Polo II Coupe dusi/szarpie Nie mam pojęcia co robić

25 Wrz 2013, 10:35

Witam.
W ostatnim czasie mam problem z moim samochodem Polo Coupe 1.3 z 1991 .
Przy zmianie biegów szarpie co nigdy się nie zdarzało, przy jeździe dusi go (dając gazu auto jakby nie otrzymywało paliwa i nie jedzie chociaż pełen bak) i często rzuca go na mniejszych biegach powiedzmy zmieniając na dwójkę przy dojeździe do zakrętow zaczyna go szarpać. Wymieniłem kable, sprawdziłem świece, kopułkę kupiłem nową i nie wiem co to może być :cry: Nie jestem mechanikiem i nie znam się bardzo dobrze na mechanice dlatego proszę o pomoc. :oops:
DawidPolo
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo II Coupe 1.3
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

26 Wrz 2013, 10:49

Czy na wolnych obrotach auto pracuje normalnie?
Dodając gazu na postoju też przerywa tak jak podczas jazdy?
ArteK
Forum Samochodowe

Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

26 Wrz 2013, 20:55

Gdy jestem na postoju i dodaje gazu to nic nie przerywa.
Ma jakieś problemy z wolnymi obrotami bo jakby rzuca mi autem kiedy na nich samochód jest szczególnie na 2 czy 3. I występuje szarpanie przy zmianie biegów(szczególnie z 1 na 2 i 2 na 3). Nie chodzi o jakieś mocne szarpanie ale musze bardzo przytrzymywac z wyczuciem sprzęgło żeby tego uniknąć co się nie zdarzało. Mam porównanie do do innego auta którym czasem jeżdzę i nie ma takiego szarpania i sprzęgło można puszczać szybciej
DawidPolo
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo II Coupe 1.3
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Kierowco, pilnuj ciśnienia w oponach