Polonez

21 Lut 2011, 22:02

Barol a tak z ciekawości zapytam, dlaczego GLI jest g...o warte?
moi rodzice mieli kiedyś takiego, zrobiliśmy nim 150tys. km i stanął tylko raz i to nie z winy silnika a urwanej linki od sprzęgła(w każdym aucie się może to zdarzyć).
Wujek pracuje jako kierowca karetek mieli kiedyś polonezy z GLI i te samochody bez remontu generalnego robiły ponad 400tys. km.
Weterynarz zrobił Atu GLI prawie 400tys. km i nie jeździ nim tylko dlatego, że go rozbił.
Polonez był jaki był, nie był to samochód wysokiej klasy ale akurat pod względem niezawodności trudno mu było coś zarzucić, to był tak prosty samochód, że nie miało co się psuć.
Aczkolwiek Niva na wertepy z pewnością lepiej się nadaje :smile:
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lut 2011, 22:29

Niva to wytrzyma spokojnie. Chodzą mity o nivie, że nawet jak coś się w niej zespuje to i tak wróci o własnych siłach do domu. A jak nie Niva bo nie. Może Uaz'a? jeżeli uważasz, że poldek jest wytrzymalszy od Ruskiej maszyny Nivy to śmieszy mnie to trochę:D
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

21 Lut 2011, 22:42

Każda wersja poldolota oprócz gażnika była prawie g....no warta . Zdarzały się egzemplarze lepsze i gorsze . Zależy kto i gdzie jeżdził . Wyszły Abimexy i był problem z modułami zapłonowymi, z wolnymi obrotami , szczelnością zbiornika paliwa ( uszczelka pod pompą paliwa , pękające wlewy wachy w Atu...........) Wyszły Bosche - katasrofa . Spalanie detonacyjne , duże spalanie i o zgrozo pękające bloki . Oprócz tego pękała poprzeczka podłużnic od wspomagania , a zmiana umiejscowienia amortyzatorów tylnych to już całkowita porażka w połączeniu z miękkimi resorami . Oprócz tego nie spotkałem się aby w tej wersji nie wył tylny most . Na GSI moja przygoda z tym autem się skończyła , więc tutaj zamilcze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2011, 22:51

Jasiek90 pisząc tamto posłużyłem sie troche opinią mechanika i troche za daleko to napisałem :oops:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lut 2011, 22:51

MlodyBarney napisał(a):Niva to wytrzyma spokojnie. Chodzą mity o nivie, że nawet jak coś się w niej zespuje to i tak wróci o własnych siłach do domu. A jak nie Niva bo nie. Może Uaz'a? jeżeli uważasz, że poldek jest wytrzymalszy od Ruskiej maszyny Nivy to śmieszy mnie to trochę:D

Z ładą nie miałem nic wspólnego więc nie wiem za dużo na jej temat :mrgreen: Tylko ten wygląd jej...
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów

21 Lut 2011, 23:22

Ja akurat Nivą nie jeździłem, ale pamiętam jak ojciec miał Poloneza Caro Plus, ja wtedy miałem Ladę 1500. Moje auto było duzo starsze niż Polonez a po kilku jazdach Polonezem zawsze wybierałem Lade i w zyciu bym jej nie zamienił na sporo młodszego Poloneza. Stare Lady to naprawde bardzo udane samochody.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

21 Lut 2011, 23:46

MlodyBarney napisał(a):eżeli uważasz, że poldek jest wytrzymalszy od Ruskiej maszyny Nivy to śmieszy mnie to trochę:D

To widocznie nigdy nie maiłeś do czynienia z Nivką na dłuższą metę :wink:
Mosty niewytrzymujące seryjnego ogumienia (nie mówimy o większych kołach czy nawet bardziej ATkowatym bieżniku :wink: )
Może np. Terrano [link do oferty na Allegro wygasł] za tą kasę hitu nie będzie ale jeśli rama zdrowa lub dająca się jeszcze odratować małym nakładem monet a silnik w miarę ok to czemu nie?
Trooper podobnie [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jakaś Vitara w ostateczności UAZ
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2011, 08:48

A ja powiem Suzuki Samurai,małe,zwinne autko do terenu wsam raz.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
pewna osoba z tego forum może poswiadczyć o tym :mrgreen:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Lut 2011, 09:08

Ale jeśli nie wykorzystujesz Samuraia do ciężkiego terenu tylko do spokojnej jazdy to Vitara jednak będzie wygodniejsza :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2011, 09:17

No to wiadome :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Lut 2011, 19:03

Mam Poloneza 1.6 GSI.
Posiadam go pół roku i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.
Dbam o niego dzięki czemu nie ma na sobie nawet 1g rdzy.
Dziwi mnie to, że ludzie kupują stare Golfy bądź inne złomy, które powinny skończyć na szrocie, bo tak na prawdę za grosze można kupić bardzo zadbany samochód z gazem, który nie psuje się często, a części są łatwo dostępne i w dodatku nie kosztują majątku.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005