
- Platforma nowej generacji w modelach Dacii
- Wzmocniona konstrukcja nadwozia
- System wspomagania nagłego hamowania
- System monitorowania martwego pola
- System wspomagania parkowania
- Wspomaganie ruszania pod górę

Zastosowana po raz pierwszy przez Dacię w Nowym Sandero i Nowym Loganie platforma CMF-B jest kluczowym elementem strategii produktowej Dacii dla modeli marki z segmentów B i C. W Dacii Jogger platforma jest uzupełniona o specyficzny tylny moduł, umożliwiający jej wydłużenie do 4,55 m, by uzyskać wygodę i wszechstronność właściwą dla pojazdów z segmentu C.
Wzmocniona konstrukcja nadwozia
Dacia Jogger zbudowana na nowoczesnej platformie zapewnia skuteczniejszą ochronę w przypadku zderzenia dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia w obrębie komory silnika (podłużnice i rama podsilnikowa) oraz kabiny. Obecność nowych czujników nacisku w drzwiach i przyspieszeniomierza umożliwia wcześniejsze wykrywanie bocznych zderzeń, a w konsekwencji szybsze napełnianie się nowych bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych chroniących jamę brzuszną, klatkę piersiową i głowę.
System wspomagania nagłego hamowania
System, aktywny w zakresie od 7 do 170 km/h, kontroluje, dzięki przedniemu radarowi, odległość od poprzedzającego pojazdu (wykrywanie pojazdów zatrzymanych w zakresie od 7 do 80 km/h). Podczas przejazdu przez skrzyżowanie system wykrywa samochody nadjeżdżające z przeciwnego kierunku z prędkością od 30 do 55 km/h, pod warunkiem, że Jogger porusza się z prędkością od 7 do 25 km/h i ma włączony kierunkowskaz.
W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system ostrzega o tym kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie:
- zwiększa siłę działania układu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale nadal istnieje ryzyko kolizji
- automatycznie uruchamia hamulce lub wzmacnia siły hamowania, jeśli kierowca nie hamuje lub hamuje zbyt słabo.
System monitorowania martwego pola
System, aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu poruszającego się z boku lub z tyłu auta. Cztery czujniki ultradźwiękowe (dwa umieszczone z tyłu i dwa z przodu auta) wykrywają obecność pojazdów (również dwukołowych) poruszających się w martwym polu widzenia. Kontrolka LED umieszczona w danym lusterku bocznym zapala się w razie wykrycia pojazdu w martwym polu.
System wspomagania parkowania
System złożony z czterech czujników ultradźwiękowych z przodu i czterech z tyłu oraz tylnej kamery i wyświetlanych na ekranie linii naprowadzania umożliwia bezproblemowe wykonywanie manewrów dzięki wizualnym i dźwiękowym sygnałom ostrzegawczym.
Wspomaganie ruszania pod górę
System na dwie sekundy unieruchamia samochód, by zapobiec staczaniu się przy ponownym ruszaniu z miejsca podczas jazdy pod górę, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału hamulca w celu wciśnięcia pedału przyspieszenia.
POLECAMY Za kierownicą w Dacia Jogger
Dacia Jogger, w zależności od wersji, jest też wyposażona w standardzie w ogranicznik prędkości i system ESC najnowszej generacji oraz w automatycznie włączane światła. W zależności od wersji lub opcji może również mieć regulator prędkości z przyciskami sterowania w kierownicy i automatycznie włączane wycieraczki.
źródło: Renault Groupe | autor: Redakcja