Pojazd historyczny T4 Multivan Volkswagen

01 Gru 2020, 10:54

Witam,

Mam pytanie dotyczące rejestracji samochodu na pojazd historyczny. Podobno ubezpieczenie powinno być dużo niższe, a w moim przypadku wynosi jedynie 100zł mniej od aktualnej składki pojazdu bez statusu pojazdu historycznego.
Jak jest w Waszych przypadkach?
Czy faktycznie opłaca się zmieniać status na historyczny?
Jakie są tego konsekwencje? (plusy/minusy)
Czy są ewentualnie jakieś restrykcje podczas sprzedaży auta?
Podkreślam, że chodzi o pojazd historyczny nie zabytkowy:)

Może jest tu Ktoś kto ubezpieczał dokładnie ten sam model pojazdu ze statusem historyczny:

Volkswagen Multivan T4
silnik 2.4
rok 1994

Dziękuję z góry za wszelkie konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Kinga:)
KingaT4
Obserwowany
 
Posty: 2

01 Gru 2020, 11:31

No ta..... Zacznijmy od tego że pojazd historyczny musi mieć co najmniej 40 lat Ci już skreśla Twój pomysł, po 2 jak sama nazwa wskazuje musi być historyczny tzn uznany przez rzeczoznawcę jako nietypowy lub znaczycy historycznie w świecie motoryzacji. Po 3 auta takowe mają inna wartość. Po 4 status historyczny jest wyżej niż zabytkowy a Twój nawet na zabytek się nawet pewnie nie załapie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Gru 2020, 11:35

Dziękuję za odpowiedź. Sęk w tym, że rozmawiałam z kilkoma rzeczoznawcami i twierdzą, że mój pojazd może być uznany za historyczny ponieważ ma więcej niż 25lat, zabytkowy ponoć jest powyżej 30lat (bo była zmiana).
KingaT4
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux Rugged X, Rogue i Rugged
    Przez 50 lat osiem generacji Toyoty Hilux budowało reputację tej niezniszczalnej terenówki. Teraz za jej modyfikację zabrała się Toyota Australia, oferując specjalne wersje Rugged X, Rogue i Rugged. Hilux najnowszej ...
    Ekologiczny wyścig Economy Run - Fabia wynik 2,6 l/100 km
    SKODA Fabia, kierowana przez Marka Tribulę oraz Martina Kedleca, spaliła średnio 2,6 l/100 km (emisja CO2 - 60,58 g/km) i dzięki temu wjechała na pierwsze miejsce podium w ekologicznym wyścigu Economy Run. Godne uwagi jest ...