Polonez Plus - zablokowane hamulce

23 Sty 2009, 21:07

Mam spory garaż, a w nim też sporo różnego sprzętu, ale jakoś udało mi się tam wcisnąć Astre II i Poldka, z tym że aby wyjechać na światło dzienne tym pierwszym, trzeba to najpierw zrobić drugim.

Wstałem dziś rano z zamiarem posprzątania nowszego nabytku, lecz po przejechaniu Polonezem dwóch metrów okazało się, że to tyle na dzisiaj. Obszedłem samochód dookoła w celu sprawdzenia czy nie zaczepiłem przypadkiem o jakieś graty, ale nic. Ruszam do przodu... jedzie. Znowu do tyłu... stop w tym samym miejscu co wcześniej.

Po zaparkowaniu go na miejsce podniosłem prawą stronę i pokręciłem kołami... bez większego oporu. Następnie podniosłem lewą i też spróbowałem, niestety w przypadku tylnego koła bezskutecznie.

Tylne hamulce w Polonezie (dokladnie Atu Plus, rocznik 98') są jak wiadomo bębnowe. Od czasu zakupu nic nie było w nich robione. Podejrzewam, że pękła w środku jakaś sprężyna zwierająca szczęki (o ile coś takiego tam jest) przez co się zablokowały i cały czas hamują.

Podjęte przeze mnie działania to odkręcenie koła :lol: Podobno to wystarczy do zdjęcia bębna. Jednak jak to zrobić gdy blokują go szczęki? Z tym właśnie pytaniem zwracam się do Was. Sprawdzałem też czy ręczny nie jest zaciągnięty. Nie jest i linki pod spodem są luźne.

Potrzebuję pilnej rady, gdyż w tej chwili jestem uziemiony. Chciałbym chociaż przestawić gdzieś tego Poldka, bo w zaistniałej sytuacji, mimo posiadania dwóch samochodów, nie mogę ruszyć się z domu :cry:
Delirel
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 23 Sty 2009, 21:50

    Najpierw opukaj mocno bęben potem spróbuj dwoma wkrętakami z przeciwnych stron sciągnąć na siłę jak to nie pomoże to sugeruję przeciąć bęben szlifierką kontową, myślę że i tak po takim przebiegu są do wymiany(oczywiście obydwa) powodzenia.
    jurek62
    Początkujący
     
    Posty: 141
    Miejscowość: warszawa ząbki

    23 Sty 2009, 22:59

    Bębny w polonezie ściąga się bez problemu.Trzeba tylko mieć doświadczenie.Trzeba się zaopatrzyć w punktową latarkę i płaski śrubokręcik.Ustawimy otwor po śrubie od koła (lewe koło) na godzinę 11 i świecimy do środka latarką tam znajduje się zapadka i ząbkowana nakrętka (nakrętki mają rożny gwint w lewym kole-prawy a w prawym kole-lewy).Jak ustawimy otwor na wprost tej nakreki to druga osoba powinna nacisnąć hamulec i go trzymać w tym momencie trzeba śrubokręcikiem obracać nakrętkę ząbkowaną od samoregulacji.W lewym kole obracamy od dołu do gory.Jeżeli zapadka ja blokuje możemy drucikiem ją odciągnąć -do siebie.Możliwe że okładzina hamulcowa się odkleiła i blokuje koło.Po sciagnieciu bębna rant można usunąć platerowką.Przy zakłądaniu bębna trzeba samoregulację tak ustawić aby szczęki były przy bębnie.Jeżeli samoregulacja będzie skręcona maksymalnie to po założeniu bębna i naciśnięciu na hamulec potrafi ten rozpierak wypaść.
    Powodzenia.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    24 Sty 2009, 12:28

    Dzięki za rady. Zaraz się za to zabieram.

    Jeszcze tylko kilka uwag. Nie napisałem wcześniej, mój błąd, o przebiegu. Jak na 11-letni samochód to tylko skromne 86 tysięcy kilomterów. Mam nadzieję, że uda mi się to naprawić i zachować bębny.

    Co do drugiej odpowiedzi to jestem zaskoczony, że jest taki sposób na zdejmowanie bębnów, ale to dobrze, że jest. Niestety w tym konkretnym przypadku może okazać się nieskuteczny, gdyż ustawienie otworu po śrubie na godzinę 11 przy zablokowanych hamulcach będzie bardzo trudne, a nawet wręcz niemożliwe. Mimo to jednak spróbuję.

    Jeszcze raz dziękuje za rady. Pozdrawiam.
    Delirel
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      [B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS
      Podstawowe kryteria zestawienia: - segment B - silnik benzynowy o mocy około 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Peugeot 206 2,0 RC - 177KM - Renault Clio ...
      Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo
      W pełni zautomatyzowana jazda w korku, ograniczenie kolizji na skrzyżowaniach oraz redukcja do zera kolizji z udziałem zwierząt – to najnowsze projekty w dziedzinie bezpieczeństwa, nad którymi pracuje Volvo. ...