Pomoc przy wyborze / kombi 20tys.

26 Kwi 2018, 17:34

Witam. Przyszedł czas w moim życiu na zakup nowszego samochodu i tu pojawia się problem.W rodzinie przybyło o nowego członka i potrzebuje dość pakownego kombi do którego wchodzi wózek dziecięcy (stelaż wózka + gondola osobno). Chciałbym aby to auto dawalo troche frajdy z jazdy więc szukam silnika 2.0 2.4 benzyna (może być z LPG) ! Byłem zainteresowany Volvo v50 2.4 Benzyna ale nigdzie nie można znaleźć wersji 170konnej a tylko 140 konne które mnie nie interesują. Drugą możliwością była Octavia II RS (2.0) benzyna, ale nie wiele wiem o tych samochodach. Rozglądałem się również za Passatem b6 ale tu nie mam pojęcia jeśli chodzi o silniki. Toyota Avensis (podobnie jak passat). A więc sami widzicie że sprawa nie jest taka prosta:P Bardzo proszę forumowiczów o doradzenie w tej kwesti. Kwota na auto to +- 20tysiecy. Z góry dziękuje za pomoc
steveo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel Vectra b
Silnik: 2.0 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

26 Kwi 2018, 18:05

steveo napisał(a):Byłem zainteresowany Volvo v50 2.4 Benzyna ale nigdzie nie można znaleźć wersji 170konnej a tylko 140 konne które mnie nie interesują.


Że niby dlaczego 140 ps odpada?
Swoją drogą V50 to kompakt i wielkich możliwości przewozowych nie zapewnia - to zapewni V70.

steveo napisał(a):Drugą możliwością była Octavia II RS (2.0) benzyna, ale nie wiele wiem o tych samochodach.


O połączeniu tfsi i dsg dużo przeczytasz w internetach, nie ma sensu się kolejny raz produkować.

steveo napisał(a):Rozglądałem się również za Passatem b6 ale tu nie mam pojęcia jeśli chodzi o silniki.


Jedyny w miarę bezproblemowy benzyniak to 1.6/102. Ew można ryzykować 2.0FSI ale trzeba liczyć się z nagarem, pobieraniem oleju + ew. montaż lpg jest nieopłacalny.

steveo napisał(a):Toyota Avensis (podobnie jak passat). A więc sami widzicie że sprawa nie jest taka prosta:P


W sumie ok (któreś silniki przed fl miały problemy z poborem oleju ale to musisz doczytać).

Zerknij na 407/2.0, Accord'a 7 (mechanicznie ok a design to już gusta), Vectrę C/Signum 1.8/2.0T, C5 2.0 (wersja do 2008)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2018, 18:24

140 według nie jednego użytkownika ma za mało mocy jak na ten litraż, a pali tak samo jak 170. Jest coś w tych silnikach czego można się bardziej obawiać?



Nie zakupie dsg. Celuje wyłącznie w manual.



Acord odpada ze względu właśnie na wygląd.. 407 (nie wiem ile w tym prawdy ) ale podobno bardzo siada elektronika.{choinka na zegarach}. A Vectre chciałbym sobie darować ponieważ moim pierwszym samochodem była astra g, a teraz śmigam vectra b.

Dziękuję za opinię
steveo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel Vectra b
Silnik: 2.0 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

26 Kwi 2018, 18:35

steveo napisał(a):140 według nie jednego użytkownika ma za mało mocy jak na ten litraż, a pali tak samo jak 170. Jest coś w tych silnikach czego można się bardziej obawiać?


To niech ten użytkownik przejrzy sobie wykresy obydwu wersji (bo silnik jest oczywiście ten sam, różnica wyłącznie w programie). Te dodatkowe 30ps jest dostępne wyłącznie w wysokim zakresie obrotów, którego i tak na co dzień nie używasz (nooo chyba, że jeździsz ciągle 4000rpm+).

steveo napisał(a):Nie zakupie dsg. Celuje wyłącznie w manual.


Zostaje jeszcze góvniany silnik.

steveo napisał(a):407 (nie wiem ile w tym prawdy ) ale podobno bardzo siada elektronika.{choinka na zegarach}.


