silnik przestaje olej zużywać,jest jedno ale,jak najwyższy wskażnik lepkości,jestem pewien,że olej 5W30 o wysokim wskażniku będzie stabilniejszy(bardziej lepki)w temperaturach roboczych od tego Valvoline 10W40,uważam,że to kiepski pomysł.Czy na pewno przecieka olej przez uszczelniacz wału?! Ja widzę,ze leje się raczej od góry silnika,gdy przeciek jest z wału,olej zbiera się tylko na dnie,tylko dno jest zaolejone,musisz to sprawdzić,być moze leje z uszczelki pokrywy zaworowej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?
    Udział w wypadku lub stłuczce niesie za sobą lawinę konsekwencji. Najważniejsze jest życie i zdrowie uczestników zdarzenia, ale zaraz potem nasza uwaga skupia się na uszkodzonym samochodzie. Wyłączenie pojazdu z użytkowania ...

19 Mar 2021, 20:49

Pokrywa zaworów była uszczelniana (jest sucho).
Chyba że leci gdzieś z głowicy,może tak być?
Jaki olej polecacie żeby mniej przepalał?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 21:18

Może lecieć z uszczelki głowicy,poszukam oleju do tego silnika,z dodatkami zapobiegającymi przenikanie do komory spalania,np.MANNOL,ale jest jeszcze czas,bo olej znika chociaż raczej silnik go nie tyka:) wypluwa a nie połyka.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)