Podświetlenie deski w Landku Freelanderku

12 Sty 2009, 20:42

passat1 napisał(a):stanisław tołłoczko,
nie działa w ogóle czy nie działa częściowo? Działało wcześniej czy nie?
- trudno powiedzieć od kiedy nie działa - już tak kupiłem -/ deska jest niepodswietlona , stacyjka czasami podswietla/.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

12 Sty 2009, 22:35

znalazłem tą stronę i nr [link do oferty na Allegro wygasł] to nie były Gliwice ale śląsk
fredas
Początkujący
 
Posty: 139

13 Sty 2009, 22:08

passat1 napisał(a):stanisław tołłoczko,
nie działa w ogóle czy nie działa częściowo? Działało wcześniej czy nie?
- już tak kupiłem auto , zegary podświetla - niepodświetlone potencjometry na panelu środkowym /regulacje nawiewu i temp. powietrza./
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

14 Sty 2009, 09:02

stanisław tołłoczko, motorro,
Musicie odkręcić cztery śrubki, które są dookoła pokręteł nawiewu, tzn. na krańcach tunelu. Przed tym pościągajcie te pokrętła- poprostu je zsuncie. Jak odkręcicie te śróbki to ściągniecie wtedy ten kawałek plastiku i ukażą Wam się małe żaróweczki, które trzeba delikatnie chwycić za łepek i wyciągnąć. Od razu mówię, że jest ich tam chuba 3 lub 4 ale idąc do sklepu kupcie dwie więcej, bo lubią się przepalać od razu po wsadzeniu ( jeżeli nie przepali się od razu to znaczy, że będzie świecić).
Co do licznika to gorsza sprawa, bo trzeba go wywalić aby to powymieniać a to jest już trochę roboty. Stacyjkę też sprawdź- może poprostu coś się poluzowało- rozkręć ją i zobacz.
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

14 Sty 2009, 09:05

fredas,
Dzięki za adres strony.
Cena w sumie taka sobie. Ale czy ktoś może powiedzieć coś na ten temat tych zegarów INDIGLO???
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

14 Sty 2009, 20:18

passat1 napisał(a):stanisław tołłoczko, motorro,
Musicie odkręcić cztery śrubki, które są dookoła pokręteł nawiewu, tzn. na krańcach tunelu. Przed tym pościągajcie te pokrętła- poprostu je zsuncie. Jak odkręcicie te śróbki to ściągniecie wtedy ten kawałek plastiku i ukażą Wam się małe żaróweczki, które trzeba delikatnie chwycić za łepek i wyciągnąć. Od razu mówię, że jest ich tam chuba 3 lub 4 ale idąc do sklepu kupcie dwie więcej, bo lubią się przepalać od razu po wsadzeniu ( jeżeli nie przepali się od razu to znaczy, że będzie świecić).
Co do licznika to gorsza sprawa, bo trzeba go wywalić aby to powymieniać a to jest już trochę roboty. Stacyjkę też sprawdź- może poprostu coś się poluzowało- rozkręć ją i zobacz.
- a te żaróweczki jak wykręcić, wyjąć /rozumię że przyczyna niesprawności podświetlenia to przepalona żaróweczka lub żaróweczki?/.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2009 / relacja
    Summer Cars Party - Najszybsza impreza tego lata już za nami! Powoli opadają emocje po Summer Cars Party 2009 - imprezie która odbyła się 26 września 2009 na Lotnisku Sportowym "Muchowiec" w Katowicach. Można było ...

14 Sty 2009, 21:03

Stasiek,
Te żaróweczki musisz poprostu wmierę delikatnie złapać za głowę i powoli wyciągać. Nie ma innej rady. Tylko uważaj abyś jej nie złamał. Powinno iść bez problemów. A czy problem tkwi w spalonych żarówkach? Sam zobaczysz jak je wymienisz- od tego napewno trzeba zacząć.
Pozdrawiam!
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

16 Sty 2009, 11:06

passat1 napisał(a):stanisław tołłoczko, motorro,
Musicie odkręcić cztery śrubki, które są dookoła pokręteł nawiewu, tzn. na krańcach tunelu. Przed tym pościągajcie te pokrętła- poprostu je zsuncie. Jak odkręcicie te śróbki to ściągniecie wtedy ten kawałek plastiku i ukażą Wam się małe żaróweczki, które trzeba delikatnie chwycić za łepek i wyciągnąć. Od razu mówię, że jest ich tam chuba 3 lub 4 ale idąc do sklepu kupcie dwie więcej, bo lubią się przepalać od razu po wsadzeniu ( jeżeli nie przepali się od razu to znaczy, że będzie świecić).
Co do licznika to gorsza sprawa, bo trzeba go wywalić aby to powymieniać a to jest już trochę roboty. Stacyjkę też sprawdź- może poprostu coś się poluzowało- rozkręć ją i zobacz.
- - żaróweczki znalazłem i wymieniłem , dziękuję ale jak dostać się do oświetlenia stacyjki to niewiem od czego zacząć/ jak rozkręcić stacyjkę, czy nie włączy się alarm?./.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

16 Sty 2009, 12:08

stanisław,
przypuszczam, że szału nie ma z tym rozkręcaniem ale ja tego jeszcze nigdy nie robiłem. Może ktoś podpowie kto to robił.
Pozdrawiam!
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

16 Sty 2009, 16:46

żeby dostać się do tej żarówki trzeba odkręcić obudowę , 3 wkręty od dołu potem zdjąć pomału górna część wyjdzie łatwo z dolna trochę gorzej i trzeba jeszcze wyjąć taką gumkę ,która jest założona na stacyjkę przed zdejmowaniem dolnej obudowy .Pod stacyjką od dołu jest żarówka.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

17 Sty 2009, 16:12

MCARTUR napisał(a):żeby dostać się do tej żarówki trzeba odkręcić obudowę , 3 wkręty od dołu potem zdjąć pomału górna część wyjdzie łatwo z dolna trochę gorzej i trzeba jeszcze wyjąć taką gumkę ,która jest założona na stacyjkę przed zdejmowaniem dolnej obudowy .Pod stacyjką od dołu jest żarówka.
- powrócę do podswietlenia potencjometrów nawiewu na panelu środkowym - po wymianie 3szt. żaróweczek podświetlenia potencjometrów nawiewu /które były spalone - czarne/ zaświeciły sie wszystkie nawet ze stacyjką -ucieszyłem się ale na drugi dzień stwierdziłem że się nie świecą -prawdopodobnie spalone - jak usprawnić podswietlenie,gdzie szukać przyczyny prawdopodobnie zwarcia ? -chyba nie kolejną wymianą żaróweczek. Prosze o pomoc - podpowiedz.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

17 Sty 2009, 19:58

Przepalanie się żarówek to nie zwarcie tylko za duże napięcie.Sprawdź jeżeli masz miernik ile voltów dochodzi do żarówek powinno być max 14,5v jeżeli jest więcej to najprawdopodobniej regulator napięcia.Sprawdzając napięcie dodaj gazu do około 3000 obrotów .
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

17 Sty 2009, 20:55

jurek62 napisał(a):Przepalanie się żarówek to nie zwarcie tylko za duże napięcie.Sprawdź jeżeli masz miernik ile voltów dochodzi do żarówek powinno być max 14,5v jeżeli jest więcej to najprawdopodobniej regulator napięcia.Sprawdzając napięcie dodaj gazu do około 3000 obrotów .
- OK - DZIĘKI SPRAWDZAM ODEZWĘ SIĘ.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

18 Sty 2009, 11:40

stanisław tołłoczko napisał(a):
jurek62 napisał(a):Przepalanie się żarówek to nie zwarcie tylko za duże napięcie.Sprawdź jeżeli masz miernik ile voltów dochodzi do żarówek powinno być max 14,5v jeżeli jest więcej to najprawdopodobniej regulator napięcia.Sprawdzając napięcie dodaj gazu do około 3000 obrotów .
- OK - DZIĘKI SPRAWDZAM ODEZWĘ SIĘ.
- napisz proszę - czy wymiana regulatora napięcia to duża sprawa ? - i jaki koszt./czy założę samodzielnie./.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

19 Sty 2009, 20:40

stanisław tołłoczko napisał(a):
stanisław tołłoczko napisał(a):
jurek62 napisał(a):Przepalanie się żarówek to nie zwarcie tylko za duże napięcie.Sprawdź jeżeli masz miernik ile voltów dochodzi do żarówek powinno być max 14,5v jeżeli jest więcej to najprawdopodobniej regulator napięcia.Sprawdzając napięcie dodaj gazu do około 3000 obrotów .
- OK - DZIĘKI SPRAWDZAM ODEZWĘ SIĘ.
- napisz proszę - czy wymiana regulatora napięcia to duża sprawa ? - i jaki koszt./czy założę samodzielnie./.
- czytałem że można zamienić przepalające się żaróweczki /12V2W/ na diody. Napiszcie jakie to diody i gdzie je kupic , czy bez problemów można je podmienić.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze