Polonez Plus Ogrzewanie

16 Paź 2007, 14:20

Witam.Ty razem ja potrzebuję waszej pomocy.Chodzi o ogrzewanie wnętrza w Polonezie Plusie z 98 roku.Problem jest taki,że z wlotów powietrza znajdujących się z lewej strony samochodu(a więc po stronie kierowcy),z nawiewu na szybę,z lewej kratki,leci ciepłe powietrze(analogiczne do temperatury płynu),z kratek na środku leci letnie,a z prawej strony na szybę,z kratki,leci powietrze prawie zimne.Czy ktoś wie jak jest rozwiązane w tym samochodzie ogrzewanie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • 17 Paź 2007, 23:37

    Nikt jeszcze się tym nie zajmował?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Paź 2007, 00:05

    widać poldek nie ma wziecia u forumowiczów :)
    ja mam starą ksiązke o naprawie dużego fiata ale pewnie wskazówki w niej zawarte na niewiele Ci sie zdadzą?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    18 Paź 2007, 10:02

    Ogrzewanie w poldku nie jest skomplikowane , ale ma kilka wad . Często zacinają się siłowniki podciśnieniowe , psuje się zaworek w zbiorniku podciśnienia , rozłącza sie cięgno sterowania pokrętła ciepło - zimno , no i zapycha się nagrzewnica . W twoim przypadku podejrzewam to ostatnie .
    ( troche droga rzecz , ponad dwie stówki ) Pisze że podejrzewam , bo to trzeba wszystko sprawdzić . Do ręki lampe przenośną i do dzieła . Dostęp trudny , ale Sobie poradzisz .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    18 Paź 2007, 18:45

    Książka z fiata nie przyda mi się na nic,bo tam jest całkiem inny układ ogrzewania - tez mam taką książke.Ale dzięki za chęci :) .Co do zapchanej nagrzewnicy,to raczej tez nie,bo z lewej strony leci powietrze tak ciepłe jak jest nagrzany silnik.Problem jest tylko z prawa stroną.Chodzi własnie o te siłowniczki podciśnieniowe - czy do sterowania klapami powietrza na prawą stronę,na lewą stronę i na środek są osobne,czy to wszystko jest realizowane przez jeden siłowniczek?Bo nie chciałem nic sugerować,ale podejrzewam te właśnie siłowniczki.Ile ich tam wogóle jest i do czego są?Czy ktos to wie?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Paź 2007, 22:42

    Są dwa - jeden zobaczysz od strony pedałów , dość wysoko , a drugi - o ile dobrze pamiętam od góry nagrzewnicy . Tam dostęp jest bardzo ograniczony . Ten pierwszy steruje , poprzez dość wymyślny układ dzwigni rozdziałem przepływu powietrza . Drugi służy tylko do włączania obiegu wewnętrznego powietrza - ten przycisk między pokrętłami . I jeszcze najważniejsze - te siłowniki nie rozdzielają obiegu na prawo - lewo. Mogę się mylić , bo dość dawno przerabiałem ten temat . Co do nagrzewnicy , to sie nie upieram , jednak zwrócę Ci uwagę , że jeśli np. połowa będzie drożna , to może dmuchać zimnym na prawo lub lewo .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault 5 super production
      To jedyny egzemplarz Renault 5, który w pełni zasługuje na nazwę "super production". Opracowano go w 1987 roku do startu w wyścigach. Jest napędzany 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 370 koni. W latach ...

    19 Paź 2007, 21:21

    Musze chyba jednak zdemontować cały przód :( .Bonifacy - czy pamiętasz może ile jest i w których miejscach są śruby mocujące ten cały przedni kokpit?Jak zdemontować zestaw wskaźników to już wiem - kilka razy demontowałem.Panel gdzie jest radio i sterowanie nawiewami tez demontowałem i tą część gdzie się ustawia światła i obudowę kierownicy.Chodzi tylko o ten cały kokpit.Czy trzeba na coś zwrócić uwagę żeby czegos nie urwać?
    Kiedyś demontowałem kokpit w tych starych Polonezach - bułka z masłem :) .Ciekawe jak jest w Plusie....
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Paź 2007, 21:30

    Też bułka z masłem . :D To co można spie.......ć przy demontażu masz już opanowane ! Sruby mocujące są w tych samych miejscach co w starych poldkach , tylko są tam zaśleki . To chyba wszystko , reszta w twoich rękach :D
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Paź 2007, 21:35

    Dzięki :) .Jak zdemontuję i poskładam to napiszę.Gość ma przyjechać w przyszłym tygodniu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Paź 2007, 23:29

    Motoalbercik . Jak z tym centralnym :D ogrzewaniem w poldku ? Zrobiłeś?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Paź 2007, 14:37

    Facet dzwonił,że zadzwoni umówić się albo w przyszłym tygodniu albo za 2 tygodnie,bo miał jakiś pilny wyjazd.Ale jak przyjdą mrozy,to napewno się zgosi.Chyba,że sam się za to weźmie.Ale jak się na tym nie zna,to może coś pourywać przy demontazu,co jest nietrudne :) .
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2007, 20:24

    mam poloneza z 1993 (koniec grudnia). mam z kolei cos takiego ze wcale nie grzeje... tylko leci letnie powietrze... i co lepsze... leci tylko wtedy gdy ktoras dzwigienka jest otwarta (nie pamietam ktora - od cieplego czy zimnego...)... jak zamkne ktores z nich to wcale nic nie leci... wg mnie powinno zimne leciec jesli ustawie tylko zimne... nie pamietam dobrze... a nie zbacze bo stoi sama blacha tylko ;] nie mam tez pierwszego biegu w predkosci nawiewu :( mam tylko max! mysle zalozyc potencjometr ale nie wiem ile to roboty. moze ktos pomoze?? pozdrawiam... i prosze o pomoc.
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    30 Paź 2007, 00:59

    Co do ogrzewania - wymontuj zaworek i puść płyn do nagrzewnicy bez niego.Zaworki to częsta bolączka Polonezów.
    Co do dmuchawy - jaki masz włącznik 2 pozycyjny czy 4?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Lis 2007, 20:42

    MotoAlbercik napisał(a):Co do ogrzewania - wymontuj zaworek i puść płyn do nagrzewnicy bez niego.Zaworki to częsta bolączka Polonezów.
    Co do dmuchawy - jaki masz włącznik 2 pozycyjny czy 4?





    przełącznik ma 2 pozycyjny... ale są też takie, co "miękko pływają", tzn. nie czuć przełączeń, położeń... przełączniki są z tzw. potencjometrem... 4 styki są z tyłu... ja mam 3 kable... ale jesli dobrze myślę to na dwóch dochodzi do przełącznika +12V i masa... a na pozostałych dwóch idzie to samo, tylko że do nawiewu...
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    06 Lis 2007, 09:29

    Co do włącznika dmuchawy - masz w końcu 3 czy 4 przewody?Powinny być 3 - błekitno-czarny(zasilanie+) i czerwony i błękitny(bieg wolny i szybki).
    Pytam,bo chcę zlokalizować zaworek płynu do nagrzewincy.Jeżeli masz włącznik 3 pozycyjny(licznik i obrotomierz kwadratowy podświetlenie zielone),to zaworek jest przy nagrzewnicy w środku kabiny.Żeby go sprawdzić,trzeba się bardzo wygimnastykować.Ale żeby go wymiennić,trzeba niestety zdemontować cały panel nagrzewnicy,a żeby to zrobic to trzeba zdemontować cały panel przedni.Mnie zdemontowanie,sprawdzenie zaworka i nagrzewnicy oraz poskładanie tego wszystkiego zajmuje 2 -3 godziny.Jak się jeszcze uczyłem to zajmowało mi to 2 dni(2 dni praktyki po 6 godzin - w jednym dniu zdemontowałem i sprawdzałem,a w drugim dniu składałem :) ).
    Przyczyną może być tak jak pisałem albo ten zaworek albo nagrzewnica.Zaworek trzeba nowy(nie da się naprawić),natomiast regeneracja nagrzewnicy kosztuje 70 zł.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000