Pierwsza w Zwickau publiczna e-stacja – stacja ładowania pojazdów elektrycznych, znajdująca się tuż przed muzeum Augusta Horcha, została otwarta 30 marca. Prąd do jej zasilania pobierany jest z instalacji solarnej, która znajduje się na parkingu muzeum. Podczas otwarcia AUDI AG zaprezentował pojazdy elektryczne trzech generacji.
Prawdziwym klejnotem jest jeden z pierwszych samochodów elektrycznych - Slaby-Beringer z 1923 roku. Mały, napędzany elektrycznie pojazd, generował moc 3 KM z 24-woltowego akumulatora. Jego prędkość maksymalna wynosiła 40 km/h. Założyciel zakładów DKW Jörgen Skafte Rasmussen zainteresował się tym małym samochodem z drewnianą karoserią i stał się udziałowcem firmy Slaby-Beringer, która w 1925 roku stała się częścią koncernu DKW.
65 lat później, w marcu 1990 roku, Audi 100 Avant Duo wyposażone w nową technologię hybrydową zostało zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pięciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM napędzał przednią oś, silnik elektryczny o mocy 12 KM oś tylną. Pojazd potwierdzał możliwość zbudowania samochodów hybrydowych, które mogą na krótkich odcinkach poruszać się dzięki napędowi elektrycznemu. Audi 100 Avant Duo, podobnie jak Slaby-Beringer zostało zaprezentowane w Zwickau.
Równolegle do technologii hybrydowej obecnej w aktualnych modelach A6 hybrid, A8 hybrid i Q5 hybrid quattro, Audi tworzy samochody, które korzystając tylko z napędu elektrycznego mogą pokonywać długie dystanse - są to modele e-tron.
Nowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy muzeum Augusta Horcha jest częścią wspólnego projektu zakładów Stadtwerke Zwickau i Zachodniosaksońskiej Wyższej Szkoły w Zwickau. Jednym z powodów jej budowy jest projekt rządowy pod nazwą "Elektromobilność". Zakrojony na trzy lata program ma na celu wspieranie rozwoju elektromobilności w całym kraju oraz uwidocznienie niemieckiej kompetencji technologicznej za granicą.
Bawaria i Saksonia zgłosiły wspólnie swoją kandydaturę do projektu. Audi jest również zaangażowane w to przedsięwzięcie, podobnie jak inne przedsiębiorstwa i koncerny, takie jak Porsche czy MAN. Wspólnym celem jest wprowadzenie ponad 250 tysięcy samochodów elektrycznych na drogi Bawarii i Saksonii do roku 2020. Otwarcie pierwszej publicznej e-stacji w Zwickau ma wesprzeć stworzenie niezbędnej infrastruktury.
Temat jest niezmiernie ciekawy. Kto by pomyślał, że technologia się tak rozwinie. Dzisiaj ładować samochody elektryczne można nawet w garażu, a jeśli zastanawiasz się, czy domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych ci się opłaca, wystarczy poczytać, dzięki czemu można rozwiać wątpliwości. Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez ArteK, 31 Sty 2023, 10:07, edytowano w sumie 1 raz
Powód:Regulamin pkt 4.4.e
KacperT4 napisał(a):czy domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych ci się opłaca, wystarczy poczytać
To nie takie proste Jak masz fotowoltaikę to chyba jedyne rozsądne wyjście przy posiadaniu samochodu elektrycznego. Ładowanie ze zwykłego gniazdka na dłuższą metę może okazać się słabe do tego warto sprawdzić jaka mamy moc przyłączeniową itd. jest wiele aspektów na które trzeba zwrócić uwagę.
KacperT4 napisał(a):Dzisiaj ładować samochody elektryczne można nawet w garażu, a jeśli zastanawiasz się, czy domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych ci się opłaca, wystarczy poczytać, dzięki czemu można rozwiać wątpliwości.
Dokładnie - ceny prądu rozwiewają wszelkie wątpliwości
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Skoda Yeti i Octavia Scout we flocie TOPR-u SKODA Polska przekazała ratownikom Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dwa kolejne modele - Yeti i Octavię Scout. 15 stycznia 2013 roku nastąpiło oficjalne przekazanie kluczyków do dwóch modeli ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.