Choćby zdarzyły się nawet jakieś problemy elektryczne (zwykle dotyczące jakiś głupot związanych z wyposażeniem) to są niczym w porównaniu np do silnika w octavii. A auto dużo ciekawsze, nowocześniejsze i wygodniejsze.

Swoją drogą popatrz na mondeo mk3 2.5.
Jeśli do tych 20 udałoby się dorzucić chociaż 3000 to mógłbyś się rozglądać za laguną 3 2.0/140. Z lpg średnio ale auto z najlepszym stosunkiem cena/jakość/rocznik na rynku (w sumie w podobnej kasie będą się też pojawiać mondeo mk4 2.0/145)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2018, 19:03

Z tego co piszesz najbardziej odpowiadało by mi mondeo mk4. Widze tam ładne wyposażenia, a z zewnątrz też niczego sobie,(trzeba sie tylko przejechać i sprawdzić czy jako tako się odpycha to 2.0 ) Laguna jakoś nie przypada mi do gustu.
steveo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel Vectra b
Silnik: 2.0 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

26 Kwi 2018, 19:22

Do 20000zł za MK4 to trochę powodzenia należałoby życzyć.
Popatrz może na Mazdę 6, gorzej trzyma cenę, trochę ruda ją nęka, ale stosunek tego co to auto oferuje (dobre wyposażenie, dobry silnik 2.0 147 koni, skrzynia 6-biegowa) jest bardzo dobry.
No i od 2006 roku Mazda prowadzi "komputerową książkę serwisową" - także jak jest dobra historia serwisowa to jest też potwierdzenie (zerwyfikowanie) przebiegu, tutaj możesz to sprawdzić:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 50511&f=92
tomekdk
 

26 Kwi 2018, 19:37

tomekdk napisał(a):Do 20000zł za MK4 to trochę powodzenia należałoby życzyć.


Invi napisał(a):Jeśli do tych 20 udałoby się dorzucić chociaż 3000 to mógłbyś się rozglądać za laguną 3 2.0/140. Z lpg średnio ale auto z najlepszym stosunkiem cena/jakość/rocznik na rynku (w sumie w podobnej kasie będą się też pojawiać mondeo mk4 2.0/145)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2018, 19:46

steveo napisał(a):Drugą możliwością była Octavia II RS (2.0) benzyna, ale nie wiele wiem o tych samochodach.


Wszystko zależy czego potrzebujesz od auta, Octavia to petarda, 7 sek do setki i turbo które zaczyna pompować od 1700 obrotów.
Ten silnik nie jest taki zły, ma pasek, ogólnie wady olejowej nie miewa tak jak następcy.
Do tego jeszcze to jest stara odmiana na bazie 2,0 FSI tylko z turbiną.

Nie wiem co wolisz silniki wolnossące o dużym litrażu palące więcej niż takie 2,0 turbo Skody a mające gorszą elastyczność i dynamikę, czy coś co wgniata we fotel i ciągnie jak diesel ale do końca pod czerwone pole?

Skoda jedynie może odrzucać wnętrzem, chociaż niby to RS a nie 1,6 mpi, ale dynamiką gniecie na łopatki wszystko wyżej wymienione.

Z takim Volvo V50 140 koni to można porównywać Octavię 2,0 150 a nie turbo 200 konną.

Problem tylko inny czy znajdziesz coś do 20 tys..
A może Audi A4 B6 1,8T?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2018, 20:19

steveo napisał(a): Byłem zainteresowany Volvo v50 2.4 Benzyna ale nigdzie nie można znaleźć wersji 170konnej a tylko 140 konne które mnie nie interesują.


Płacisz 800zł i robisz 170KM. To te same silniki, tylko ta wersja 140KM ma obniżoną moc (niższy podatek w niektórych krajach).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Kwi 2018, 21:11

Wszystko zależy czego potrzebujesz od auta, Octavia to petarda, 7 sek do setki i turbo które zaczyna pompować od 1700 obrotów. Ten silnik nie jest taki zły, ma pasek, ogólnie wady olejowej nie miewa tak jak następcy. Do tego jeszcze to jest stara odmiana na bazie 2,0 FSI tylko z turbiną.
Czytaj więcej: pomoc-przy-wyborze-kombi-20tys-vt107785.htm#postingbox


