Podłączenie nowego radia(ISO) do przerabianej instalacji

16 Cze 2013, 22:47

Witam bardzo serdecznie !

Zgłaszam się do Was o pomoc w podłączeniu mojego radia, które dziś zakupiłem "Apollo DELTA ACR 130-N". Jest ono na złącze ISO. A w moim Fiacie Cinquecento poprzedniemu właścicielowi radio podłączał elektryk i możliwe, że coś przerabiał i teraz nie wiem jak mam to podłączyć jak przy radiu mam ISO a przy instalacji jest zwykła kostka łącząca. Załączam tu zdjęcia bo opisać tego nie jestem w stanie. Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc..

W ten sposób podłączone jest stare radio :
[link wygasł]
[link wygasł]

Tak wygląda instalacja nowego radia :
[link wygasł]
[link wygasł]

Schemat :
[link wygasł]

POZDRAWIAM :)
Aimaray
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat cc

17 Cze 2013, 09:25

Pogrzeb głębiej bo może ISO w aucie jest, tylko domorosły elektryk zamiast do radia podpiąć ISO to w aucie pomodził..
Jeśli nie będzie, to w/g schematu kostki ISO musisz podpiąć przewody z auta - kostkę kupisz w pierwszym lepszym sklepie elektrycznym za kilka pln..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

18 Cze 2013, 16:57

Tyle to ja wiem a problem leży w tym - które przewody z auta podpiąć do których.. który jest od zasilania.. bo masa to wiem już, że czarny. Kupiłem już kostke ISO i sprawdziłem przewody woltomierzem. Czarny to masa zaś czerwono zielony i fioletowy obydwa podają 12V i teraz nie wiem który to zasilanie.. bez znaczenia czy stacyjka przekręcona czy nie - obydwa podają 12V.
Jakieś rady??

pozdrawiam
Aimaray
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat cc

19 Cze 2013, 10:06

Może jeszcze się ktoś odezwie co dobrze się zna..
Ja mogę Ci jeszcze podpowiedziec, że czerwony to chyba stały+ .. Radio bedzie grało bez przerwy - wyłączać będziesz musiał sam..

Tu jest schemat ISO.. problem-z-radiem-prosze-o-szybka-odpowiedz-vt67885.htm#p397467

Z radia pomarańczowy przewód steruje anteną - jeśli założysz elektryczną..Bedzie się składać i rozkładać sama..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Cze 2013, 10:21

Zrób zdjęcie istniejącej kostki ISO w radiu (w tym podłączonym) w lepszej rozdzielczości i podaj model radia, które jest podłączone na tym zdjęciu, to opiszę co gdzie podłączyć.
GG:21976197, mail, PW: ikonki po prawej :)
Kody do radia: Seat, Skoda, Audi, VW, Opel, Ford, Renault i inne,
również odczyt kodów z pamięci EEPROM oraz odczyt wsadów BIN.
Pittro
Aktywny
 
Posty: 329
Miejscowość: Warszawa
Auto: Citroen C5
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2013, 13:44

Aimaray napisał(a):czerwono zielony i fioletowy obydwa podają 12V i teraz nie wiem który to zasilanie


Czerwono zielony to zasilanie ( Zawsze ) Fioletowy według schematu nie ma nic wspólnego z radiem. Te przewody mają być połączone razem. Drugi koniec fioletowego znajdziesz na wyłączniku świateł awaryjnych. ( działają u Ciebie ?) Niewykluczone że ktoś już dokonał przeróbki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Silnik 1LR-GUE
    Silnik 1LR-GUE to prawdziwy klejnot w koronie Lexusa. Japońska marka stworzyła ten motor wyłącznie na potrzeby jednego modelu – supersamochodu LFA. W rezultacie wolnossąca jednostka trafiła pod maski zaledwie 500 samochodów. ...

19 Cze 2013, 13:58

Tam gdzie jest +12 V podłącz ten przewód z żółtym i czerwonym w kostce ISO z radia. Po podłączeniu minusa, radio powinno już się uruchamiać. Po podłączeniu głośników powinno już wszystko być OK.

Kostkę ISO w radiu masz podzieloną na 2 części. Pierwsza ma 8 pinów i one są do głośników. Po 2 na głośnik. Te z czarnym paskiem to minusy. Te same kolory bez paska to plusy. Druga część kostki to zasilanie.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Cze 2013, 14:15

Udało mi się wczoraj uruchomić radio. Podłączyłem - Czerwono zielony z Czerwonym(stacyjka), Fioletowy z Żółtym(zasilanie) no i czarny z czarnym masa i wszystko grało elegancko. Tylko, że nie wiem czy w takim układzie działają mi światła awaryjne bo nie sprawdzałem. Fioletowy z czerwonym nie mogę połączyć bo obydwa podają 12V i jak je stykne to iskrzy.

Co Wy na to panowie? :piwo:
Aimaray
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat cc

19 Cze 2013, 16:34

Zwykła fuszera i amatorszczyzna, piwo się nie należy :)
Sprawdź, czy po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio się samo wyłączy - wtedy będzie można powiedzieć, że jest w miarę ok i wypić piwko.
Skoro przy zetknięciu obu 12V przewodów iskrzy, to na pewno nie ma na nich identycznego potncjału
GG:21976197, mail, PW: ikonki po prawej :)
Kody do radia: Seat, Skoda, Audi, VW, Opel, Ford, Renault i inne,
również odczyt kodów z pamięci EEPROM oraz odczyt wsadów BIN.
Pittro
Aktywny
 
Posty: 329
Miejscowość: Warszawa
Auto: Citroen C5
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2013, 17:22

Piwko się należy ale dla Was :yes: Po wyciągnięciu kluczyka radio dalej gra dotąd aż go sam nie wyłącze. Było tak na poprzednim radiu na tamtym podłączeniu i tak jak ja wczoraj podpiąłem także. Na innym forum napisano mi, że jeden to moc zasilanie a drugi to pomocniczy do podtrzymania pamięci.

Co Wy na to panowie? :ok:
Aimaray
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat cc

19 Cze 2013, 17:58

Zasadniczo radio powinno się wyłączać po wyciągnięciu kluczyka - zatem gra ale zasilanie nie jest zrobione jak należy :) Tyle w temacie. Domyślam się, że nie będziesz grzebał żeby to zmienić - aż do momentu, gdy zapomnisz o włączonym radiu i przez noc pożre całą moc z akumulatora ;)
GG:21976197, mail, PW: ikonki po prawej :)
Kody do radia: Seat, Skoda, Audi, VW, Opel, Ford, Renault i inne,
również odczyt kodów z pamięci EEPROM oraz odczyt wsadów BIN.
Pittro
Aktywny
 
Posty: 329
Miejscowość: Warszawa
Auto: Citroen C5
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2013, 22:09

No niby problem rozwiązany bo radio gra ale nie do końca.. bo wciąż nie wiem od czego jest ten czerwono zielony przewód, który także podaje 12V.. Czy jakbym podłączył odwrotnie czyli czerwono zielony do żółtego(zasilanie) a fioletowy do czerwonego(stacyjka) to czy też by grało.. ogólnie od czego on jest... :|
Aimaray
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat cc

19 Cze 2013, 22:55

Teoretycznie powinny być 2 plusy. Jeden po zapłonie, drugi stały od akumulatora przez bezpiecznik. Skoro masz bez zapłonu to podłączyłeś plusa stałego. Podtrzymanie pamięci wspomniane przez ciebie to żółty przewód. Gdybyś podłączył plusa po zapłonie z nim to z kluczykiem radio by ci się wyłączało, ale niektóre radia trzeba za każdym włączeniem ustawiać bo resetują się po wyłączeniu zapłonu.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

20 Cze 2013, 08:33

kamil638 napisał(a):Teoretycznie powinny być 2 plusy.
W realu i oryginale w CC konstruktor nie przewidział takiej ewentualności. Zabudował tylko jedno zasilanie, na stałe , z pominięciem stacyjki. To stara konstrukcja . Aby dostosować się do obecnie obowiązujących standardów należałoby doprowadzić dodatkowy przewód ze stacyjki jako główne zasilanie a obecny ( czerwono-zielony) wykorzystać do podtrzymania pamięci.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna