Ekoen otwiera najnowocześniejszy w Polsce HUB ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 1,5 MW. Stacja składa się z 6 stanowisk ultraszybkiego ładowania DC, w tym 3 stanowisk o mocy 350 kW CCS.
Szybkość, dostępność i wygoda, prosta płatność kartą bez rejestracji i bez aplikacji. Tak w skrócie można opisać nowo powstały HUB EKOEN Postępu 14, który posiada 5 stanowisk CCS oraz jedno stanowisko CHAdeMO. Trzy ze stanowisk na stacji umożliwiają ładowanie mocą 350 kW wszystkim pojazdom elektrycznym, co pozwala zwiększyć zasięg auta o 100 km w niecałe 5 minut. HUB Ekoen znajduje się w centrum największej w Warszawie dzielnicy biurowej i jest doskonale skomunikowany; wjazd od dwóch ulic Postępu i od ulicy Marynarskiej. Mimo, że stacja jest się za szlabanem przy budynku biurowym, parkowanie na czas usługi jest bezpłatne. Już teraz, w trakcie ładowania w czasie godzin otwarcia biurowca, klienci mogą skorzystać ze znajdujących się na terenie obiektu: kawiarni, restauracji, toalet oraz miejsca do odpoczynku. Docelowo, wiosną tego roku, HUB będzie posiadał własną infrastrukturę pozwalającą skorzystać ze strefy relaksu, WiFi oraz z oferty gastronomicznej i toalety otwartych przez całą dobę. Zadaszone zostaną również miejsca do ładowania. W najbliższym czasie firma planuje rozbudowę sieci HUB’ów w największych miastach wojewódzkich, ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy. W Polsce liczba aut elektrycznych bateryjnych (BEV) rokrocznie podwaja się. Jednocześnie rynek infrastruktury ładowania rozwija się z dwukrotnie mniejszą dynamiką i obecnie nie pokrywa zapotrzebowania wynikającego z popytu. Do 2025 roku przewidywany jest dziesięciokrotny wzrost liczby pojazdów BEV, która osiągnie łączną wartość ok 220 tysięcy sztuk. W 2022 roku łączna moc infrastruktury ładowania wynosiła zaledwie 77 MW. Biorąc pod uwagę prognozy rozwoju rynku BEV, szacuje się, że minimalne zapotrzebowanie na stacje ładowania do 2025 roku wzrośnie do poziomu 435,8 MW a do roku 2035 do poziomu aż 2613 MW, co oznacza 34-krotny wzrost. W tych okolicznościach wielostanowiskowe, ultraszybkie HUBy ładowania wydają się jedynym słusznym rozwiązaniem potrzeb rynku elektromobilności. "Naszą misją w Ekoen jest minimalizowanie wykluczenia z elektromobilności mieszkańców największych polskich miast, którzy nie mają dostępu do ładowania się w miejscu zamieszkania lub pracy. Tym osobom zapewniamy ogólnodostępne, komfortowe i niezawodne usługi ładowania pojazdów elektrycznych poprzez sieci wielostanowiskowych HUBów ultraszybkiego ładowania. W najbliższym czasie chcemy uruchomić w całej Polsce kilkanaście takich HUBów, rozpoczynając od Warszawy, zapewniając około 100 punktów ładowania." mówi Włodzimierz Hrymniak, Członek Zarządu Ekoen
"Standardem Ekoen jest świadczenie usług ładowania na bazie wielostanowiskowych HUBów wyłącznie w oparciu o ultraszybkie ładowanie o mocy docelowej 350 kW. Rozwiązania stosowane przez nas nastawione są na zapewnienie wysokiego poziomu komfortu klientów. Planujemy wyposażać stacje w infrastrukturę, która pozwala skorzystać ze strefy relaksu, WiFi oraz z oferty gastronomicznej i toalety." dodaje Tomasz Siedlecki, Dyrektor Sprzedaży. W HUBach Ekoen auta ładują się prądem stałym (DC) z wielokrotnie większą mocą niż w większości dostępnych w kraju punktach. To ogromna wygoda zarówno dla kierowców jeżdżących w długie trasy, jak i korzystających z elektryków w mieście. Obecnie ponad 70% istniejących punktów ładowania w Polsce bazuje na wykorzystaniu prądu zmiennego AC oferując niską moc ładowania (z reguły od 3,7 kW do 22 kW). Rezultatem jest bardzo długi czas ładowania; pojazd energię na przejechanie 100 km pobiera w czasie od 3 do 5 godzin. Tego typu rozwiązania są właściwe dla użytku domowego, ale nieakceptowalne przez klientów w publicznych stacjach, gdzie krótki czas postoju jest największym benefitem. Co ważne, nawet większość istniejących punktów ładowania prądem stałym DC (tzw. ładowarek szybkich) wciąż nie uwzględnia potencjału technologicznego najnowszych modeli aut elektrycznych, które mogą ładować się już z mocą do 270 kW. Obecnie, na terenie Warszawy znajduje się około 50 ogólnodostępnych punktów ładowania, z czego tylko kilka oferuje moc 150 kW. Dominuje infrastruktura rozproszona (składająca się z pojedynczych ładowarek oferujących pojedyncze punkty), o niewielkiej mocy i tym samym niskiej wydajności w świadczeniu tych usług.