Oczekuje bagażnika dość pojemnego, auta do normalnej jazdy (nie musi to być pocisk) ale też chciałbym aby dawał "cokolwiek z jazdy" a nie jak np. octavie 1.6, lecz z drugiej strony nie moge sobie pozwolic na spalanie po 15L



Płacisz 800zł i robisz 170KM. To te same silniki, tylko ta wersja 140KM ma obniżoną moc (niższy podatek w niektórych krajach).
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=107785



Możesz coś powiedzieć o awaryjności tych silników i ogólnie volvo tej klasy? Widzę że posiadasz s60 a to właściwie to samo
steveo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel Vectra b
Silnik: 2.0 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

26 Kwi 2018, 21:24

steveo napisał(a):Możesz coś powiedzieć o awaryjności tych silników i ogólnie volvo tej klasy? Widzę że posiadasz s60 a to właściwie to samo


*też miałem s60 2.5T to się wypowiem :ok:

S60 i s40 to nie "właściwie to samo" a zupełnie coś innego, ten sam jest tylko silnik.
S40 jest bliźniaczym autem z focusem 2, ta sama technologia, części i w większości silniki (oprócz 2.4, 2.5T i 2.4D, które są tylko w volvo). Po prostu solidne auto pozbawione wad czy większych wpadek. Silniki to pięciocylindrowe, bardzo trwałe i zwykle bezproblemowe jednostki produkcji volvo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2018, 21:38

2.4 R5 ma fajny dźwięk, pali bardzo podobnie do Fordowskiego 2.0, a jest bardziej elastyczny. Z droższych rzeczy w tym silniku jest koło zmiennych faz rozrządu, ale to zmieniasz raz na 10 lat i masz spokój.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Lip 2018, 19:54

Chciałem odświeżyć temat, gdyż niestety dynamicznie rozwijająca się sytuacji rodzinna nie pozwoliła mi kupić samochodu w tamtym czasie, mało tego obniżyła mi budżet max do 18 tys.
Z aut wyżej wymienionych pozostaje:
vectra c min. 2006r
peugeot 407 sw
mazda 6

Wszystkie samochody baaaardzo ciężko znaleźć na olx i otomoto są same albo trupy vectry po 280tys przelotu albo wszystko z Niemiec targane super igły :shock: szukam vectry najlepiej 1.8 kombi,liftback

Peugeoty mi się podobają ale tam te bolączki elektryki o których jest x artykułować mogą człowieka mocno zniechęcić. 2.0 benz 2008r jest praktycznie nie do kupienia.

Mazda 6 2.0benz Tutaj jedni piszą że nie jest źle z tą rudą bo można robić anty-korozje, drudzy że ja zjada jak cie w aucie nie ma :P.jak by kupić w ładnym stanie blacharskim to jest szansa robić co np. 2 lata anty-korozje za powiedzmy 600-800zł systematycznie tak aby po 5 latach nadal to było zadbane?)
steveo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel Vectra b
Silnik: 2.0 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

18 Lip 2018, 20:01

steveo napisał(a):albo trupy vectry po 280tys


to się ciesz jak ma TYLKO 280 tys
Co myślisz że będziesz miał 150 tys? Można znaleźć ale kasa, kasa, kasa
Tego typu auta pracują, jeżdżą, więc co oczekujesz
za przebieg 100 tys w dół dopłata 1000 Euro, kto zapłaci? w PL mało takich którzy chcą płacić
Już wolałbym Avensisa Kombi w poprawionej wersji poliftowej 1.8 benz pod lpg bez problemu..przynajmniej te auta zrobią 500-600 tys
Ostatnio edytowany przez andrewb25, 18 Lip 2018, 20:03, edytowano w sumie 1 raz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Lip 2018, 20:02

1. To że auto ma 280 kkm nie znaczy że jest trupem... Stare Golfy i Passaty z 1.9 TDi kręciły ponad 500 kkm i jakby w ogłoszeniu napisali 150 kkm to byś pomyślał że tyle ma.
2. Jak chcesz coś z niskim przebiegiem to szukaj aut w segmencie B, ewentualnie C. Jak kombi D może mieć niski przebieg? To nie służy do jazdy po bułki i z powrotem (pomijam sleepery).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007