11 Lis 2008, 21:40
W Poldku,to tak w sumie wymiana rozrządu to nic skomplikowanego.Trzeba zdjąć pasek klinowy napędyu alternatora i pompy.Następnie trzeba odkręcić koło pasowe napędu pompy i chyba(ale nie jestem pewien - zależy czy będzie przeszkadzało przy odkręceniu pokrywy paska rozrządu)) koło pasowe wału korbowego(napędzające alternator i pompę).Następnie trzeba odkręcić śrubki mocujące pokrywę paska rozrządu(chyba 7 jak dobrze pamiętam) i zdjąc pokrywę.Odkręcić śrubę koła zębatego napędu wałka rozrządu i zdjąć pasek rozrządu z kołem zębatym.Możesz nawet spróbować zdjąć pasek bez odkręcania koła zebatego.Następnie sprawdzić ustawienie kół zębatych(oznaczenia na kołach zębatych to są albo kropki albo nacięcia - nie pamiętam teraz dokładnie,ale napewno to zauważysz).Warto też na te oznaczenia zwrócić uwagę przed zdjęciem paska rorządu)Oznaczenia te muszą być dokładnie naprzeciw siebie.Zablokować koła,żeby się nie obróciły i założyć pasek.Poskręcać wszystko spowrotem.Srubę koła zębatego należy dokręcić z momentem jak się nie mylę 78Nm.I to chyba wszystko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...