Polerowanie samochodu

05 Mar 2018, 09:18

Pasty polerskie dosyć dobrze radzą sobie z tymi mikroskopijnymi rysami. Mają bardziej stałą konsystencję, łatwiej się rozprowadzają i wnikają w mikrouszkodzenia lakierów. Pasta jest w stanie usunąć zarówno rysy jak i zmatowienia lakieru.
Fakt, trzeba trochę czasu poświęcić, ale efekt końcowy jest naprawdę bardzo dobry. Możemy wymienić kilka rodzajów past polerskich, które powstały wskutek odpowiedniego doboru ziarna polerskiego.

1. Pasty agresywne – charakteryzują się dużym współczynnikiem ścieralności, umożliwiają ekspresowe oraz precyzyjne wyeliminowanie nawet największych rys, np. Menzerna Heavy Cut Compound 1100, Menzerna Super Heavy Cut Compound 300.

2. Pasty uniwersalne – pozwalają na zniwelowanie średniej wielkości rys, jednocześnie nadając lakierowi połysk oraz przygotowując podłoże do następnych zabiegów pielęgnacyjnych. Mogą być stosowane samodzielnie lub jako etap pełnego procesu polerskiego np. Menzerna Medium Cut Polish 2500

3. Pasty wykończeniowe – ich głównym zadaniem jest nadanie lakierowi jak największego połysku, bez hologramów i innych defektów, które pojawią się po wcześniejszych produktach polerskich, np. Menzerna Super Finish 3500.

4. Woski ochronne - proces polerowania warto zakończyć nałożeniem wosku polerskiego lub innej powłoki ochronnej, która zapobiegnie przyklejaniu się do powierzchni lakieru drobinek brudu i zabezpieczy go przed czynnikami drogowymi. Taki preparat podbije głębię koloru, nada mu blask i zapewni warstwę hydrofobową, która zapewni doskonałe odprowadzenie wody z karoserii.
nasze młodzieżowe zawołanie zrobić więcej niż nakazuje obowiązek :)
pepa
Początkujący
 
Posty: 202
Prawo jazdy: 17 05 1981
Auto: Mazda

16 Sie 2018, 14:01

Mój samochód to Audi 80 B4 w doskonałym stanie technicznym, ale mam problem bo na dach są takie ryski widoczne i dosyć gęste pod kątem w słońcu. Sporo poczytałem na temat polerowania, jednak po tych wszystkich poradach mam lekki galimatias w głowie. Jedni piszą aby zrobić to ręcznie pastą MENZERNA HEAVY CUT COMPOUND 400 250ML i twardą gąbką bo Audi ma twardy lakier, inni że takie rysy czy mikrorysy tylko maszyną polerską. Próbowałem średnią gąbką i pastą G3, ale nic to nie dało. Nie wiem czy kupować polerkę i próbować ? Polecają też papier o gradacjach 2000, 3000 a nawet 5000 ręcznie po kawałku. Doradźcie coś. Z góry dziękuję.
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

16 Sie 2018, 15:56

Ręcznie to sobie można podetrzeć ..... wiesz co. Ja powiem od siebie tak pracowałem na wielu pastach i z moich obserwacji nie ma złotego środka, co kolor , auto i zakres pracy to inna technika i inne materiały. Proponowałbym abyś wrzucił zdjęcie poglądowe bo moze masz problem z mikro pęknięciami lakieru i z tym juz nic nie zrobisz tylko lakierowanie wchodzi w grę i nie potrzebna będzie Twoja praca, z drugiej strony jeżeli są to zwykłe rysy to oddałbyś do lakiernika i za 100 zł by Ci to ogarnął, w tej chwili wydałeś kilkadziesiąt złotych na pasty i inne materiały a efektu nie ma. G3 jest najbardziej popularną pastą i w sumie jest super, ma tylko jedną wielką wadę BRUDZI. Wrzuć foto to coś poradzę

NorDez napisał(a): Jedni piszą aby zrobić to ręcznie pastą MENZERNA HEAVY CUT COMPOUND 400 250ML i twardą gąbką bo Audi ma twardy lakier
a to to brednie które ktoś sobie wymyślił
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 16:16

Lepiej w słońcu nie da rady zrobić. [link wygasł].
Te rysy to raczej nie mikropęknięcia, tu nie widać, ale jest ich więcej.
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

16 Sie 2018, 16:22

No słabo widać, polerka mechaniczna może to tylko uratować, matowanie 2 tyś, poprawić 3 i polerka, czarny kolor więc ja bym zrobił na 2 etapy, dwoma pastami i 2 gąbkami żeby smug nie było.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 16:35

Czyli kupić krążek papieru 2000 i 3000, jakie pasty ? G3 i ....? Rozumiem, że 3000 użyć do wyrównania. Czy taki krążek można założyć na polerkę czy lepiej szlifierka. Postaraj się dokładniej wyjaśnić, będę wdzięczny.
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

16 Sie 2018, 17:56

NorDez napisał(a):czy lepiej szlifierka
w żadnym wypadku, za wyskokie obroty. Spalisz lakier albo gąbka się zerwie. Musisz mieć coś z regulacją obrotów, obroty robocze na poziomie 600-1200 . Aby już nie nabijać na koszta to bedziemy myśleć pod tą pastę którą kupiłeś. Jako że G3 jest pastą bardzo ścierną można bez matowania spróbować polerować ale Ty jako świerzak raczej nie będziesz miał wyczucia, zastosujemy też tu papier wodny 2000, zmatuj tym papierem rysy, kontroluj co jakiś czas osuszając matowane miejsce bo pod wodą może nie być rysy a na suchym będzie widoczna, nie staraj się za wszelką cenę usunąć rysy jak jest dość gruba bo możesz przetrzeć lakier, 3 tyś juz nie ma sensu używać bo G3 sobie jest mocno ścierna. Pasta G3 jest pastą polerską na mokro więc musisz moczyc element i gąbkę co jakiś czas, tylko nie za dużo bo pasta się rozchlapie na boki zamiast zostać na elemencie. NIE POLERUJ NA SŁOŃCU. Co do gąbki to nie wiem co tam dokładnie kupiłeś ale pod G3 standard to biała twarda lub średnia. Przy G3 obroty polerki to nawet do 1600 obr można podnieść. Polerujesz oczywiście cały element a nie tylko miejsca które zmatowałeś, istruktażowo włącz sobie filmik na yt jak polerować to ci to trochę bardziej zobrazuje

Ps. pamiętaj co zawodnik to inna taktyka dlatego od każdego słyszysz co innego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 19:54

Bardzo, bardzo dziękuję za bardzo cenne wskazówki i trafiające do mnie.
Teraz będę się starał dokładnie do nich stosować.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

16 Sie 2018, 20:02

A zapomniałem dodać, po polerce odrazu umyj dokładnie auto z wnękami włącznie bo jak Ci ta pasta na plastkich powysycha to później będzie trochę roboty aby to usunąć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4