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
"Do dyspozycji warszawiaków oddajemy najszybszy w Polsce HUB ładowania pojazdów - całkowita moc stacji to 1,5 MW. Inteligentny sposób zarządzania energią na bieżąco śledzi parametry sieci i pobór mocy na punktach ładowania i dostosowuje całkowity pobór mocy stacji do możliwości sieci oraz potrzeb aktualnie podłączonych pojazdów. Jest to tym samym największa i najnowocześniejsza ogólnodostępna stacja ładowania pojazdów w Polsce." dodaje Tomasz Siedlecki.
Fajna sprawa, że nie trzeba abonamentów ale pisałem przed chwilą o ładowaniu w innym temacie co-czeka-branze-warsztatowa-w-2023-roku-vt130874.htm#p846842 i porównywałem koszty przejazdu samochodem elektrycznym vs hybryda vs zwykła benzyna. Tu widać na drugim zdjęciu że ładujemy samochód 17 minut i mamy już prawie 35kWh oraz koszt 101zł za dotychczasowe ładowanie czyli biorąc pod uwagę to co opisałem tam przy średnim zużyciu 17kWh na 100km mamy koszt przejechania takiego dystansu w granicach +50zł. Czyli jest to równowartość 7,5 litra benzyny Moim zdaniem grubo i to bardzo jeżeli chodzi o koszty. Skoda która tam się ładuje raczej nie da rady zmieścić się w 17kWh i trzeba liczyć bardziej na około 19-20kWh na 100km.
No i wszystko fajnie, tylko nikt nigdy nie wspomina o realnych kosztach pełnego naładowania takiego elektryka...Czyli mówią o wszystkim, tylko nie o tym co trzeba i co jest najbardziej istotne...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Ktoś już kiedyś napisał na forum że elektryki są dla ludzi bogatych którzy nie muszą oszczędzać na paliwie lub ewentualnym ładowaniu ale mogą się pochwalić że jeżdżą takim elektrycznym samochodem.
Nie dość że musisz zapłacić więcej za taki elektryczny samochód to jeszcze jego ładowanie tak drenuje kieszeń. Na tej stacji akurat widać koszty no i z tego co czytałem nie mają jeszcze abonamentów jak na niektórych innych.
Dla mnie jazda elektrykiem powinna być przynajmniej dwa razy tańsza niż autem benzynowym o podobnych gabarytach i wtedy by miało to sens. Jednak jak elektryk wychodzi drożej niż auto spalinowe to po co komu taki samochód? Chodzi mi tu głównie o ludzi którzy naprawdę oszczędzają, przecież taka osoba kupi sobie auto z LPG i będzie jeździła dwa razy taniej niż elektrykiem
Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
Największy problem elektromobilności? Transport i magazynowanie wodoru Przyszłością motoryzacji są samochody z napędem elektrycznym - to już powszechnie znany fakt. Pytaniem bez jednoznacznej odpowiedzi był do tej pory sposób zasilania silników elektrycznych. Co prawda powstają ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.