Podświetlenie deski w Landku Freelanderku

19 Sty 2009, 20:51

Co do regulatora to nie powiem bo w frelku nie robiłem,ale myślę że nie sąto duże koszty. Jeżeli chodzi o diody to można są różne rodzaje to znaczy różnej mocy i od tego zależy jaki opornik należy dać szeregowo,są też diody z już zamontowanym opornikiem w środku można je kupić w sklepach z częściami elektronicznymi.Jeżeli nie znasz się na elektronice to sprzedający powinien ci pomóc. Jednak sprawdź napięcie ładowania bo jeżeli jest za wysokie to przepalające się żarówki to najmniejszy problem ,psuje się akumulator i może też paść coś w elektronice nie lekceważ tego.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

20 Sty 2009, 10:37

jurek62 napisał(a):Co do regulatora to nie powiem bo w frelku nie robiłem,ale myślę że nie sąto duże koszty. Jeżeli chodzi o diody to można są różne rodzaje to znaczy różnej mocy i od tego zależy jaki opornik należy dać szeregowo,są też diody z już zamontowanym opornikiem w środku można je kupić w sklepach z częściami elektronicznymi.Jeżeli nie znasz się na elektronice to sprzedający powinien ci pomóc. Jednak sprawdź napięcie ładowania bo jeżeli jest za wysokie to przepalające się żarówki to najmniejszy problem ,psuje się akumulator i może też paść coś w elektronice nie lekceważ tego.
- bardzo serdecznie Ci dziękuję -jesteś SUPER.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

20 Sty 2009, 20:10

stanisław tołłoczko gdybyś kupował diody to wyłącznie białe i to jak najjaśniejsze.Ja miałem spaloną żarówkę wiec wymieniłem sobie na diody pomarańczowe i podświetlenia nie było,sądziłem że sie spaliły diody a okazało się że nic nie było widać .Po wymianie na żarówki znowu jest podświetlenie.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

20 Sty 2009, 20:15

Diody po za kolorem różnią się mocą im mocniejsze tym jaśniej świecą.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

20 Sty 2009, 20:37

Ledy czy inne diody mają mniejszy pobór energii i może być ich więcej, co daje to, że możemy lepiej podświetlić.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

27 Sty 2009, 17:00

motorro napisał(a):Ledy czy inne diody mają mniejszy pobór energii i może być ich więcej, co daje to, że możemy lepiej podświetlić.
- NA PANELU ŚRODKOWYM SĄ 3SZT. ŻARÓWECZEK - ZAMIAST ŻARÓWECZEK CHCĘ DAĆ PO 2SZT.DIODY/ 2 DIODY NA ŻAROWKĘ/ - PODPOWIEDZCIE JAK JE PODŁĄCZYĆ /SZEREGOWO CZY RÓWNOLEGLE/ ABY ŚWIECIŁY I CZY TO BEDZIE ŚWIECIĆ?.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić?
    Koledze zepsuł się reflektor mianowicie nie zapala mu się led w jednej z lamp nie świeci w ogóle a w drugiej miga czasami. Są to wersje europejskie zwykłe soczewki z ledami (nie Xenon) czy jest możliwość naprawienia ...

27 Sty 2009, 17:36

Jest jedna ważna rzecz. Jeśli odbiorniki łączysz szeregowo, to uszkodzenie któregokolwiek spowoduje przerwę w obwodzie, a co za tym idzie, pozostałe przestaną świecić.
Ponadto przy doborze oporów do diod LED, można liczyć nie napięcie a prąd - tak np. dobiera się opór do diod wpinanych bezpośrednio do sieci 230V (mimo, że teoretycznie LED pracuje na ok. 1,7V). Zobacz zresztą tu:
http://pl.wikibooks.org/wiki/Zastosowanie_diody_LED_w_o%C5%9Bwietleniu

Następna rzecz: żarówki świecą dookólnie, LED-y zaś w zasadzie punktowo. Zastanów się, co i jak chcesz oświetkić. Trudno będzie rozprowadzić światło dla jednorodnego oświetlenia całej tablicy.

Przy okazji: w Internecie pisanie kapitalikami (dużymi literami) oznacza wrzask, krzyk. Wiele osób może się obrazić. Netykieta - delikatnie mówiąc - nie zaleca takiego zachowania.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2009, 19:54

Rander napisał(a):Jest jedna ważna rzecz. Jeśli odbiorniki łączysz szeregowo, to uszkodzenie któregokolwiek spowoduje przerwę w obwodzie, a co za tym idzie, pozostałe przestaną świecić.
Ponadto przy doborze oporów do diod LED, można liczyć nie napięcie a prąd - tak np. dobiera się opór do diod wpinanych bezpośrednio do sieci 230V (mimo, że teoretycznie LED pracuje na ok. 1,7V). Zobacz zresztą tu:
http://pl.wikibooks.org/wiki/Zastosowanie_diody_LED_w_o%C5%9Bwietleniu

Następna rzecz: żarówki świecą dookólnie, LED-y zaś w zasadzie punktowo. Zastanów się, co i jak chcesz oświetkić. Trudno będzie rozprowadzić światło dla jednorodnego oświetlenia całej tablicy. -dzięki!!.

Przy okazji: w Internecie pisanie kapitalikami (dużymi literami) oznacza wrzask, krzyk. Wiele osób może się obrazić. Netykieta - delikatnie mówiąc - nie zaleca takiego zachowania.
-ok.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

01 Lut 2009, 21:15

Myślałem o[link do oferty na Allegro wygasł] diodach które ponoć świecą wiele lepiej niż typowe led opisane wyżej.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

01 Lut 2009, 22:51

motorro napisał(a):Myślałem o[link do oferty na Allegro wygasł] diodach które ponoć świecą wiele lepiej niż typowe led opisane wyżej.


Takie diody, jak na linku powyżej, to typowa chińska tandeta. Każda świeci, jak chce, często w różnych kolorach. Po pewnym czasie (rzędu kilkudziesięciu/kilkuset godzin pracy) tracą właściwości i albo zmieniają moc/kolor, albo "padają na pysk".
Dobra, jasna dioda kosztuje trochę więcej, zaś ich parametry są powtarzalne.
Panadto te używane w latarkach mają bardzo wąski kąt świecenia - ewidentnie nie nadają się moim zdaniem do podświetlenia deski bez dodatkowych zabiegów.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2009, 17:03

Jak tak mówisz to więc nie warto inwestować w oświetlenie bo najlepsze będzie to tradycyjne.
P.S.Jeśli są żarówki które świecą na biało, to na konsoli widać że świecą na zielono.A jak się wstawi inny kolor np. czerwony to będzie widać że świeci czerwony czy taki sraczkowato zielony?
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

03 Lut 2009, 00:11

motorro napisał(a):P.S.Jeśli są żarówki które świecą na biało, to na konsoli widać że świecą na zielono.A jak się wstawi inny kolor np. czerwony to będzie widać że świeci czerwony czy taki sraczkowato zielony?


Qrde, trudne pytanie :(

Dawno nie siedziałem w ciemni fotograficznej. O ile pamiętam, to czerwony i zielony są po przeciwnej stronie "koła kolorów" - są to kolory dopełniające. Więc będą się wzajemnie wygaszały - w efekcie możesz otrzymać kolor, który tak malowniczo opisałeś, :wink: tylko w odcieniu jeszcze ciemniejszym, przypominającym gęstą wczorajszą sraczkę ;)
Spróbuj zadać pytanie na grupie pl.rec.foto (nie pl.rec.foto.cyfrowa), pytając jakim kolorem podświetlić filtr zielony, aby otrzymać kolor czerwony.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lut 2009, 17:53

Moim zdaniem ...
Bawiłem się troszeczkę diodami. Rander nie zgadzam sie że to chińskie g...o.
Jeżdżę z takim podświetleniem już ponad rok, zrobiłem 32tys. km i żadna nie zdechła, intensywność również bez zmian (mam to w escorcie).
Co do frelka to dla mnie zielone podświetlenie jest ok!, dołożę mu jeszcze zielone podświetlenia nawiewów i będzie super.

Ale o gustach się nie dyskutuje. :wink:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

03 Lut 2009, 18:49

HUBI napisał(a):Moim zdaniem ...
Bawiłem się troszeczkę diodami. Rander nie zgadzam sie że to chińskie g...o.
Jeżdżę z takim podświetleniem już ponad rok, zrobiłem 32tys. km i żadna nie zdechła, intensywność również bez zmian (mam to w escorcie).


To dobrze :)

Widocznie moi znajomi trafiali na te gorsze diody. Jednak mimo wszystko byłbym ostrożny: w latarce( link od Motorro) jest 19 LED-ów, akumulator, że o obudowie i przewodach nie wspomnę, i to wszystko ma kosztować 30 zł? Trochę podejrzanie tanio. :? Wolałbym kupić diody luzem, niech nawet kosztują po kilka zł/sztuka.


Co do frelka to dla mnie zielone podświetlenie jest ok!, dołożę mu jeszcze zielone podświetlenia nawiewów i będzie super.

Ale o gustach się nie dyskutuje. :wink:


Ja też wolę zielone. Natomiast kiepsko mi się prowadzi w autach z niebieskim podświetleniem - męczy mnie takie. Jednak wiem (już było w starych książkach Witolda Rychtera), że różni ludzie różnie widzą poszczególne kolory. Dla niektórych więc lepszy może być biały, bursztyn, itp.
W tym przypadku ergonomia powinna być przed "modą".
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lut 2009, 20:51

Kombinacja z Ledami z latarki to nieporozumienie. Jasne że ta latarka to kupa szmelcu i w dodatku nie wiadomo jakie tam siedzą ledy????? Moi rodzice miel też latarkę na diody, taka super ładowana w gniazdku, nie trzeba kupować baterii. Ja kupiłem na 3 baterie R20 i zwykłą żaróweczkę - efekt MOJA ŚWIECI DO DZISIAJ (pierwsze baterie), RODZICE PRZEZ 2DOBY ŁADUJĄ SWOJĄ I NIE DA SIE NAŁADOWAĆ, ŻE O JEDNEJ NIE ŚWIECĄCEJ DIODZIE NIE WSPOMNE :shock: .
Modyfikując podświetlenie kupowałem oddzielnie diody i rezystory, za trzy dychy to niezła garść będzie. :lol:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www