Polonez atu-silnik

25 Mar 2013, 15:17

witam problem to stuki w silniku jeżeli ściągnęprzewód wysokiego napięcia ze świecy stuki ustają wymiana świecy nic nie dała problem pozostał proszę o pomoc nic nie rozbierałem z góry dzięki za info
magadan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 12 1987
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: polonez atu
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Mar 2013, 18:53

dlaczego wymieniłeś świece a przewodów nie ?
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Mar 2013, 19:46

Wymień przewody - częstą usterką jest cewka zapłonowa nie podająca odpowiedniej iskry.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Mar 2013, 19:58

witam dzięki za pomoc ale przewody wymienić wszystkie czy tylko ten na którym stuka
magadan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 12 1987
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: polonez atu
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Mar 2013, 20:00

Wszystkie - będziesz miał spokój.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Mar 2013, 22:14

Wadliwe przewody zapłonowe nie będą generować stuków silnika , co najwyżej wypadanie zapłonu. Tak myślę ........ jeśli nie mam racji niech mi to ktoś wyłoży łopatologicznie. W omawianym przypadku bardziej spodziewałbym się zbyt nadmiernych luzów w układzie tłokowo-korbowym. Przemawia za tym fakt że odłączenie przewodu ze świecy na danym cylindrze ( brak zapłonu i obciążenia ) powoduje ustanie stuku.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

26 Mar 2013, 12:22

witam po ściągnięciu klawiatury na czwartym zaworze wypadł z gniazda popychacz[na tym co były stuki]ale zaobserwowałem też krople wody pod klawiaturą .co otym sądzicie czy założenie nowego popychacza załatwi problem[popychacz w tym zaworze został pokrzywiony] czy problem jest poważniejszy dzięki za info
magadan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 12 1987
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: polonez atu
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2013, 13:54

witam po założeniu nowego popychacza zawór stoi w miejscu przy obracaniu wałem
magadan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 12 1987
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: polonez atu
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2013, 16:19

w końcowej fazie produkcji poloneza montowano "ekonomiczne" wałki rozrządu, które przy źle opracowanym smarowaniu traciły krzywki.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

27 Mar 2013, 16:13

Sam montowałeś popychacz? Dobrze to zrobiłeś? Próbowałeś odpalić silnik po zamontowaniu?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993