08 Cze 2018, 11:36
2.0 w Lagunie (oznaczenie IDE) jest tak jak GDI w Mitsubishi czyli ma bezpośredni wtrysk paliwa a to oznacza problemy (bardzo wrażliwa na złej jakości paliwo). Do tego dochodzi wadliwy regulator ciśnienia paliwa (chodzi konkretnie o tworzywo sztuczne, które w czasie pracy silnika odkształcało się pod wpływem temperatury oraz powodowało zacięcie mechanizmu).
Ograniczoną trwałość mają też pompy wysokiego ciśnienia. Mechanizm wytrzymuje zazwyczaj maksymalnie 180tys i to też pod warunkiem, że tankujemy wyłącznie dobrej jakości paliwo (zanieczyszczona benzyna potrafiła skrócić trwałość pompy nawet o połowę).
Tak więc krótko mówiąc ten silnik okazał się kompletnym niewypałem i szybko zszedł ze sceny.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.