Polonez Plus Ogrzewanie

06 Lis 2007, 19:15

MotoAlbercik napisał(a):Co do włącznika dmuchawy - masz w końcu 3 czy 4 przewody?Powinny być 3 - błekitno-czarny(zasilanie+) i czerwony i błękitny(bieg wolny i szybki).
Pytam,bo chcę zlokalizować zaworek płynu do nagrzewincy.Jeżeli masz włącznik 3 pozycyjny(licznik i obrotomierz kwadratowy podświetlenie zielone),to zaworek jest przy nagrzewnicy w środku kabiny.Żeby go sprawdzić,trzeba się bardzo wygimnastykować.Ale żeby go wymiennić,trzeba niestety zdemontować cały panel nagrzewnicy,a żeby to zrobic to trzeba zdemontować cały panel przedni.Mnie zdemontowanie,sprawdzenie zaworka i nagrzewnicy oraz poskładanie tego wszystkiego zajmuje 2 -3 godziny.Jak się jeszcze uczyłem to zajmowało mi to 2 dni(2 dni praktyki po 6 godzin - w jednym dniu zdemontowałem i sprawdzałem,a w drugim dniu składałem :) ).
Przyczyną może być tak jak pisałem albo ten zaworek albo nagrzewnica.Zaworek trzeba nowy(nie da się naprawić),natomiast regeneracja nagrzewnicy kosztuje 70 zł.




hehe... mam 3 kable... ale mysle zalozyc potencjometr (plywajacy przelacznik na 4 kable...) mam tak jak piszesz kwadratowe zegary... i 3 kable... a nagrzewnice mam druga z auta ktore buduje na KJS... w ktorym nic nie ma poza kierownica, licznikiem i elektryka... pedalami... ;] wiesz o co biega... nawiew wiec mam juz zrobiony :D
Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
andrzejau
Początkujący
 
Posty: 106
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
  • 07 Lis 2007, 00:57

    No to sprawa załatwiona.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Lis 2007, 14:24

    MotoAlbercik napisał(a):No to sprawa załatwiona.



    zalatwiona tylko ze w tym co jezdze na codzien nie moge teraz osiagnac temp. 90 st... i to od kiedy sie ochlodzilo... co jest grane w koncu...



    pozdro...
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    08 Lis 2007, 17:23

    Jeżeli woda w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie(na zimnym silniku w połowie między min a max),to wszystko wskazuje na termostat.
    Zrób tak - na psotoju uruchom silnik i nagrzewaj go.Jak się normalnie nagrzeje do temp. około 90 stopni i włączy się wentylator,to po jego zatrzymaniu się,wyłącz silnik i poprostu przystąp do wymiany termoetatu.To zajmuje około 20 minutek.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Lis 2007, 17:38

    MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli woda w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie(na zimnym silniku w połowie między min a max),to wszystko wskazuje na termostat.
    Zrób tak - na psotoju uruchom silnik i nagrzewaj go.Jak się normalnie nagrzeje do temp. około 90 stopni i włączy się wentylator,to po jego zatrzymaniu się,wyłącz silnik i poprostu przystąp do wymiany termoetatu.To zajmuje około 20 minutek.




    nagrzewa sie nawet dobre ponad 90... ale jak gdzies rusze w droge to schodzi ponizej 90... mam wtedy jakies 80 - 85... wentylator tak jak piszesz... sie wlacza... dzieki za pomoc :D






    lol.. 17 raz rozbieram uklad... <hahaha>
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    09 Lis 2007, 22:54

    Czyli jak masz 85 to jest wszystko ok.Możesz poszukac termostatu na 87 lub 89.A jak z nadmuchu leci ci nadal chłodne powietrze to niestety do regenearacji lu nowa nagrzewnica.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Prius Plug In Hybrid dla Księcia Monaco
      Prius Plug In Hybrid jest pierwszym samochodem hybrydowym Toyoty z możliwością ładowania baterii z gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym (EV) samochód przejeżdża 25 km, bez emisji dwutlenku węgla, tlenków ...
      Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu
      Drugim istotnym elementem driftowozu jest silnik. Musi z łatwością wprawiać koła w ruch, dawać dużą moc, by nawet w poślizgu można było dogonić rywala i być niebywale wytrzymały. Moc samochodów driftingowych niejednokrotnie ...

