Podczas jazdy zgasł silnik, zegary nie działały - Golf 6 1.6 TDi

21 Maj 2023, 10:21

Witam.Pacjent to golf 6 1.6tdi podczas jazdy zgasł zegary nie działały brak jakichkolwiek reakcji na przekręcanie stacyjki wszystko pozostałe działało awaryjne sygnał oświetlenie w środku centralka,po dosłownie kilku minutach odpalił stało się to jeszcze raz po przejechaniu kilku kilometrów,czy może z szanownych grupowiczów może coś naprowadzić co to za awaria i czego się spodziewać w najbliższym czasie.dziekuje za jakąkolwiek pomoc.
Gieruś55
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 21 Maj 2023, 22:54

    jakby gdzieś prąd nie dochodził.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    22 Maj 2023, 10:22

    Sprawdź klemy na akumulatorze czy nie są luźne. Wygląda to tak jak wspomniał kolega wyżej, tak jak by gdzie były przerwy w obwodzie prądu. Może jakiś przekaźnik.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10191
    Zdjęcia: 35

    29 Maj 2023, 17:45

    Aleś mnie oświecił.
    Gieruś55
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    30 Maj 2023, 18:27

    Gieruś55 napisał(a):Aleś mnie oświecił.

    to oddj do kogoś kto ma o tym pojęcie.

    Kiedyś miałem podobny problem, przyczyną okazał się bezpiecznik od zapłonu, zgasły wszystkie zegary, rozrusznik kręcił, ale auto nie odpalało, zmieniłem uszkodzony bezpiecznik i wszystko banglało, jedynie zapalił się błąd poduszki, musiałem skasować błąd. i tyle.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    31 Maj 2023, 16:30

    Oto chodzi że jest u dobrego mechanika, mój problem polega na tym że usterka nie występuje stałe potrafi zdechnąć w czasie jazdy i nie reaguje na stacyjkę . dodałem posta bo kiedyś na tym forum można było uzyskać dobre porady od naprawdę dobrych fachowców no ale to było z 10 lat temu jak jeszcze pracowałem w branży.a odpowiedzi typu że coś z prądem jest klemy obluzowane czy bezpiecznik to są odpowiedzi wczesnoszkolne za które dostawało się bana.
    Gieruś55
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    31 Maj 2023, 22:16

    Masz za duże wymagania co do ustalenia ewentualnej usterki tu na forum. Nikt tutaj nie ma szklanej kuli do wróżenia . Twoje auto ma zbyt dużo elektroniki aby dawać jednoznaczne odpowiedzi i to przy usterce występującej losowo . Na początek trzeba zrobić diagnostykę komputerową wszystkich dostępnych sterowników . Twój mechanik powinien zacząć od tego . Być może będą zapisane jakieś błędy które mogły by naprowadzić na rozwiązanie problemu . Zrobił ? Masz wiedzę jakie są ewentualne błędy ? Czy po prostu oczekujesz że ktoś napisze że np. tam na prawym słupku jest tam taki a tam przewód i na złączu jest kicha :mrgreen: Pisanie że jakieś tam 10lat temu .....no weż przestań .....
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4964
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Cze 2023, 11:12

    Gieruś55 napisał(a):Oto chodzi że jest u dobrego mechanika

    to po kiego grzyba pytasz się na forum samochodowym co jest powodem twojej usterki, jest "dobry" mechanik to na pewno sobie poradzi
    Gieruś55 napisał(a): kiedyś na tym forum można było uzyskać dobre porady od naprawdę dobrych fachowców

    dzisiaj nikt Ci nie będzie dobrze radził bo ktoś dzisiaj za te dobre porady zarabia pieniądze
    Gieruś55 napisał(a):to było z 10 lat temu jak jeszcze pracowałem w branży.a odpowiedzi typu że coś z prądem jest klemy obluzowane czy bezpiecznik to są odpowiedzi wczesnoszkolne za które dostawało się bana.


    co Ty chcesz żeby Ci ktoś powiedział że a wiesz na 100 % zrobił ci się zimny lut na ścieżce nr. 34 w sterowniku silnika, :lol: czy masz kabelek od stacyjki pęknięty i nie łączy.

    Bez diagnozy na żywo w dzisiejszych samochodach nikt Ci nie powie co dokładnie się dzieje, za dużo w samochodzie jest systemów, połaczonych ze sobą


    Ostatnio miałem przypadek że tłucze się coś w zawieszeniu w Kia Sportage, Przepatrzone na szarpakach na 3 Stacjach i nikt nic nie znalazł,
    A sam się wziołem i powodem tego był kamień który wpadł między stabilizator a belkę no i na dołkach się tłukł, a dźwiek był taki jakby sprężyna była pęknięta.

    Zadał bym pytanie na forum, to by kazali wymienić pół zawieszenia.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    03 Cze 2023, 13:43

    toyman40 napisał(a):Bez diagnozy na żywo w dzisiejszych samochodach nikt Ci nie powie co dokładnie się dzieje, za dużo w samochodzie jest systemów, połaczonych ze sobą
    Święte słowa . Z tym żeby ktoś mądrze to zrobił . Przeskanować całe auto , czyli wszystkie sterowniki jak to się mówi , przeczytać , przeanalizować , wyciągnąć właściwe wnioski . Nic na pałę . Nie tak jak u znajomego . Jakiś tam ford . Nie pamiętam, za dużo tego . Miał problem taki że czasami rozrusznik nie kręcił , zegary martwe . Postało auto i wszystko wracało do normy . Przyjechał już po kilku wizytach u ,, szpeców '' z nowym rozrusznikiem , akumulatorem i szykował się u kolejnego magika na wymianę alternatora . :mrgreen: Zapytałem po co, na co , jaki to to ma związek z usterką ? Po diagnostyce licznik został zawieziony do kumatego elektronika . Chłop poprawił zimne luty i problem został definitywnie zażegnany.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4964
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna