kadaf napisał(a):Podczas jazdy na gazie wskazówka opada na sam dół, choć ostatnim razem wlałem 5 liter paliwa i wogóle na nim nie jeździłem , chcąc sprawdzić czy czasami nie ucieka.
A jak wyłączysz silnik, postoi on kilka godzin, albo następnego dnia jak ponownie uruchamisz silnik i pracuje on na Pb to wskazówka pokazuje, że tego paliwa dalej nie ma, czy jest już w normalnej pozycji ( czyli pokazuje, że jest te 5 litrów )? Bo jeżeli tak jest, to z tą bolączką boryka się dość sporo aut i jak do tej pory nikt tego nie wyjasnił...Mimo, że silnik pracuje na LPG, to wskazówka od Pb opada na dół. Ale jak się przełaczy zasilanie na Pb, to po kilku minutach wskazówka wraca do swojej pozycji.
Jeżeli jednak tego paliwa ci faktycznie ubywa, mimo, że jeździsz na LPG to albo ci gdzieś ucieka, albo ci spala i Pb i LPG. Ale to już zależy jaką masz instalcję LPG i w jaki sposób jest odłączana Pb. W Lanosach jest wtrysk paliwa wielopunktowy i większość instalacji odcina napięcie do wtryskiwaczy. W sterowniku albo poza nim, jest emulator wtryskiwaczy, żeby sterownik silnika nie zaświecał
kontrolki silnika podczas pracy silnika na LPG. I przez ten emulator idą przewody od wtryskiwaczy i jak zasilanie przełaczy się na LPG, to wtryskiwacze są odłaczane, a włączany jest :"układ obejścia" dla sterownika silnika. Więc jeżeli masz taką instalację, to nie ma prawa ci spalać PB podczas pracy silnika na LPG, bo wtryskiwacze poprostu nie działają. Chyba, że masz jakś instalację, która ma na przewodzie paliwowym elektromagnes, kóry się zamyka jak instalacja przełącza się na LPG. Ale wówczas musi jeszcze być coś, co "oszukuje" sterownik silnika, żeby nie zaświecał kontrolki silnika. Może masz jakiś emulator, tylko dla wspomnianej kontrolki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...