Pokładowy wyświetlacz wielofunkcyjny 12,3" - Lexus GS

13 Kwi 2012, 14:56

Nowy Lexus GS zyskał pod wieloma względami, między innymi w zakresie wzornictwa, wykorzystania przestrzeni i dynamiki jazdy. Również jego kabina przeszła korzystne zmiany, by w jeszcze większym stopniu wspomagać kierowcę i ułatwiać jego działania, do minimum ograniczając stres podczas jazdy, oraz zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podróżowania wszystkich pasażerów.

Zdjęcie

Wśród tych zmian jest szerokoekranowy ciekłokrystaliczny wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, największy, jaki do tej pory znalazł się w produkowanym seryjnie samochodzie. Jego wielkość oraz położenie zostały idealnie dobrane pod względem możliwości odczytu jednym spojrzeniem i ograniczenia do minimum odrywania wzroku od sytuacji na drodze. Istnieje możliwość wybrania własnej animacji początkowej, a na podzielonym ekranie można teraz wyświetlać dwa odrębne rodzaje informacji, co ogranicza konieczność przełączania funkcji.

Funkcje wyświetlacza obsługiwane są za pomocą zdalnego sterownika dotykowego Remote Touch, którego obecna druga generacja jeszcze bardziej przypomina mysz komputerową, czyniąc korzystanie z niego bardziej intuicyjnym. Jego ergonomiczne usytuowanie eliminuje konieczność wykonywania zbędnych ruchów, zapewniając przy tym funkcjonalność i wygodę obsługi w komfortowej pozycji przedramienia wspartego na podłokietniku.

Zdjęcie

Z kolei system nawigacji został rozszerzony o dane TPEG (Transport Protocol Expert Group), zawierające między innymi informacje o bieżącym oraz przewidywanym ruchu drogowym, dostępności miejsc parkingowych i opłatach za nie, co umożliwia wskazanie danego parkingu jako punktu docelowego.

Nowy GS został wyposażony w nowej generacji system audio Mark Levinson ® Premium Surround Sound. Dzięki technice GreenEdgeTM, obejmującej w pełni cyfrowy (klasy D) wzmacniacz o całkowitej mocy odpowiadającej 835 W, wysokowydajne przetworniki sygnału oraz procesory dźwięku, nowy system zapewnia lepszą dynamikę odtwarzania przy obniżonym o 70% zapotrzebowaniu na energię i mniejszej o 11% masie w porównaniu ze swym poprzednikiem. Charakteryzuje się większą rozdzielczością sygnału, mniejszymi zniekształceniami, znakomitą dynamiką odtwarzania i natychmiastową reakcją. Nowy GS może być wyposażony nawet w 17 wysoce efektywnych głośników.

Zdjęcie

W celu podniesieniu doznań akustycznych na jeszcze wyższy poziom, wnętrze samochodu poddane zostało specjalnym modyfikacjom. Obejmują one między innymi usztywnienie pokryć tapicerskich poszycia drzwi w miejscach zamontowania głośników oraz zastosowanie koszy usztywniających wokół samych głośników. Obie zmiany mają na celu wyeliminowanie drgań zakłócających odtwarzany dźwięk.

Także wyświetlacz czołowy został udoskonalony w kierunku zwiększenia wyrazistości obrazu. Dzięki klinowemu profilowi wewnętrznej warstwy foliowej i w efekcie klinowemu przekrojowi szyby, wyświetlany obraz zyskał na ostrości i wyeliminowano efekt podwójnego obrazu. W stosunku do dotychczas pokazywanych danych o prędkości jazdy oraz parametrów operacyjnych radioodtwarzacza, zakres wyświetlanych funkcji został rozszerzony między innymi o tryb SPORT (z funkcją obrotomierza) oraz graficzną wizualizację stopnia ekonomiczności jazdy dla trybu ECO.

POLECAMY Energooszczędny układ klimatyzacji S-Flow z funkcją Nano-e

źródło: Lexus
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...