Podejrzenie uszczelki pod głowicą

16 Mar 2017, 23:22

Witam ponownie . Od pewnego czasu golf zaczął odpalać na 3 gary na zimnym silniku , przez około 10-15s chodzi jak traktor , później wyrównuje się i już pracuje równo , w czasie jazdy nie ma problemów . Stało się to nagle zimą przy -15 st. i od tego czasu zawsze zimny silnik tak odpala , nawet jak postoi 2-3 godziny . Zacząłem oczywiście od sprawdzenia układu zapłonowego , wymieniłem świece na ngk , kable , kopułka i palec boscha przejechane około 6-7 tyś , jak nowe , bez przebić . Obawiam się że może to być uszczelka pod głowicą , bo właśnie tak to wygląda jak by płyn dostawał się na któryś cylinder i odpala nierówno do puki się nie wypali . Jednak nie ma innych objawów , olej czysty , płyn czysty różowy , kopci delikatnie , ale jest jeszcze dość chłodno więc to pewnie normalne , płynu chłodzącego trochę mi ubyło , ale puściła jedna opaska na wężu i to dla tego , a poza tym mam odłączoną nagrzewnicę i pewnie puściło nadmiar płynu , bo już jest ok. Jak mógł bym sprawdzić , czy to na pewno upg ? Czy na przykład na świecy mógł by być jakiś ślad płynu ? Na starych świecach nic nie zauważyłem , jedynie delikatnie biały nalot , tak jak by za uboga mieszanka , ale to pewnie wina parownika , bo ma już swoje nalatane i trochę niedomaga . Jest to golf 3 1.4 z gazem . Odpalam niestety na gazie , mam padniętą pompę paliwa i może po prostu to wina gazu że zimny silnik tak kuleje , jednak wyraźnie słychać że któryś gar nie pali przez te kilkanaście sek , mam nadzieję że to nie upg .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Mar 2017, 15:28

Witamy. Całkiem dobrym sposobem weryfikacji uszczelki pod głowicą jest użycie urządzenia, które jest w stanie wykryć przecieki spalin do układu chłodzenia.
Jest to urządzenie wpinane zamiast korka zbiorniczka wyrównawczego z roztworem chemicznym reagującym na obecność spalin.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

17 Mar 2017, 18:11

Dziękuję za odpowiedź . Dziś wymieniłem wężyk powrotny w układzie chłodzenia , bo był sparciały i przeciekał , a poza tym zbierało się w nim duże ciśnienie . Przejechałem się , rozgrzałem trochę silnik i po powrocie zauważyłem że węże są mięciutkie i nie ma tak dużego ciśnienia jak wcześniej , po odkręceniu korka na odpalonym silniku wszystko jest ok , nie wywala płynu , nie ma bąbli , widać jak płyn krąży pod wpływem pompy wody i nie ma śladów spalin lub oleju , więc myślę że uszczelka jest cała , ale chyba dla pewności kupię ten tester , bo słyszałem że jest bardzo skuteczny .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Mar 2017, 17:51

Kml89955 napisał(a):widać jak płyn krąży pod wpływem pompy wody i nie ma śladów spalin lub oleju , więc myślę że uszczelka jest cała , ale chyba dla pewności kupię ten tester , bo słyszałem że jest bardzo skuteczny
Możesz kupić tester upewnisz się w swoich przekonaniach i będziesz spokojniejszy :) Cena jest niewielka.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...