    22 Sty 2009, 20:08

    Witam
    Widzę że w temacie dawno nikt nie pisał no ale spróbuje zapytać.
    Wcześniej pisaliście że przy wyciąganiu deski rozdzielczej z plusa można coś łatwo spier.... wiec chciałbym zapytać na co dokładnie trzeba uwarzac i gdzie znajdują się śrubki, bo właśnie przybieram się do wymiany nagrzewnicy w moim poldku (caro plus 97r.) Pozdrawiam :D
    Rafik
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Siedlce

    22 Sty 2009, 21:56

    A więc tak - ten plastik co są w nim kratki nawiewu na środku i z lewej strony, i naokoło licznika , wyciąga się bardzo oku.......e . Wprawdzie są dwie śruby pod zaślepkami i u góry jeszcze dwie, ale to nie wszystko . Trzeba umiejętnie wyjąć nawiewy i znależć zaczepy ( jest ich od groma ) płaskim śrubokrętem podważać i spokojnie , bez nerwów wyciągać ów plastik . Potem , też umiejętnie wyjąć przełączniki na środkowym panelu ( czasami się to rozleci , ale bez obaw , da się złożyć ) . Sruby deski sam znajdziesz , jak jesteś kumaty to nie będzie problemu .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    21 Lis 2009, 17:04

    mam poloneza atu plus i mam problem z ogrzewaniem co jakiś czas czuć(zgniłym jajem) co może być przyczyną
    niko
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: bydgoszcz

    21 Lis 2009, 17:44

    a dlaczego uważasz że to z ogrzewania ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    21 Lis 2009, 19:20

    W moim Poldoroverze miałem podobny problem, za słabo grzał. No i silnik, pomimo sprawnego układu chłodzenia i termostatu, w lato, gdy stałem w korkach, przegrzewał się.
    No to się wkurzyłem i dolałem do układu dwie flaszki octu i tak przejechałem się nim miesiąc (jakieś 2000 km). Potem to odpuściłem z układu i aż się za głowę złapałem.
    Z układu ocet wygonił z dobrą garść kamienia kotłowego, jak się toto ustało potem w misce, to było na dnie na całej powierzchni, kamień na mąkę rozpuszczony.
    Po tej prostej operacji silnik zaczął grzać porządnie, no i co najważniejsze, przestał się przegrzewać, tj. nie tyle przegrzewać (czujnik wentylatora chłodnicy i on sam pracował i pracuje bardzo dobrze) ale w lato (temp 30 stopni) stojąc w korku, włączał się nie na 2 - 3 minuty, ale na 30 sekund (dosłownie, liczyłem z nudów z zegarkiem kokpitowym).

    Układ chłodzenia Poldka po paru latach (większość polonezów ma dziesięć lat i więcej) zakamienia się (zwłaszcza, jak miał przecieki i ktoś radośnie dolewał "kraniczanki") i wymaga wygonienia kamienia kotłowego. A na niego nie ma lepszego środka niż ocet.
    Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
    oprawca_1978
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Miejscowość: Zegrze

    21 Lis 2009, 19:35

    oprawca_1978 napisał(a):W moim Poldoroverze miałem podobny problem, za słabo grzał. No i silnik, pomimo sprawnego układu chłodzenia i termostatu, w lato, gdy stałem w korkach, przegrzewał się.
    No to się wkurzyłem i dolałem do układu dwie flaszki octu i tak przejechałem się nim miesiąc (jakieś 2000 km). Potem to odpuściłem z układu i aż się za głowę złapałem.
    Z układu ocet wygonił z dobrą garść kamienia kotłowego, jak się toto ustało potem w misce, to było na dnie na całej powierzchni, kamień na mąkę rozpuszczony.
    Po tej prostej operacji silnik zaczął grzać porządnie, no i co najważniejsze, przestał się przegrzewać, tj. nie tyle przegrzewać (czujnik wentylatora chłodnicy i on sam pracował i pracuje bardzo dobrze) ale w lato (temp 30 stopni) stojąc w korku, włączał się nie na 2 - 3 minuty, ale na 30 sekund (dosłownie, liczyłem z nudów z zegarkiem kokpitowym).

    Układ chłodzenia Poldka po paru latach (większość polonezów ma dziesięć lat i więcej) zakamienia się (zwłaszcza, jak miał przecieki i ktoś radośnie dolewał "kraniczanki") i wymaga wygonienia kamienia kotłowego. A na niego nie ma lepszego środka niż ocet.


    Ciekawy jestem jak się to ma to problemu kolegi niko :shock:
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna