04 Sie 2017, 06:51
A opłaca się nakładać powłokę ceramiczną zamiast polerowania?
"Czym jest powłoka ceramiczna?
Powłoka ceramiczna to powstająca przy użyciu odpowiednich, wnikających w strukturę lakieru, chemicznych preparatów cienka (2-3 mikronów), przezroczysta warstwa, która zupełnie izoluje lakier od wszelkich czynników zewnętrznych, zabezpieczając go w ten sposób przed ich niekorzystnym działaniem.
Spośród wszystkich obecnie stosowanych metod ochrony lakieru, to właśnie powłoka ceramiczna charakteryzuje się największą trwałością, bijąc na głowę nawet popularne powłoki kwarcowe. Żeby ją jednak nałożyć, lakier musi być w idealnym stanie, dlatego powłoki ceramiczne zalecane są przed wszystkim dla nowych aut (powloki-ceramiczne-slask.pl) – jeśli zastanawiasz się nad takim rozwiązaniem, warto się więc pośpieszyć.
Dlaczego trzeba chronić lakier?
Co przemawia za tym, żeby zafundować autu taki zabieg? Czy ochrona lakieru naprawdę jest taka istotna? Zdecydowanie tak, jeżeli zależy Ci, żeby Twój wóz prezentował się należycie. A jeśli już kupujesz samochód, to nie ma co udawać – jego prezencja na pewno też ma dla Ciebie znaczenie.
Niestety lakier cieszy oko głównie, kiedy jest świeży. Później różne koleje losu odbijają się na jego stanie i cały pozytywny efekt się traci. Głównymi winowajcami są tutaj czynniki atmosferyczne. Nie tylko te związane z brzydką pogodą (ze szczególnym uwzględnieniem kwaśnych deszczów). Także słońce może zagrozić lakierowi, który po prostu blaknie pod wpływem działania promieni UV.
Na kondycji lakieru odbijają się też środki chemiczne o zasadowym odczynie, stosowane w myjniach samochodowych, ptasie odchody, pozostawiające po sobie wysoce nieestetyczne wżery, a wreszcie nie można też pominąć milczeniem drobnych mechanicznych zarysowań, na które nasz lakier praktycznie o każdej porze dnia i nocy jest narażony.
Czy warto nałożyć ceramiczną powłokę?
Co przemawia przeciwko ceramicznej powłoce? Właściwie na upartego można by znaleźć zaledwie dwa minusy. Pierwszym jest cierpliwość, w jaką musimy się uzbroić, nakładanie takiej powłoki jest bowiem czasochłonne – może potrwać nawet kilkadziesiąt godzin. Jednak jest to chyba wyrzeczenie, na które można się zdecydować, zważywszy, że taki zabieg nieprędko trzeba będzie powtórzyć – żywotność powłoki może wynieść nawet siedem lat.
Drugim mankamentem może być to, że taka ochrona lakieru jest dość kosztowna. Ceny wahają się od tysiąca do nawet pięciu tysięcy złotych. Z pewnością nie są to małe pieniądze i ta świadomość może skutecznie powstrzymać niektórych przed zdecydowaniem się na taką opcję. Warto jednak mieć na uwadze, że powłoka ceramiczna przyniesie też później pewne oszczędności, ale o tym za chwilę.
Odkładając na bok wahania, trzeba powiedzieć, że z pewnością takie rozwiązanie ma wiele niezaprzeczalnych zalet. Jak było to już tu wspomniane, jest to najtrwalszy sposób ochrony lakieru i już to samo w sobie powinno być przekonującym argumentem. Taka powłoka skutecznie zabezpiecza lakier (a także reflektory, szyby czy felgi) przed wszystkimi zagrożeniami, które wyżej wymieniliśmy. Staje się on odporny na czynniki atmosferyczne, promienie UV, prasie odchody, ale nie tylko.
Łatwiej pozbyć się z lakieru wszelkich zabrudzeń – nawet farba nie będzie się teraz imać Twojego wozu. To dzięki właściwościom samoczyszczącym, związanym z odpychaniem zabrudzeń. Dzięki temu auto będzie wyglądać na czyste i zadbane – tym bardziej, że powłoka nadaje też lakierowi elegancki lustrzany połysk. A to niesie ze sobą wymierne oszczędności, bo pozwala ograniczyć wizyty w myjni. Odpada też konieczność woskowania. By zachować auto w czystości nie trzeba nieraz nawet ręcznego mycia – często wystarcza po prostu woda pod ciśnieniem."
Czytałam, że jest to dobry sposób na zabezpieczenie lakieru, zastanawiam się jednak, ile w tym prawdy. Korzystaliście z takiej opcji?