REKLAMA
Witam,
jestem dumnym posiadaczem poloneza caro plus 2001r z gazem. Zakupiłem do niego radio, marki JVC KD-R301, radio podłączyłem, gra dobrze. Posiadam akumulator Centry Futura 55Ah, ma on 2tyg. Przeszukując sieć natrafiłem na parę tematów które zrodziły parę pytań:
Jak wiadomo instalacja audio w polonezie jest dośc chamsko zrobiona, tzn. radio powinno mieć dwa źrodła zasilania, jedno od akumulatora a drugie po przekręceniu zapłonu, ale polonez posiada oczywiście jedno z akumulatora (pomijając fakt, że wóz z 2001 roku nie ma kostki iso...), które jest zmostkowane i "symuluje" drugie zasilanie, to które powinno pojawić się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Otóż czytałem, że gdy radio jest własnie w ten sposób podłaczone (czyli tylko jeden kabel z aku który działa na dwa) to pobiera ono znacznie więcej prądu w stanie spoczynku.
Czy jest to prawdą? I jeśli tak to o ile zwiększa się jego pobór?
Samochodem jeźdżę teraz rzadko (raz na kilka dni, krótkie trasy ok 10-30km), czy ten zwiększony pobór może wyczerpać mi akumulator podczas tych postojów?
Można oczywiście zrobić sobie swóje zasilanie, które będzie działać po przekręceniu kluczyka pytanie tylko gdzie można podłączyć ten kabel (proszę posiadaczy tego zacnego wozu, lub znawców tematu, aby podpowiedzieli, skąd można pociągnąć prąd tak aby był po przekręceniu stacyjki).
Ogólnie martwie się tym, że radyjko będzie rozładowywać mi aku, który jest nowy, ale z drugiej strony nie chciałbym grzebać w elektronice i miło by było gdyby zostało tak jak jest, tj. radio działa bez kluczyka co oczywiście nie da rady jeśli zrobię to drugie zasialnie po przekręceniu stacyjki.
Czytałem, że pobór wzrasta z 60mA do 160-200mA, wszak nawet przy 0,2 A to jest to około:
55/0,2 = 275h = 12dni więc powinien spokojnie wytrzymać, nie mam niestety żadnego sprzętu by to pomierzyć...
Jakim prądem samochód ładuje akumulator? Ile trzeba przejechać aby "doładować" go po rozruchu?