Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

07 Cze 2011, 20:34

Panowie mam poldka kombii 1.6 MPI. Kupiłem próbnik alternatora i akumulatora i pokazuje mi że prąd ładowania jest za wysoki. Czy to wina regulatora na alternatorze i czy powinienem sie martwić. Wspomne że regulator był wymieniany ok. 2 tygodni temu wraz z łożyskami
demolka86
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: POLSKA

07 Cze 2011, 22:51

/Kupiłem próbnik alternatora i akumulatora i pokazuje mi że prąd ładowania jest za wysoki./ Za wysoki to znaczy jaki?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Cze 2011, 23:57

Max "napięcie" nie powinno przekraczać 14.5V. Za wysokie powoduje szybkie zużycie akumulatora i podzespołów elektronicznych w aucie.
Za jego wartość odpowiada właśnie regulator napięcia. Albo trafiłeś na felerny albo masz coś nie tak podłączone do alternatora . Sprawdź dokładnie przewód zasilający ten od klemy + . W Poldku chyba jest on brany z rozrusznika. Regulator zamontowany poprawnie,? wszystko dokładnie skręciłeś?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

08 Cze 2011, 04:16

rozkrecałem takie alternatory juz ponad setke razy wiec wiem ze jest dobrze. Pytanie czy to nie czasem wina akumulatora. Nie przyjmuje napiecia od alternatora i dlatego sygnalizuje mi ze jest za wysokie.
demolka86
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: POLSKA

08 Cze 2011, 07:54

Najprościej to podmień akumulator i zobaczysz czy będzie jakaś różnica.Rozkręcanie rozkręcaniem ale sprawdzenie każdego elementu to trochę coś innego.Sprawdź wszystkie połączenia może masa gdzieś Ci uciekła/zaśniedziała/.Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na zewnątrz żeby mieć pewność że jest ok.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Cze 2011, 12:10

Jak aku będzie miał oberwaną cele to rzeczywiście napięcie będzie wysokie, bo przecież alternator będzie ładował tak jak po zdjęciu klemy. Ale w drugą stronę nie powinien uruchomić auta.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Skoda Octavia Scout 2.0 FSI - dane techniczne
    Skoda Octavia Scout powstała na bazie modelu Octavia kombi ktora wyposaźona była w napęd 4x4. Wersja Scout miała inny styl i większe umiejętności do jazdy w terenie. Odpowiednio przygotowane nadwozie pozwoliło na uzyskanie ...

11 Cze 2011, 12:16

A ja ci napiszę tak - nie patrz na próbnik ( nie napisąłeś jaki masz - czy na diody LED czy jakiś elektroniczny, ale to nie ma znaczenia ) tylko kup sobie normalny miernik uniwersalny i zmierz napięcie najpierw akumulatora przy wyłączonym silniku, a potem uruchom silnik i zmierz napięcie ponownie. I napisz jakie wartości pokazuje miernik. A nie patrz na to, co ci pokazuje jakiś próbnik - próbnik może być uszkodzony.
Oprócz tego, jakbyś miał napięcie zbyt wysokie, to ECM wyświetli ci błąd ( chyba 53 jak dobrze pamiętam jeżeli napięcie ładowania będzie miało ponad 16V ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Cze 2011, 15:00

prad na alternatorze to 13.5v a aku ma 12.3v
demolka86
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: POLSKA

19 Cze 2011, 16:43

Na moje to regulator napięcia jednak w alternatorze... Jak na luzie dodasz gazu przy ścianie,to czasami nie świecą mocniej żarówki..? Albo nie czuć jajkami pod maską przy akumulatorze..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna