Polonez Atu Plus - wysiadła mi cewka

28 Kwi 2010, 16:53

witam mam problem z zapłonem tzn z iskrą , a dokładnie chodzi o to ze parę dni temu wysiadła mi cewka tzn nie było na jednej świecy iskry , mianowicie na 3 cylindrze po paru dniach jazdy auto zaczęło strzelać i przypadkowo przełożyłem przewód z 2 cylindra na 3 i było lepiej , teraz wymieniłem cewkę i silnik nie chce odpalaC a jak odpali to z wielkim problemem .Dodam jeszcze ze nie dawno wymieniałem uszczelkę pod głowica i sam ustawiałem zawory ale po naprawie auto jezdziło normalnie .
Ostatnio edytowany przez waldekkiepski11, 29 Kwi 2010, 08:06, edytowano w sumie 1 raz
waldekkiepski11
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: białystok
  • 29 Kwi 2010, 08:07

    Sprawdz więc, czy masz na każdej świecy iskrę i czy przewody WN są w dobrej kolejnosci wpięte na świece.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Kwi 2010, 15:17

    próbowałem już wszystkich kombinacji,i nic nie pomogło,powiem tylko ze wcześniej przewody były podłączone 1 od cewki do pierwszego cylindra i tak dalej 2 do drugiego itp. zastanawiam sie czy złe ustawienie zaworów może byc przyczyną ?
    waldekkiepski11
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: białystok

    29 Kwi 2010, 16:05

    W plusie zaworow się nie ustawia - luz jest kasowany hydraulicznie.
    Na cewce jest ponumerowane, który przewód ma być wpięty na ktory cylinder.
    No i masz tą iskrę na każdej świecy? I czy jest ona porządna?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Kwi 2010, 16:32

    właśnie zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem ze dwa popychacze wypadły tzn jeden z 2 cylindra wlotowy i z 3 wylotowy . pewnie temu ze ktos podpowiedział mi zeby ustawic szczeline 15 na wlocie i 20 na wylocie

    [ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 19:51 ]
    ustawiłem zawory , poskładałem wszystko i teraz nie ma iskry na wszystkich przewodach
    waldekkiepski11
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: białystok

    02 Maj 2010, 13:27

    Jak masz schemat elektryczny, to zobacz, na który pin przychodzi zasilanie cewki i sprawdz, czy to zasilanie jest. Ja niestety do wtorku po popołudnia nie mam dostępu do schematów, bo nie ma mnie w domu.
    Ale zawory nie mają nic wspólnego z iskrą na świecy. Sprawdz też czujnik położenia wału korbowego, czy nie jest luźny albo czy zębatka na kole nie jest zasyfiona olejem z kurzem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak można zmniejszyć wydatki na paliwo?
      Dużo kierowców każdego dnia korzysta z samochodu, a koszty paliwa rzędu kilkuset złotych miesięcznie nie zaskakują. Często dla kierowcy wydatek na paliwo jest dosyć sporym miesięcznym obciążeniem. Niestety gwałtowny ...
      Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji?
      Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius ...