Polonec Caro Plus 97' - dziwne wibracje powyżej 50 km/h

06 Lis 2007, 16:09

Witam wszystkich, otóż mam taki problem, posiadam auto jak widac w opisie i ostatnio był u mechanika, wymieniałem amortyzatory, wyciągał skrzynie biegów bo zaglądał do łozyska sprzęgłowego bo jakby piszczało troche i zmieniał łożysko na wale napędowym. i teraz problem jest w tym ze jak jade autem z predkosćią ponad 50 km/h to auto zaczyna dostawac wibracji całe drży, im szybciej jade tym drgania się nasilają. pytałem sie mechanika czy dobrze wał złożył, powiedział ze tak, ze sobie go naznaczył jak go rozkładał. pozniej myslałem ze to wina opon wiec zmieniłem na drugie opony i drgania jak były tak są :( Jesli ktos wie co sie dzieje z tym autem to prosze o pomoc, auto jest jeszcze w bardzo dobrym stanie i szkoda mi go na złom oddac. z góry dziekuje za podpowiedzi
jargi83
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Janów Lubelski
  • 06 Lis 2007, 18:04

    jargi83 napisał(a):Witam wszystkich, otóż mam taki problem, posiadam auto jak widac w opisie i ostatnio był u mechanika, wymieniałem amortyzatory, wyciągał skrzynie biegów bo zaglądał do łozyska sprzęgłowego bo jakby piszczało troche i zmieniał łożysko na wale napędowym. i teraz problem jest w tym ze jak jade autem z predkosćią ponad 50 km/h to auto zaczyna dostawac wibracji całe drży, im szybciej jade tym drgania się nasilają. pytałem sie mechanika czy dobrze wał złożył, powiedział ze tak, ze sobie go naznaczył jak go rozkładał. pozniej myslałem ze to wina opon wiec zmieniłem na drugie opony i drgania jak były tak są :( Jesli ktos wie co sie dzieje z tym autem to prosze o pomoc, auto jest jeszcze w bardzo dobrym stanie i szkoda mi go na złom oddac. z góry dziekuje za podpowiedzi




    mechanik zle zlozyl wał... ze skrzynia lub mostem... przekrec go o kat 90 stopni... i powinno byc ok... chodzi o wywazenie... :) pozdrawiam...

    p.s.
    kiedys robilem cos takiego po mechaniku... i wlasnie to blo przyczyna :) napewno dobrze go nie zlozyl... mozesz sie nawet zalozyc... :D niech probuje :)
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    06 Lis 2007, 23:54

    Wał składa się z dwóch części wyważonych wzgledem siebie,połączonych ze soba krzyżakiem metalowym.Ze skrzynią biegów wał jest połączony krzyżakiem metalowo-gumowym.
    Albo jest źle poskładany wał,albo z którejś części odpadł ciężarek,co jest raczej niemozliwe,albo jest źle założony krzyżak metalowo-gumowy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Lis 2007, 09:56

    ten krzyzak metalowo gumowy to jest taka guma okrągła? i to moze byc zle załozone? dzieki za podpowiedzi, ale dzis wyjezdzam w trase do holandi i wruce dopiero po niedzieli, to wtedy bede cos kombinował. pozdrawiam
    jargi83
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Janów Lubelski

    07 Lis 2007, 11:44

    Jezeli chcesz jechać tym samochodem,to odradzam.Możesz mieć przymusowy postój.Bardzo prwdopodobne jest,że przy tych drganich rozwali ci się jak nie jeden to drugi krzyżak,a i wał może ulec zdeformowaniu,jak jest źle poskładany.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Lis 2007, 13:19

    MotoAlbercik napisał(a):Jezeli chcesz jechać tym samochodem,to odradzam.Możesz mieć przymusowy postój.Bardzo prwdopodobne jest,że przy tych drganich rozwali ci się jak nie jeden to drugi krzyżak,a i wał może ulec zdeformowaniu,jak jest źle poskładany.




    a jak bedziesz jechal na sile samochodem w tym stanie to moze byc tak ze nie tylko to sie stanie co pisze poprzednik ale moze byc tak ze pozegnasz sie z walem w drodze... ja zgubilem kiedys wal w firmowym samochodzie to wole nie mowic co przezylem... a myslalem (moze tak jak ty) co to jest tej drogi... przeciez dojade...
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Szyby samochodowe - wszystkie kody rozszyfrowane
      Szyba samochodowa jest elementem istotnym dla bezpieczeństwa. W nowszych pojazdach klejona szyba przednia zapewnia do 30 procent sztywności nadwozia. Ale właściciele młodych i oldtimerów powinni zdecydowanie postawić ...

    27 Gru 2009, 09:50

    Ja miałem taki sam problem co ty u mnie to była podpora walnięta czyli ta guma na środku wału tylko że ja się nie bawiłem w wymianę tej gumy bo miałem drugi dobry wał więc go przełożyłem. Jak ktoś się zna to moim zdaniem tego wału nie można źle założyć od mostu skręcany jest na 4 śruby a od skrzyni na 3 i przy skrzyni są takie wypusty trzy a na wale takie wcięcia wkładasz jedno w drugie i musi chodzić.
    Garfildxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: warszawa

    28 Gru 2009, 02:57

    Witam. Mam podobny problem jak kolega z wibracjami powyżej 50km/h z tym że nic nie było robione typu wyjmowany wał pędny. sprawdzałem krzyżaki na wale, tą gumę po środku wału i tą pomiędzy skrzynią biegów a wałem. czym mogą być spowodowane te wibracje??????
    emil13135
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: sandomierz

    28 Gru 2009, 08:38

    Otóż kolego emilu13135 ja raczej stawiał bym na tą gumę po środku wału bo ta przy skrzyni raczej rzadko siada, a od krzyżaków to by raczej takie stukania było słychać przy zmianie biegów na przykład. Najlepiej to wiedź na kanał i sprawdź dobrze wał czy nie ma jakichś luzów na krzyżakach i te gumy sprawdź obydwie.
    Garfildxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: warszawa

    28 Gru 2009, 18:18

    Rozumiem. Ale jak sprawdzałem to wydawała się ok, ale zagłębie się bardziej co do niej. Dzięki za poradę Garfildxx. Pozdrawiam
    emil13135
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: sandomierz