Podejrzenie uszczelki pod głowicą

16 Mar 2017, 23:22

Witam ponownie . Od pewnego czasu golf zaczął odpalać na 3 gary na zimnym silniku , przez około 10-15s chodzi jak traktor , później wyrównuje się i już pracuje równo , w czasie jazdy nie ma problemów . Stało się to nagle zimą przy -15 st. i od tego czasu zawsze zimny silnik tak odpala , nawet jak postoi 2-3 godziny . Zacząłem oczywiście od sprawdzenia układu zapłonowego , wymieniłem świece na ngk , kable , kopułka i palec boscha przejechane około 6-7 tyś , jak nowe , bez przebić . Obawiam się że może to być uszczelka pod głowicą , bo właśnie tak to wygląda jak by płyn dostawał się na któryś cylinder i odpala nierówno do puki się nie wypali . Jednak nie ma innych objawów , olej czysty , płyn czysty różowy , kopci delikatnie , ale jest jeszcze dość chłodno więc to pewnie normalne , płynu chłodzącego trochę mi ubyło , ale puściła jedna opaska na wężu i to dla tego , a poza tym mam odłączoną nagrzewnicę i pewnie puściło nadmiar płynu , bo już jest ok. Jak mógł bym sprawdzić , czy to na pewno upg ? Czy na przykład na świecy mógł by być jakiś ślad płynu ? Na starych świecach nic nie zauważyłem , jedynie delikatnie biały nalot , tak jak by za uboga mieszanka , ale to pewnie wina parownika , bo ma już swoje nalatane i trochę niedomaga . Jest to golf 3 1.4 z gazem . Odpalam niestety na gazie , mam padniętą pompę paliwa i może po prostu to wina gazu że zimny silnik tak kuleje , jednak wyraźnie słychać że któryś gar nie pali przez te kilkanaście sek , mam nadzieję że to nie upg .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Mar 2017, 15:28

Witamy. Całkiem dobrym sposobem weryfikacji uszczelki pod głowicą jest użycie urządzenia, które jest w stanie wykryć przecieki spalin do układu chłodzenia.
Jest to urządzenie wpinane zamiast korka zbiorniczka wyrównawczego z roztworem chemicznym reagującym na obecność spalin.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

17 Mar 2017, 18:11

Dziękuję za odpowiedź . Dziś wymieniłem wężyk powrotny w układzie chłodzenia , bo był sparciały i przeciekał , a poza tym zbierało się w nim duże ciśnienie . Przejechałem się , rozgrzałem trochę silnik i po powrocie zauważyłem że węże są mięciutkie i nie ma tak dużego ciśnienia jak wcześniej , po odkręceniu korka na odpalonym silniku wszystko jest ok , nie wywala płynu , nie ma bąbli , widać jak płyn krąży pod wpływem pompy wody i nie ma śladów spalin lub oleju , więc myślę że uszczelka jest cała , ale chyba dla pewności kupię ten tester , bo słyszałem że jest bardzo skuteczny .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Mar 2017, 17:51

Kml89955 napisał(a):widać jak płyn krąży pod wpływem pompy wody i nie ma śladów spalin lub oleju , więc myślę że uszczelka jest cała , ale chyba dla pewności kupię ten tester , bo słyszałem że jest bardzo skuteczny
Możesz kupić tester upewnisz się w swoich przekonaniach i będziesz spokojniejszy :) Cena jest niewielka.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Czy Toyota planuje następcę MR2?
    Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych samochodów będzie składała się z trzech modeli. Obecnie na rynku jest oferowana Toyota GT86, a jeszcze w tym roku do pierwszych odbiorców trafi nowa Supra. Na ...